51 medalii de aur, 66 medalii de argint și 92 medalii de bronz câștigate la toate competițiile internaționale, de-a lungul timpului. Unul din cele mai medaliate sporturi românești din toate timpurile și probabil cel mai performant din ultimii ani este scrima.
Era momentul ca scrimerii noștri să iasă la lumină. Să-și dea jos măștile de luptă pentru ca publicul să-i cunoască, în sfârșit. Pe ei și pe sportul care aduce României atât de des medalii peste medalii. De aceea, Federația Română de Scrimă (FRS) a colaborat în ultimele luni cu Friends\TBWA, ca parte a campaniei pro-bono ”Adoptă un sport”, prin care Comitetul Olimpic și Sportiv Român (COSR) a împrietenit mai multe agenții de publicitate din țară cu diferite federații sportive, pentru a promova o serie de sporturi olimpice.
Campania ”Eroi cu mască”, începută anul trecut printr-o serie de vizualuri conlucrate cu studioul Red Carpet Studio, s-a concretizat recent și printr-un spot video care aruncă o privire în lumea scrimerilor români și a sportului practicat de ei. Spotul, realizat împreună cu studioul Diud, reprezintă povestea a ceea ce se petrece în spatele măștii de scrimer, a gândurilor care-i motivează pe sportivi înaintea luptei, a tuturor lucrurilor pentru care ei luptă. Popescu Ana-Maria (Brânză) (spadă), Tiberiu Dolniceanu (sabie) și Mălina Călugăreanu (floretă) sunt cei trei campioni ai scrimei românești care apar înșiși în spot, dându-i viață.
Spotul ”Eroi cu mască” a fost prezentat oficial pe 27 martie 2018, în Sala Amfiteatru a clădirii COSR, în cadrul unei conferințe de presă în care a fost premiată și o serie de scrimeri pentru recentele lor performanțe.
Daniel Remeș, Directorul de Marketing și Comunicare al FRS: ”Pentru Federația Română de Scrimă, colaborarea cu agenția de publicitate Friends\TBWA și cu studioul de producție Diud este ca o primăvară. Sportul românesc, în general, și scrima, în particular, au nevoie de astfel de proiecte pentru a-și mări vizibilitatea, pentru a atrage sponsori, pentru a se apropia și mai mult de oameni, de copii și pentru a-i atrage pe aceștia din urmă în număr cât mai mare spre sălile de sport. Clipul intitulat EROI CU MASCĂ vreau să cred că este doar începutul unei colaborări de cât mai lungă durată între cele trei instituții.”
Andrei Gheorghe, Regizor Diud: “Sunt foarte apropiat de sportul acesta încă din copilărie și îmi doream de multă vreme să fac ceva pentru a-l pune în valoare. Așa că propunerea FRS și Friends\TBWA a venit la fix. Din momentul în care am acceptat să îl fac l-am băgat în producție la DIUD și de aici totul a decurs lin. Filmarea a fost destul de complexă, mi-am asumat niște riscuri și am vrut să ies puțin din zona de confort cu mișcările de cameră, lumină și cu stările jucate de sportivi, dar cred că a funcționat.”
Vladi Păunescu & Mario Niculae (Sr. Copywriter & Art Director, Friends\TBWA: ”Din prima, gândul cu care am pornit la lucru a fost să aducem comunicarea sportivă din România la nivelul celor mai bune practici din lume în 2018. Să creăm un standard adevărat. Ambii ne uităm foarte mult la sporturi (ghiciți care-i stelistul și dinamovistul) și știam dinainte, pe de rost, tot ce se practică în prezent pe toate marile branduri sportive din lume.
Având multe insighturi din lumea sportului, știam că există multe clișee publicitare (practicate des la noi în țară pe sport) pe care trebuia să le evităm pentru ca povestea scrimei să fie cât mai sinceră și cât mai naturală. Spotul care a ieșit sperăm să seteze un standard vizual pentru comunicarea sportivă în România, el deja fiind lăudat de ceva lume. Acum... abia așteptăm să facem și următoarele lucruri din campania Eroi cu Mască. Practic, să scrimbăm lumea :D”.
Din partea Friends\TBWA au lucrat la campania ”Eroi cu Mască”:
Eugen Suman (Executive Creative Director)
Adrian Preda (Creative Director)
Vladi Păunescu (Senior Copywriter)
Mario Niculae (Art Director)
Alina Buzatu (Head of Strategy)
Ilinca Marcu (Account Manager)
Petre Gheorghe (BTL Director)
Ioana Știrbulescu (AV Production)
Din partea Diud au lucrat la producția spotului ”Eroi cu Mască”:
Andrei Gheorghe (Regizor)
Boróka Biró (DP)
Olimpia Melinte (VO Artist)
Claudia Asanache (Account/Producer)
Flavia Barabaș (Scenografie)
Ștefan Kanovici (Editor)
Ina Francis (Make-up Artist)
Ovidiu Hardplay (Music Composer & Sound Designer)
Andrei Mândrescu (Colorizare)
Filip Gușoiu (Focus Puller)
Mihai Bădulescu (Gaffer)
Andrei Roșca (2nd AC / Downloader)
Andrei Martalog (3rd AC)
Carmen Gheorghe (Asistent de Producție)
Cătălin Micu & GFS Production (Echipamente)
Din partea studioului foto Red Carpet Studio au lucrat la realizarea vizualului de campanie:
Dan Samoilă - Managing Partner / Art Director / Photographer
Marius Samoilă - Photographer / CGI artist / Retoucher
Marian Scutariu - Main assistant photographer