Nationala Advertising-ului

Anti-Interviu cu Alexandru Dumitrescu, Head of Copy McCann Erickson

Ma gandeam ca ar fi timpul sa redactez interviul. In definitiv e 3.27 noaptea si mai am o carte de business in limba engleza de citit pana la ora 8.30. Nu, nu pentru cultura mea generala, ci pentru ca am de dat examen din ea la 9.30. Brusc, diavolul advertising-ului imi sopteste intr-o ureche : « Ce-ar fi daca ai face un anti-interviu ? Ca interviuri ai tot facut ». Mai beau o gura din cea de-a saptea cana de cafea a zilei si ma intreb de ce as face asta. « Pentru ca baietii astia de la McCann incearca sa faca o publicitate alfel, cum nu s-a mai facut, anti-publicitara daca se poate. Fa si tu un anti-interviu, daca vrei sa fii pe masura », imi sopteste diavolul advertising-ului in cealalta ureche.
Ma intreb cum vine asta, un anti-interviu ? Diavolul a plecat sa-si bage probabil coada prin oalele vreunui creativ care doarme pe vreo tastatura pe undeva, asa ca trebuie sa rezolv singur dilema. Imi dau seama ca raspunsul nu e simplu si ca acest concept de anti-interviu ramane de « declinat » si pe viitor. Pentru moment, ma opresc la a dezvolta discutia pe patru planuri : ce era in Mintea mea, ce era in Mintea lui, ce am intrebat eu si ce a raspuns el. Suficient de provocator ??

PS: Evident ca toate dialogurile din Mintea lui si Mintea mea sunt imaginare.
Orice asemanare cu realitatea este pur intamplatoare.

Mintea mea (Stand pe scaun si privindu-l pe dl. Enoiu plimbandu-se prin fata receptiei si purtand scurte dialoguri cu secretara, intrerupte de cate o convorbire telefonica): Oare cat de « pretios » o fi Alexandru Dumitrescu ? Ca e advertising-ul plin de baieti smecheri…

Mintea lui (venind relaxat si masurandu-ma din cap pana-n picioare) : La ce-o fi venit si baiatul asta cu un rucsac dupa el ? Vine de la munte ?

Alexandru Dumitrescu: Salut ! Hai sa mergem in sala de conferinte, ca e mai multa liniste decat in birou la Botan.

IQads.ro: OK.

Mintea mea (in timp ce imi scoteam reportofonul pe masa si ii inmanam ultima carte scrisa de mine): Sa incep cu intrebarea asta cu locul doi ? Sa vad cum naiba o formulez ca sa nu se supere, ca e cam incomoda…

IQads.ro : McCann Erickson a avut o perioada de glorie cand s-a lansat Ad'or-ul, aflandu-se in postura de lider. De putin timp a ajuns pe locul secund, conducerea plutonului fiind preluata de Leo Burnett. Exista niste explicatii pentru acest bioritm al agentiei? Si, mai ales, exista un plan de recucerire a pozitiei fruntase a plutonului? 

Mintea lui : Bai, poti sa spui tu ce vrei, dar tot noi suntem cei mai buni.
Alexandru Dumitrescu: A fost un proces firesc. Noi am inregistrat dupa cel de-al doilea succes consecutiv de la Ad'Or o crestere foarte mare. Am luat new business (trei, patru clienti foarte mari), a trebuit sa luam oameni, sa-i integram pe noii veniti si a fost un an in care n-am putut sa ne concentram atat de mult pe standardele creative pentru ca nu se poate ca in acelasi timp sa construiesti si echipa si s-o si califici la mondiale si europene. In ultimul timp ne-am consolidat, credem ca ne-am definitivat si structura departamentelor, am luat oameni foarte tineri si foarte buni si uite ca incet-incet am inceput sa recucerim : la Epica am luat un argint cu « MTV-ul », iar la EuroBest o nominalizare cu « Rochiile de mirese ».

Mintea mea: Eu, daca as fi fost client, m-as mai fi gandit daca ma mut la o agentie careia venirea mea ii schimba echilibrul de forte. Uite o lectie de management de brand : nu intotdeauna o agentie premiata e cea mai buna alegere, pentru ca o vaneaza toti. Poate challanger-ul ar fi o alegere mai potrivita, fiindca anul ala trebuie sa dea tot, ca sa recucereasca locul intai.

IQads.ro : Inteleg ca se apropie Effie 2005 ? 

Mintea lui : Numai intrebari despre premii ?

Alexandru Dumitrescu: La Effie 2005 avem cateva carti bune - n-o sa ti le zic acum - dar noi speram sa facem o figura buna si anul asta si cred ca incet-incet o sa revenim in prim plan. In plus, nu cred ca se poate spune exact cine e pe locul intai si cine e pe locul doi. A devenit ceva foarte relativ, pentru ca participam la mai multe festivaluri. Ce e mai valoros : locul intai la Ad'Or, sau un argint la Epica, un festival european de publicitate ? Va fi probabil greu de cuantificat, si doar spre sfarsitul anului se poate spune cu aproximatie care e clasamentul, care oricum va fi destul de relativ. Dar cand spun ca vream « sa revenim in prim plan », spun ca vreau sa ne continuam parcursul asta consecvent de premii atat la Ad'Or cat si la festivalurile internationale.

Mintea mea:De fapt, care e adevarata miza pentru voi ?

IQads.ro : Exista o anumita pondere a concursurilor din punctul de vedere al McCann Erickson ? Exista prioritati diferite pentru diferite concursuri de publicitate ? 

Mintea lui: Vrei calule ovaz ? Cannes-ul frate ! Auzi, prioritati…

Alexandru Dumitrescu: Noi am trecut de faza asta cand ne gandeam la concurs in sine la modul ca « hai sa facem cu specific romanesc, ca poate o sa dea bine la Portoroz ». Am trecut de faza asta de vreo 2-3 ani. Acum vreau sa am niste standarde creative foarte bune in agentie si premiile sunt mereu ca o consecinta. Si de-asta n-o sa fac ceva pentru ca stiu ca in juriu la Cannes e un tip caruia-i place rosu si sa ma gandesc ca « ia sa fac eu un print rosu ». Asa, pentru toate agentiile - nu doar pentru noi - ambitia cea mare e un premiu la Cannes, pentru ca acolo e « Campionatul Mondial ». Eu fiind microbist, o sa mai folosesc analogii din astea din fotbal.

IQads.ro : O sa te surprinda, dar am si eu o intrebare « microbistica » mai spre sfarsit. Pana atunci, cum comentezi campania de mobilizare a populatiei pentru a se prezenta la vot ? 

Alexandru Dumitrescu : Noi am vrut sa abordam problema cu totul si cu totul altfel decat au abordat-o televiziunile si o parte din politicieni. Noi am vrut in primul rand sa ne ferim de propaganda, de un ton din asta mobilizator de genul « Vino ! E raspunderea ta ! Viitorul ! Ai grija ! » Am vrut sa evitam toate astea. Oamenii s-au saturat de clisee, s-au saturat de propaganda si nu mai sunt receptivi, nu sunt deschisi la un limbaj politic. Si eu am vrut o abordare cu totul personala, l-am luat pe om ca individ si i-am zis : « Mai omule, daca tu vii la vot, decizi ceva, iti exprimi o parere. Daca nu vii, decid altii pentru tine. » Si-am incercat in spot-uri si-n print-uri si-n toata comunicarea asta a noastra sa aratam ce-ar fi daca niste oameni total neinspirati ar decide pentru tine. Spot-urile au suscitat numeroase comentarii, unele pornind de la interpretari aproape semiotice. E un spot in care o soferita parcheaza din greseala cu usa stanga lipita de perete, si toata lumea a spus « aha, deci se poate iesi doar pe dreapta ! » . Asta mi se pare chiar o nebunie. Daca si la noi volanul era pe dreapta, soferita ar fi urmat sa iasa pe stanga. Alti au zis ca am « dat » intr-un electorat sau in altul, dar asta e un risc pe care ni l-am asumat - cand faci o campanie pe o tema din asta sensibila trebuie sa iti asumi un risc, dar pot sa spun c-a fost chiar neutra din punct de vedere politic.

Mintea mea: Nimic nu e perfect neutru pe lumea asta, dar sa interpretezi chestia cu iesitul pe dreapta « ad literam » mi se pare o ilustrare extrem de interesanta despre cum functioneaza mintea umana. Niciodata nu trebuie sa subestimez capacitatea mintii unora de a vedea pe dos culorile semaforului…

IQads.ro: Ati putut cuantifica in vreun fel impactul campaniei ?

Alexandru Dumitrescu: N-am avut niste studii cantitative. Pot insa sa-ti spun c-am avut feed-back pozitiv de la multi oameni si-am primit reclama retrimisa de la romani din Germania sau America. Lumea a trimis-o pe e-mail-uri si a comentat-o pozitiv, si in afara de cei care au dorit cu tot dinadinsul sa gaseasca ceva rau si sa interpreteze, n-am avut nici o problema.

Mintea mea: Ei, obiectivitatea sa fie, dar sa stim si noi ! Ca daca a fost guvernul Nastase clientul…

IQads.ro : Cine a fost clientul ?

Alexandru Dumitrescu: Agentia pentru Strategii Guvernamentale.

Mintea mea: Stai incet, neicusorule, ca noi care de la '48 si de la '64…

IQads.ro : Si obiectivul clientului ?

Alexandru Dumitrescu: Obiectivul a fost in primul rand schimbarea perceptiei si o comunicare mai altfel vizavi de procesul asta de vot. In primul rand noi a trebuit sa daramam o bariera din asta psihologica (asocierea intre exercitarea dreptului la vot si mecanismul asta al propagandei politice si al punerii unei raspunderi in carca : « voteaza, ca daca nu, tara moare ! »). Noi a trebuit sa demontam in primul rand asta. Cei de la Agentia pentru Strategii Guvernamentale au fost foarte deschisi cu noi si ne-au spus: « domnule, oamenii sunt satui, nu trebuie bombardati. Faceti o comunicare simpla, foarte prietenoasa, prin care sa le dati un motiv sa vina la vot ». Si noi le-am dat motivul asta cu afirmarea unei pareri personale, sau mai exact a nu-l lasa pe altul sa hotarasca in locul tau.

Mintea mea: Las' ca-mi amintesc eu campania de la votarea constitutiei. Foarte friendly si lipsita de propaganda…

IQads.ro : A fost McCann Erickson un jucator activ in campaniile politice din acest an ( facand abstractie de aceasta campanie de stimulate a prezentei la vot, care a fost o campanie neutra). Vorbesc de agentie de candidat… 

Mintea lui : Tu vrei sa afli de la mine ce nu stiu nici eu ? Habar n-am, frate, cine-a fost agentia PSD-ului !

Alexandru Dumitrescu : Nu, McCann n-a fost in prim plan. Inteleg la ce te referi : Bogdan Enoiu s-a implicat in cateva randuri, nu neaparat in campania unui candidat sau altul, ci mai degraba in niste proiecte ale guvernului. Dar niciodata n-a fost vorba - si a facut si el distinctia asta - de McCann Erickson in ansamblu, ca resurse, ca oameni de Creatie sau Client Service sau DTP.

Mintea mea: Desteapta miscare.

IQads.ro: Dansul, personal, a fost un soi de consultant?

Alexandru Dumitrescu : Cred ca s-ar putea spune ceva de genul asta, pentru anumite proiecte. Insa n-a fost in prim plan si nici constant. Niste oameni, din cand in cand, i-au cerut parerea pentru niste actiuni, dar asta n-a implicat resurse de la agentie.

Mintea mea: Hai ca prea alerg dupa propria coada. Sa trecem la ceva mai putin « engaging ».

Mintea lui : Cam multe terenuri minate pe lista cu intrebari. Oare asa o s-o tina pana la sfarsit ?

IQads.ro: In ultima vreme campaniile politice le-au eclipsat pe cele comerciale. Cum comentezi ce ai vazut din punctul de vedere al comunicarii ?

Mintea lui : Era loc de mai bine…

Alexandru Dumitrescu : Mi se pare ca ceea ce s-a comunicat a reflecatat destul de bine imaginea de marca a fiecarei formatiuni politice. PSD-ul a fost perceput ca o prezenta masiva, omnipreznta, cu acelasi cunoscut ton protector, care a spus « am facut asta » si « am facut cealalta », si D.A. care a parut mai tanar, mai incisiv, mai de guerilla (deci de multe ori raportandu-se la ceilalti). Mi s-a parut ca D.A-ul a mers pe linia pe care merge Pepsi in America fata de Coca-Cola. Cu alte cuvinte, Coca-Cola e « big », e No.1, nu ataca, nu se baga in clinciuri, in timp ce Pepsi vine mereu si se raporteaza : « uite, Coca-Cola e-asa, dar eu sunt altminteri ». Imi vine in minte exemplul asta cu : « Nu puteti voi fura cat putem noi vota ! »

Mintea mea: Mie mi se pare ca PSD-ul n-a inteles nimic nici din povestea cu primarii, nici cu infrangerea lui Geoana. Cel putin cu primarii am vazut o faza tragi-comica intre primul si al doilea tur. In primul tur, PSD-ul mare si paternalist recomanda oamenii. PSD-ul era in fata, candidatul in umbra. La al doilea tur, cand Ontanu mai avea sansa, au pus accentul pe om. Sigla PSD aproape ca nu se mai vedea in peisaj. Dar n-au invatat nimic din asta…

Mintea lui : Daca lucram la GMP, deja aveam cateva lucrari de pus in rama. Cel putin ideea aia…

IQads.ro : Dat fiind faptul ca ambele formatiuni politice au mers cam pe acelasi tip de comunicare si la Primaria Bucurestiului si la Presedintie, nu era previzibil, dat fiind ca au pierdut primaria, ca acest tip de comunicare al PSD nu functioneaza ? 

Alexandru Dumitrescu: Nu, fiindca nu sunt acelasi tip de forte in joc. Nu uita ca la nivelul Bucurestiului, D.A. are o proportie foarte mare de simpatizanti. Procentele astea nu se respecta peste tot in tara, iar in publicul tinta a intrat si target-ul rural, care la Bucuresti n-a fost prezent decat intr-o proportie foarte mica. La nivelul tarii acest target devine important. Era posibil ca acelasi discurs pentru un alt target sa functioneze cu totul diferit.

Mintea mea: Da, ai 100% dreptate. Singura exceptie ar fi ca badea Vasile sa se uite la Marca Inregistrata in timp ce isi mai bate coasa ca sa n-o manance rugina.

IQads.ro : Care e cea mai noua campanie McCann Erickson ? Dar cel mai nou client ?

Mintea lui : Ei, in sfarsit imi vine si mie o minge la fileu ! Ready, aim, fire !

Alexandru Dumitrescu: Cine e cel mai nou client al nostru e o intrebare care are un raspuns foarte clar : Connex. Am luat Connex-ul, suntem 100% agentia Connex. Tocmai suntem pe punctul de a lansa o campanie de imagine pentru Connex, si iata ca am raspuns si la cea de-a doua intrebare.

Mintea mea: O sa fie multa apa de curs pe garla publicitatii…

IQads.ro : Se va schimba ceva substantial in comunicare Connex ? 

Mintea mea: Am strecurat "substantial" ca din intamplare, dar vreau sa vad bazele branding-ului si intelepciunea de a cladi, nu de a schimba. Ei ?

Alexandru Dumitrescu: Se va schimba in mod cert comunicarea Connex. Nu vreau sa spun ca substantial. « Substantial » e un termen relativ. Nu se va schimba complet, pentru ca brand-ul Connex trebuie sa ramana coerent. Ce cred eu c-am reusit sa facem cu ajutorul celor de la Connex si a celor de la Saffron e sa dam o voce clara, distincta si inconfundabila pentru Connex. O voce foarte calda, aproape de oameni si foarte ancorata in realitate. Am reusit sa gasim acel « ceva » care e Connex si care nu poate fi nici unul dintre concurentii sai. Ceea ce va urma este mai mult decat o campanie de comunicare, e un intreg program care are implicatii pentru comunitate. E « bigger than advertising » in mod clar.

Mintea mea: O noua agentie de branding in Romania? Iata ca Brandient incepe sa aiba concurenta !

IQads.ro : Agentia de consultanta de brand cu care s-a lucrat e localizata in Romania sau in strainatate ?

Mintea lui : Ar fi trebuit sa stii, amice, nu sa intrebi !

Alexandru Dumitrescu: E o retea. Saffron e o agentie a celebrului Olins, care a venit si-a conferentiat si-n Romania, si am lucrat cu o echipa mixta de oameni de la Madrid si de la Londra.

IQads.ro : Am observat punctual, in anumite elemente de comunicare ale celor 2 operatori mari de telefonie mobila, niste executii facute folosind culorile celuilalat. E o scapare sau o chestie planificata ? Si ce urmaresc ? 

Alexandru Dumitrescu: M-am gandit chiar si eu de cateva ori la asta, si i-am intrebat pe cei de la Connex. Nu pot sa spun ce-a fost in mintea celor de la Orange, dar presupun c-au gandit ca si cei de la Connex : au fost pure intamplari. Nu-si propun sa atace sau sa confuzeze, sunt intamplari si e mai bine intr-un fel ca nu sunt paranoici - daca o fata are o manusa rosu-portocaliu, nu-i arunca manusile si spune « aduceti manusi verzi ». E bine ca nu mai e paranoia asta a detaliului. A, daca e o scapare mare si nu e vorba de un detaliu si spot-ul e brand-uit in culorile gresite, atunci ar fi chiar inadmisibil. Dar sunt niste detalii si cred ca nici cei de la Orange n-or sa faca iarba albastra, nici cei de la Connex n-or sa faca soarele bej.

Mintea mea: No.1: "Scaparile" nu erau la nivel de manusi. Erau spot-uri sau print-uri facute clar in culorile celuilalt. Daca n-ai fi vazut cu stupoare numele brand-ului de la sfarsit ai fi putut sa juri ca e al concurentei. O astfel de scapare nu poate avea decat o explicatie : sa zdruncine in mintea consumatorului asocierea ferma cu o culoare a concurentului. Sa-l faca pe concurent sa nu mai « detina » acea culoare, sa starneasca confuzie. No. 2 : Nimeni n-ar « defila » cu o astfel de tehnica, asa ca nu pot fi decat « scapari ». No. 3 : Poate ca totusi subestimez un lucru la romani. Incompetenta. Poate ca au fost chiar scapari. Fara ghilimele.

IQads.ro : Cum evaluezi campaniile care sunt ON AIR acum ? Poti sa identifici un anumit trend? 

Alexandru Dumitrescu: Un trend in mod cert nu am vazut. Exista cel putin doua directii, in functie de stadiul de maturitate si dezvoltare la care a ajuns agentia, clientul, sau aceasta combinatie intre agentie si client. Adica sunt reclamele care au un standard de creatie si de productie, care nu mai « urla » in gura mare, care poate cate-odata folosesc « super » in loc de « voice-over », sunt mai placute si mai putin agresive, si sunt si cei care isi fac de mai putin timp publicitate sau lucreaza cu agentii mai putin experimentate, in care se pastreaza voice-over-ul « tipat » de la un capat la altul al spot-ului, jocuri de cuvinte, glume gratuite samd. Sintetic vorbind, exista cateva reclame relevante si multe total nerelevante.

Mintea mea: Din pacate, uneori nu vom sti niciodata cat de relevante au fost cele « relevante ». Eu nu cred in creativitatea de dragul creativitatii, si nici in stil de dragul stilului. Imi place sloganul celor de la Headvertising : « what works best». Pe de alta parte…

IQads.ro : Perceptia mea este ca pe principalele brand-uri care au « share of voice » destul de mare exista mai degraba o variatie pe aceeasi tema decat ceva nou. A intrat publicitatea romaneasca in rutina ?

Alexandru Dumitrescu: Problema aici provine de la confortul anumitor clienti (si sunt categorii intregi : mezelurile, berea, sampoanele) de a ramane in compania unor agentii mediocre, care n-o sa-i duca nicaieri. Sunt multi clienti care-s extrem de multumiti de comunicarea pe care o fac si de conceptele pe care le vehiculeaza, chiar daca sunt « reciclate », refolosite sau modificate putin de la un an la altul, si de-aia stagneaza foarte mult piata. Sunt niste oameni comozi care zic : " Stau bine cu agentia asta a mea. Vand ce vand - oricum trebuie cheltuiti niste bani pe publicitate!". Pe de alta parte, sunt si agentii care zic : « Ei, asta vinde binisor, sta linistit, noi ii luam banii, nu ne agitam ». Deci e rezultatul unei comoditati de ambele parti. Noi incercam de cele mai multe ori sa scoatem clientii din zona de comfort, in sensul ca le spunem mereu : « trebuie sa ridicam stacheta, trebuie sa scoatem ceva nou », ceea ce e adevarat, nu e doar o lozinca. Oamenii se plictisesc, adolescentii au devenit extrem de critici. In focus-group-uri ii auzi mereu :« asta am mai vazut ! ». Si oamenii in general or sa devina din ce in ce mai critici. Noi incercam mereu sa scoatem clientii din zona asta de auto-multumire, in cazul ca asa ceva se intampla. Din fericire, exista si cazul invers, avem si clienti care ne provoaca mereu : « ceva nou, ceva mai bun ! ».

Mintea mea: Un director de marketing e evaluat prin criterii cantitative si nimeni nu-si sacrifica scaunul si salariul de cateva mii de dolari de altarul creativitatii.

IQads.ro : Poti nominaliza cativa clienti care sunt « eager » dupa ceva nou ? 

Mintea lui : Daca n-ar fi si de-astia, viata in publicitate ar fi mai rea ca in contabilitate…

Alexandru Dumitrescu: In mod cert sunt marci de la Coca-Cola si pentru ca la Coca-Cola lucrezi cu un target foarte pretentios. Sunt marci unde nu mai poti sa cobori standard-ul. Cu « Dorna » nu-ti permiti sa cazi de la un anumit standard. Cu « Sprite » nu-ti permiti sa te repeti, pentru ca target-ul Sprite e super-pretentios. Avem desigur Connex-ul, care e in mod clar o marca unde esti obligat sa inovezi mereu si sa vii cu ceva mai bun. De vreo doi ani lucram cu Nestle si incercam sa-i convingem sa faca mai multa creatie locala si sa facem un progres. Bineinteles ca la fiecare companie si la fiecare categorie de produse sunt viteze diferite. Flanco, bineinteles, pentru ca e retail si pentru ca e o lume dura, cu promotii « mitraliera » , ne obliga de fiecare data sa gasim resurse si sa vedem cum prezentam oferta intr-un mod diferit. Ar mai fi, dar asta sunt primele care imi vin in minte.

Mintea mea: Asa as fi spus si eu.

IQads.ro : Exista vreun concept sau vreo executie romaneasca care sa-nsemne un punct de referinta la nivel international ?

Mintea lui : La nivel international ??

Alexandru Dumitrescu : La nivel international…

IQads.ro : Premii am inceput sa luam, dar am ajuns deja la punctul la care agentii din strainatate sa ruleze in house spot-uri romanesti si sa spuna : « uite o chestie din care sa invatam ceva ! » ? Am ajuns sa fim citati ?

Alexandru Dumitrescu: Cred ca mai e pana acolo si asta e si o chestiune de politica. Eu cred ca niste spot-uri ca cele de la X-net (in special « Taraful ») si Loteria noastra (« fetele de la Capalna »), intraductibilul Teletech al lui Leo Burnett sau MTV-ul nostru cu « Nunta » sunt niste lucrari care au o savoare romaneasca si care au suscitat mult interes in afara. Deci suntem pusi pe harta. La ultimul "Golden Drum" ni s-a spus "Brazilia noii Europe". Asta inseamna ceva. Ne-au pus pe harta, dar pana sa constituim un punct de referinta mai e si asta tine si de o piata care trebuie sa se dezvolte, de forta de creatie care-o sa vina din fericire din ce in ce mai instruita si mai « pop-culture » si care se va apropia din ce in ce in ce mai mult de tinerii care intra in publicitate in afara, si nu in ultimul rand tine si de clienti.

IQads.ro : Fiindca spuneai ca esti microbist si ca folosesti termeni de sorginte fotbalistica, o sa te intreb : daca ar fi sa alcatuiesti o « echipa nationala a advertising-ului », pe cine ai convoca la lot ?

Mintea lui : As da niste cartonase rosii…

Alexandru Dumitrescu : Pai in primul rand n-as incepe cu echipa nationala. In mod cert l-as pune pe Naumovici la « Liga », pentru ca sunt convins ca ne-ar apara drepturile si s-ar bate si ar stoarce si ultimul cent de la televiziuni. In staff-ul tehnic l-as lua pe Serban Alexandrescu, pentru ca e un om experimentat si care, exact ca si noi, e impotriva comoditatii asteia care s-ar putea instala. Si cred ca echipa mi-as lua-o de la mine de la creatie, pentru ca-i cunosc cel mai bine , stiu cum se lucreaza cu ei si chiar cred c-acuma am facut niste « achizitii » foarte bune. Ca sa folosesc tot o analogie fotbalistica, pe "piata transferurilor" am luat bine. Suntem foarte multumiti de echipa pe care-o avem. Probabil ca s-ar purta o negociere si-ar rezulta o formula mixa, dar eu sunt foarte multumit de oamenii pe care-i avem.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Pozitii

Sectiune



Branded


Related