Alina Hinescu (Ajutor Bucuresti): Nevoile in caz de dezastru sunt multe si diferite. Pe termen lung, ne dorim sa construim o comunitate a sponsorilor nostri

Alina Hinescu (Ajutor Bucuresti): Nevoile in caz de dezastru sunt multe si diferite. Pe termen lung, ne dorim sa construim o comunitate a sponsorilor nostri

Ce te faci in caz de cutremur major? "Ma rog" nu este un raspuns acceptabil. In timp ce toate cercetarile  arata ca Bucurestiul, cel putin, ar fi afectat extrem de grav, in cazul unui seism puternic, autoritatile nu se grabesc sa ia in serios problema. Din fericire, o iau altii. 

Ajutor Bucuresti este un proiect realizat in parteneriat cu voluntarii din cluburile Rotaract si Rotary Bucuresti Curtea Veche. Alina Hinescu, managerul proiectului, vine cu niste informatii utile, de care ar fi bine sa tinem cont daca, Doamne fereste, placile de sub noi decid sa se miste mai tare.

Misiunea noastra este sa cream o retea de parteneri, pe care sa ii putem activa indata ce este nevoie. Majoritatea partenerilor pe care ii tintim sunt companii de top care sa poata mobiliza ajutoare in-kind (produse, servicii), in perioada imediat urmatoare dezastrului.

Hotelul Pullman, de exemplu, pune la dispozitia ONG-ului una din salile de evenimente de care dispune. E un spatiu mare, de 800 de metri patrati, langa Romexpo. Romexpo fiind, in caz de urgenta, "unul dintre centrele de comanda ale autoritatilor".

Sunt lucruri musai de stiut, asadar promovarea este importanta, spune Alina.

Suntem prezenti si pe Facebook, iar site-ul ajutorbucuresti.ro beneficiaza de un Google AdGrant pentru ONG-uri care ne va ajuta sa raspandim vestea proiectului catre bucuresteni. 

 

Ajutor Bucuresti

Ideea care sta in spatele Ajutor Bucuresti este una pragmatica. Oriunde ne uitam in lume, in cazul unui dezastru natural, marile companii constientizeaza responsabilitatea pe care o au in a ajuta comunitatea sa se recupereze. Totusi, celor ce vor sa ajute le este greu sa identifice nevoile punctuale si modul cat mai eficient de a ajuta, fara a irosi resurse. Institutiile statului sunt intotdeauna concentrate pe salvarea de vieti si procesul nu trebuie ingreunat.

Aici intervin ONG-urile si societatea civila. Practic, ne dorim ca, sub indrumarea institutiilor responsabile, sa preluam munca de contactare, sincronizare si organizare a companiilor, pentru a eficientiza actiunile lor de ajutor, asa-numitul disaster relief. Nu stim sa existe un alt ONG in Romania care sa aiba ca scop principal acest proces.

Un exercitiu pentru acest proiect a fost perioada post dezastrului Colectiv. Atunci, societatea civila si ONG-urile s-au activat foarte frumos, mai ales la Centrul de Transfuzie din Bucuresti. Dupa calculele noastre, peste 60 de companii mari si-au pus la dispozitie resursele in acea perioada.

Am fost si noi implicati direct, timp de o saptamana, alaturi de aproximativ 150 de voluntari si am avut multe de invatat despre cata nevoie este ca pooling-ul de resurse si organizarea lor sa nu cada doar pe umerii salvatorilor.

 

 

Fondatori

In spatele acestui proiect stau cativa oameni cu backgrounduri destul de diferite, uniti de actiunile de voluntariat pe care le fac impreuna, in diverse organizatii, de peste patru ani. Lor li s-au alaturat voluntari din cluburile Rotary si Rotaract, pentru a crea impreuna o retea nationala.

Din echipa de baza a proiectului, il putem numi pe Alin Caraman, presedintele Ajutor Bucuresti, cel care a formulat prima oara ideea proiectului. Spiritul antreprenorial si backgroundul de peste 20 de ani in organizare de evenimente il fac sa fie ,,mintea limpede’’, care vede tot procesul clar si ne ajuta sa ne organizam obiectivele eficient.

De asemenea, Dora Patrascu, specialist in comunicare, este omul care ne ajuta sa ne conturam strategiile de comunicare, atat catre publicul larg, general - bucurestenii -, cat si catre parteneri si restul actorilor implicati.

Cristian Brinza este si el antreprenor si ocupa ,,scaunul clientului’’ in echipa, avand mereu grija sa ne puna in perspectiva oportunitatile pe care companiile le pot avea prin implicarea in proiect si modul in care astfel de actiuni ajuta business-urile din Romania.

M-am alaturat lor plina de entuziasm, stiind ca ideea are un potential urias. Datorita background- ului in dezvoltarea de parteneriate si comunicare a ONG-urilor, coordonez strategiile de implicarea partenerilor si actiunile voluntarilor Rotaract in proiect.

 

Echipa

Proiectul este realizat in parteneriat cu voluntarii din cluburile Rotaract si Rotary Bucuresti Curtea Veche, ai caror membri suntem si noi, fondatorii proiectului.

Cluburi Rotaract si Rotary pot fi gasite in toate marile orase ale tarii, voluntarii formand o retea de peste 3000 de membri de toate varstele. Numarul mare de voluntari si raspandirea lor geografica sunt avantaje importante.

Spre exemplu, in caz de cutremur, este posibil ca retelele telefonice sa nu functioneze o perioada in Bucuresti, fiind supaaglomerate. Avand la dispozitie aceasta retea, putem redirectiona partenerii catre colegii nostri din tara care pot coordona actiunile de ajutorare catre Bucuresti chiar din orasele lor.

 

 

Misiunea "Ajutor Bucuresti"

Daca ne uitam la cele mai cunoscute dezastre naturale din ultimii doi ani, sute de mari branduri si- au oferit ajutorul, in toate colturile lumii. Fie ca vorbim despre uragane, cutremure sau orice alt fel de dezastru natural, companiile inteleg din ce in ce mai bine cat de importanta este implicarea lor si cat de mult bine face brandului. Chiar avem exemple de branduri care se mandresc cu actiunile de disaster relief la evenimente precum Super Bowl.

Bunele practici ne arata ca multe companii din SUA si nu numai isi organizeaza eforturile in mod proactiv, cautand parteneriate cu ONG-uri locale, care sa le poata orienta cum pot ajuta cel mai eficient.

Este un pas foarte important, constientizarea nevoii de a avea actiuni organizate, coordonate impreuna cu institutiile statului si societatea civila. in multe cazuri, daca nu exista coordonare intre cei trei actori, rezultatul este blocarea sistemului si risipa de resurse.

Misiunea noastra este sa cream o retea de parteneri, pe care sa ii putem activa indata ce este nevoie. Majoritatea partenerilor pe care ii tintim sunt companii de top care sa poata mobiliza ajutoare in-kind (produse, servicii), in perioada imediat urmatoare dezastrului.

Primele lucruri pe care le vom face in cazul unui cutremur de impact pentru Bucuresti va fi sa stabilim, impreuna cu autoritatile, care sunt nevoile imediate si sa verificam, impreuna cu partenerii cine si unde le poate rezolva.

 

Partenerii strategici

Hotelul Pullman ne pune la dispozitie una dintre salile sale de evenimente - un spatiu de peste 800mp, in imediata vecinatate a Romexpo - zona ce, in caz de urgenta devine unul dintre centrele de comanda ale autoritatilor. Acest spatiu va fi primul loc de adunare al partenerilor in caz de dezastru. in timp, ne dorim sa cream cate un astfel de punct in fiecare zona a Bucurestiului.

Echipa The Skills este alaturi de noi in pregatirea materialelor pentru comunicarea online, graphic design si sunt mandri autori ai logo-ului Ajutor Bucuresti. Acestia sunt sponsorii fondatori, iar lor li se vor alatura toate companiile care vor raspunde pozitiv apelului nostru.

Ne dorim sa atragem cat mai multe dintre marile companii ce activeaza in Romania, atat prin contactarea lor directa si introducerea proiectului catre specialistii CSR si Corporate Aairs, cat si prin promovarea proiectului si a bunelor practici in domeniu.

Proiectul este de interes pentru companii din doua puncte de vedere. in primul rand, resursele companiilor vor fi puse la dispozitie in masura posibilitatilor fiecaruiadoar in momentul in care un cutremur cu impact major asupra orasului are loc.

Mai mult, o premiera pentru un proiect ONG este faptul ca partenerii pot fi si dintre firmele ce se afla in competitie. Stim ca si companiile pot fi afectate in multe feluri de un astfel de eveniment si si nu ii constrangem sa ne promita o anumita cantitate dintr-un anumit produs.

Exista chiar riscul ca unele dintre ele sa nu ne poata ajuta. Ne bazam pe angajamentul lor public de a fi aproape de public la nevoie, dar, ca o plasa de siguranta, lasam usa deschisa tuturor brandurilor, indiferent de categorie. Ce activare de PR frumoasa cand doua branduri aflate in competitie isi dau mana pentru o cauza nobila!

 

Disaster Relief Network 

Primul Disaster Relief Network din Bucuresti se doreste a fi reteaua puternica de parteneri ce se vor alatura initiativei Ajutor Bucuresti. Nevoile in caz de dezastru sunt multe si diferite, de la alimente si apa potabila pana la baterii, spatii de cazare, adaposturi pentru animale, haine sau obiecte sanitare si pot fi acoperite de o gama larga de parteneri. Pe termen lung, ne dorim sa construim o comunitate a sponsorilor nostri.

 

Situatia in Bucuresti

Nu cred ca poti fi vreodata destul de pregatit pentru un cutremur de mare magnitudine, deoarece este o situatie speciala: pe langa prabusirea cladirilor si blocarea cailor principale de acces, populatia poate suferi de pe urma altor consecinte precum incendii, explozii, inundatii, foamete etc. Se intampla oriunde in lume si este greu sa spunem exact cat de dezastruos va fi. Ne pregatim pentru ce este mai rau, dar speram sa nu fie nevoie de noi prea curand.

Dezastrele naturale precum cutremurele sau uraganele produc pagube imense oriunde in lume. Sigur ca anumite zone sunt mai pregatite decat altele, dar noi consideram ca orice initiativa pentru pregatirea raspunsului la dezastre este un pas important spre diminuarea pagubelor. A actiona este, adesea, un mod mult mai bun de ajuta decat a arata cu degetul sau a astepta ca alte persoane/grupuri sa vina cu solutii.

 

Sursele de finantare ale ONG-ului

Dupa cum povesteam, majoritatea partenerilor pe care ii targetam isi vor oferi resursele doar in caz de nevoie. Avem cativa sponsori in-kind care sustin functionarea proiectului, precum partenerii strategici si voluntarii care ni s-au alaturat si ne vor ajuta prin evenimente de stangere de fonduri cand vor exista nevoi financiare.

 

Promovarea

In acest moment focusul este pe promovarea catre stakeholderii din companii si parteneri.

Suntem prezenti si pe Facebook, iar site-ul ajutorbucuresti.ro beneficiaza de un Google AdGrant pentru ONG-uri care ne va ajuta sa raspandim vestea proiectului catre bucuresteni. Pe viitor, vor urma campanii de informare, alaturi de partenerii institutionali si companii.

 

Directii de dezvoltare

Anul acesta ne dorim sa crestem reteaua de parteneri, sa aducem pe agenda companiilor pregatirea pentru ajutarea comunitatii in caz de dezastru si sa sustinem autoritatile statului in diseminarea informatiilor despre reactia la situatii de urgenta. Sunt sigura ca si oportunitatea de a vorbi cu voi despre proiect va ajuta in aceste demersuri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related