[Povesti de crowdfunding] Zig Zag prin Romania promoveaza locurile frumoase de la noi. Momentan, se afla prin Buzau

[Povesti de crowdfunding] Zig Zag prin Romania promoveaza locurile frumoase de la noi. Momentan, se afla prin Buzau

Zig Zag era initial un nume care spunea povestea unor oameni tineri care voiau sa vada cat mai mult din Romania. Intre timp, s-au strans niste bani, s-au mai strans niste oameni, iar astazi, Marian Oancia, managerul de proiect al Zig Zag prin Romania, ne spune in ce s-a preschimbat acel elan turistic.

Prin Crestem Idei, Marian si echipa au strans circa 4500 de euro pentru ideea lor de a vedea si promova locurile frumoase din tara. O suma buna atunci, dar care, intre timp, nu inseamna decat 3% din costurile pe care Zig Zag prin Romania le are, an de an. 

Ne-am pozitionat ca specialisti in promovarea turistica prin crearea de continut - fotografii profesioniste, video-uri de prezentare, articole despre experiente, evenimente organizate si proiecte  internationale.

Zilele astea, echipa Zig Zag e prin Buzau si promoveaza regiunea. Monteoru, Tabara de Sculptura de la Magura, Vulcanii Noroiosi etc. Asadar, de la turism prin Andaluzia la turist prin Romania, cu destinatia unei calatorii de 5 ani prin tara, Marian Oancia.

 

Zig zag start

Pasiunea de a calatori si de a creste la nivel personal ne-a unit intr-o echipa de tineri cu scopul de a descoperi cele mai frumoase locuri din Romania. Eram destul de tineri, cu varste intre 18 si 27 de ani, deci as putea spune ca declansatorul a fost nebunia si inconstienta tineretii. Eu am un frate geaman si ne intorseseram dupa 5 luni de Erasmus din Spania, timp in care am vizitat aproape tot sudul Spaniei, zona Andaluciei.

Acea experienta a contribuit foarte mult in luarea deciziei de a pleca prin tara si a o vizita deoarece stiam mai multe despre Spania decat despre Romania. Eram des intrebati ce se poate vizita in Romania si ne simteam inconfortabil ca nu vazusem  foarte multe pana atunci.

Am cunoscut tinerii cu care am plecat si am dezbatut impreuna planul de  umblat 4 ani prin tara. Ca echipa, eram destul de diversificati atat din privinta domeniilor din care veneam cat si ca tipuri de temperament si abilitati dezvoltate (inginerie, politie, teologie, psihologie, marketing, administrarea afacerilor).

 

Plecarea

In 16 august 2014, am plecat 14 persoane ca grup informal, dar pe parcurs lucrurile s-au mai schimbat. Dupa 1 an jumatate  am deschis Asociatia Zig Zag prin Romania si am inceput sa ne pozitionam ca specialisti in promovarea turistica prin crearea de continut - fotografii profesioniste, video-uri de prezentare, articole despre experiente, evenimente organizate si proiecte  internationale.

In momentul de fata echipa de teren este formata in medie de 6 persoane si difera in functie de judet, insa impreuna cu voluntarii si colabolatorii depasim numarul de 25 de persoane.

 

Crowdfunding

Legat de crowdfunding a fost doar o experienta pe care am vrut sa o incercam, avand nevoie de resurse pentru a ne innoi  echipamentele foto video si creste calitatea materialelor pe care le realizam.

Am ales Crestem Idei pentru ca era o platform romaneasca si oferea consultanta in crearea si derularea campaniei. Nu am avut experienta in campaniile de strangere de fonduri, asta fiind prima noastra experienta. De altfel, nu am avut  nici asteptari ci doar am vrut sa testam.

Am stabilit impreuna ce vrem sa facem  in anul respectiv si apoi o suma de care aveam nevoie si care s-a dovedit destul de greu de obtinut spre final. Ce vreau sa spun e de fapt ca timpul si energia investite  timp de 60 de zile a fost destul de mare raportat la alte surse de finantare pe care le-am fi putut obtine.

Cred ca aceasta mentalitate de a sustine pe cineva prin donatii pentru a dezvolta un produs sau proiect este foarte  putin regasita in Romania si ne-am luptat destul de mult in a sparge aceste bariere. A trebuit de-a dreptul sa ne convingem prietenii sa ne sustina in loc ca ei sa vada valoarea proiectului si sa contribuie din proprie initiativa.

 

 

Campania, cu bune si rele

Partea buna este ca am reusit si asta doar datorita prietenilor nostri cei mai buni si ai celor pe care i-am castigat de-a lugul calatoriei. Am solicitat suport si din partea romanilor plecati in strainatate care nu ne cunosteau fiindca i-am gasit mai deschisi si aveau sansa sa contribuie la promovarea Romaniei.

Partea proasta este ca n-am mai  face asta decat cu ajutorul unui om cu experienta care sa monitorizeze si sa marketeze mai bine campania. Un secret al campaniei a fost ca am acceptat foarte usor Nu-urile primite, ca am lucrat in echipa si ne-am folosit toate contactele necesare pentru a o finaliza.

Ce as recomanda mai degraba este fie o campanie cu o suma mai mica ca sa valideze produsul sau proiectul fie sa o  plaforma internationala unde membrii au mentalitatea de sustinatori mult mai dezvoltata.

 

 

Importanta campaniei

Ca sa intelegi mai bine cum ne-a ajutat aceasta campanie, iti pot spune ca avem costuri de aproximativ 150.000 de euro pe an, iar in procente aceasta campania a acoperit undeva la 3%, adica 4500 euro din costurile anului respectiv, si anume innoirea echipamentelor.

In ceea ce priveste proiectul, am ajuns in judetul numarul 25 din 41 si anul viitor in decembrie ajungem in Iasi de unde am pornit.

Modalitatea principala de finantare a fost si va ramane schimbul de servicii, completat de prestari de servicii foto-video si consultanta in  promovarea turistica. De asemeni recent am aplicat si primul proiect Erasmus pentru a dezvolta relatii internationale prin schimburi de experienta ale tinerilor.

In concluzie, campania de strangere de fonduri ne-a ajutat si o recomandam cu drag in speranta dezvoltarii unei comunitati pregatite  sa sustina idei, produse si proiecte valoroase.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related