[Artiști fontiști] Robert Corseanschi: Cererea pentru designerii români de fonturi este aproape inexistentă

[Artiști fontiști] Robert Corseanschi: Cererea pentru designerii români de fonturi este aproape inexistentă

Bastonello, Gumley, Sereno si alte cateva sunt numele fonturilor create de Robert Corseanschi, ilustrator, designer si, cu voia dvs., fontist iscusit. Continuam, asadar, seria interviurilor cu artistii ț-urilor și ș-urilor din tara asta. Corse, cand si ce-ti veni cu fonturile?

Inspiratia mi-a venit urmarind newsletterurile de la MyFonts.com - in fiecare luna ei trimit email cu noile creatii.

Inca o dovada ca newsletterurile, alese corect, sunt o sursa inepuizabila de inspiratie si informatie utila. Nu uitati sa va abonati la al nostru, ok? Il scriem pe rand in redactie si e super important pentru noi sa nu il scriem degeaba.

Revenim la arta lui Robert, care isi aminteste, de fata cu noi, ca primele lui doua fonturi, Sereno si Bastonello, au fost lansate in 2012, la sapte luni distanta. Intre timp, a mai scos cam unul pe an, in medie. 

Pentru mine, crearea unui font de la zero dureaza aproape o luna, lucrand una sau doua ore pe zi.

 

Corse si designul

De mic mi-au placut logo-urile; imi placea sa caut pe Google evolutia logo-urilor marilor companii, sa vad cum au evoluat in timp, cu ce au inceput si care este actuala imagine a brandului.

Incetul cu incetul, am inceput sa invat Illustrator si Photoshop urmarind tutoriale pe YouTube, forumuri etc. Asta s-a intamplat in jurul anului 2006, cand aveam o varsta destul de frageda. Dupa ce am invatat tehnicile de baza ale acestor aplicatii, m-am gandit ca ar trebui sa fie o metoda de a face ceva banuti folosindu-le.

Astfel, in 2011 am gasit un website pe care se tineau concursuri cu logo-uri; de obicei, unele companii postau cerintele, iar noi, desingerii, uploadam creatiile. Bineinteles detinatorul concursului putea comunica cu designerii in particular, lasand feedback care ajuta la perfectionarea logo-urilor.

Timp de 3 ani am participat la competitii, iar pe unele le-am castigat. In cele din urma, am inceput sa lucrez individual cu companiile la care am fost castigator. Retineti ca toate acestea s-au intamplat in anii de liceu, deci nu mai aveam nevoie de banii parintilor, eram "pe banii mei".

 

Specializarea in fonturi

In timp ce aveam proiecte de logo design, foloseam foarte multe fonturi, unele trebuiau cumparate, altele erau free. Si m-am gandit cum ar fi daca as folosi propriul meu font. M-am gandit sa creez un font unic care sa se poate imbina perfect cu designul logo-urilor, dar problema era ca nu stiam nimic despre ce implica creearea unui font.

Am inceput research-ul, iar la scurt timp, desenam caracterele in Illustrator. Fonturile sunt un hobby, oarecum sunt specializat pe crearea si modelarea lor, deci se poate spune si asa, ca sunt specializat.

Inspiratia mi-a venit urmarind newsletterurile de la MyFonts.com - in fiecare luna ei trimit email cu noile creatii. Primele fonturi Sereno si Bastonello au fost lansate la sapte luni distanta, primul fiind Sereno pe 1 Mai 2012. Daca va intrebati numele "Sereno", l-am luat din italiana, care inseamna "senin"; iar "Bastonello" as spune ca a fost mai mult ca o gluma cam neinspirata in acea perioada, lol. In prezent am sapte fonturi lansate.

 

Piata pentru fonturi

In acest moment cred ca cererea pentru designerii romani de fonturi este foarte scazuta, aproape inexistenta. In Romania nu cred ca va functiona vreodata, neavand companii mari care sa ceara un proiect asa complex. Si nu ai sa vezi niciodata scoli in Romania care sa cumpere fonturi - asta asa, ca un simplu exemplu comparativ cu alte tari.

Aceasta nisa functioneaza pentru restul lumii, e nisa buna in care se pot face bani frumosi si bineintele satisfactia pe care o ai atunci cand vezi opera ta pe ambalaje in supermarket-uri.

 

Despre procesul de lucru

Ideile imi vin de peste tot, oriunde vad un font reusit imi spun ca pot face unul mai bun si mai reusit, astfel de multe ori am luat ca inspiratie fonturi de la alti designeri. Crearea unui font de la zero dureaza aproape o luna, lucrand 1 sau 2 ore pe zi.

Dupa ce creezi caracterele trebuie sa le si aranjezi in asa fel incat sa arate bine pe "foaie", ca de exemplu V si A (VA) spatiul dintre aceste doua litere trebuie ajustat asftel incat A-ul intra sub V. La fel si cu "i" si "j" (ij) - capatul de jos a lui "j' este plasat sub "i" samd, acest proces se numeste "kerning".

 

Proiecte speciale

Gumley, este fontul meu favorit. Acest font l-am lansat in 2015. As spune ca este un fost cu un look modern natural dar in acelasi timp si "gumos" care arata foarte bine pe ambalajul produselor alimentare. Ceea ce l-a facut special este ca recent compania Apple mi-a trimis un email prin care ei si-au exprimat dorinta de a cumpara acest font in viitor pentru a-l folosi in produsele lor.

 

Pentru a deveni un bun designer de fonturi trebuie sa iti placa sa desenezi "o gramada" de litere, sa iti placa sa creezi logo-uri si sa gasesti inspiratia in orice, de la reviste pana la natura.

Personal, as vrea ca in 2018 sa calatoresc mai mult si sa petrec mai putin timp in fata ecranelor; nu am deocamdata planuri pentru a lansa mai multe fonturi. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related