Nu demult, Chio a lansat in Romania gama de produse Chio Kettle Cooked, iar promovarea ei a inceput printr-o campanie cu care sigur v-ati intalnit pe la TV (daca inca-l mai frecventati). Protagonistul Chef Foa, aka Florin Scripcaru (fost concurent jurat Master Chef, bucatar profesionist si owner de restaurant), pregateste ceva bun in bucataria proprie, inconjurat de prieteni. Ne spun ca lucrurile bune necesita timp - ca paharul de Guinness, la fel mancarea gatita atent si, tot asa, "noile chipsuri Chio Kettle Chips, preparati pe indelete la ceaun".
Trecand de dezacordul "noile-chips-preparati", asocierea unui chef cu un snack food industrializat (plus animatia unui ceaun in care se gatesc pe indelete chipsurile) au atras si atentia consumatorilor, cel putin doi nefiind straini de comunicare (vedeti aici si aici).
Le-am preluat cateva din intrebari si le-am transmis mai departe; ne-a raspuns pana acum Nicoleta Bajan (Head of Marketing Romania & CEE Chips Category Leader - Intersnack Group), spunand ca chipsurile respective sunt gatite "foarte incet intr-un ceaun special" si preparate dupa retete inspirate de la bucatari-sef.
Campania a fost dezvoltata de agentia Brands & Bears. Versiunea TV a spotului:
IQads: Despre contextul lansarii noilor Ketttle Chips. Cum ati abordat nevoia de comunicare, cum suna brieful catre agentie?
Nicoleta Bajan: In calitate de lider al pietei snackurilor sarate in Romania, Intersnack isi propune sa inoveze si sa continue sa dezvolte piata locala. Astfel, Chio a lansat la inceputul acestui an gama Chio Kettle Cooked, un concept apreciat in tarile din vestul Europei, dar care este relevant si pentru obiceiurile de consum si felul de a gati al romanilor.
Gama Chio Kettle Cooked este prezenta in Romania in doua din cele mai importante categorii de snacksuri sarate: chips si arahide. Retetele sunt cu totul noi in piata, create astfel incat sa satisfaca o nevoie de produse premium pe gustul romanilor.
Conceptul de Kettle Cooked presupune produse gatite incet, cu aspect artizanal (“home-made”), pentru o savoare aparte. Acest proces de gatit la ceaun este o inovatie bine-venita in lumea snackurilor, chipsurile dobandind astfel un plus de crocantime si un gust mai intens.
Iar pentru a face cunoscut acest concept inovator, am urmarit sa dezvoltam o campanie memorabila si de impact pentru consumatorii sai. In acelasi timp, vorbind despre constructia unei categorii distincte de snackuri in piata locala, am pus de asemenea accentul foarte clar pe beneficiile produsului. Chio Kettle Cooked adresandu-se unui segment de consumatori preocupati pentru produse de calitate si deschisi sa experimenteze produse noi, inovatoare.
IQads: Cu ce agentie ati lucrat pentru aceasta campanie si cum a pornit colaborarea voastra cu ei?
Nicoleta Bajan: Lansarea Chio Kettle Cooked in Romania si in CEE a fost dezvoltata impreuna cu agentia de brand Brands & Bears. Partener solid pentru Intersnack inca de la inceputul anului 2015, echipa Brands & Bears a creat si implementat principalele campanii de comunicare pentru marcile Intersnack in aceasta perioada de timp.
IQads: Cum a aparut ideea asocierii produsului cu un bucatar profesionist? Ce atribute v-au convins sa optati pentru aceasta asociere?
Nicoleta Bajan: La baza lansarii conceptului Chio Kettle Cooked in premiera pe piata romaneasca a stat o intelegere profunda a preferintele consumatorilor. In acest caz, inspiratia a venit din obiceiurile de consum ale acestora, dar si din retetele celor mai renumiti bucatari-sefi.
Astfel, asocierea cu Chef Foa ca endorser in spotul publicitar a fost un pas firesc. Alegerea a fost naturala, acesta fiind un chef renumit, aproape de targetul Chio. In acelasi timp, el este destul de carismatic si curajos pentru a introduce consumatorilor un concept nou, de o calitate speciala.
IQads: Online, au aparut comentarii potrivit carora asocierea dintre un produs industrializat si un bucatar profesionist ar fi nepotrivita (cu alte cuvinte, asocierea unui snack cu ideea de fine dining). Cum comentati perspectiva?
Nicoleta Bajan: Dimpotriva, am ales in mod special asocierea cu Chef Foa, tocmai pentru a pune in valoare beneficiile acestui concept unic – Chio Kettle Cooked, ce presupune produse gatite incet, cu aspect artizanal (“home-made”) ce ofera o savoare aparte. Fiind o oferta de chips diferentiatioare fata de restul categoriei, innobilata cu retete inspirate de la bucatari sefi.
IQads: In spot, apar referiri la modul de preparare a cartofilor ("preparati pe indelete la ceaun"). In ce masura sunt ele conforme realitatii? Ce elemente difera la nivel de productie fata de alte sortimente Chio (echipamente/timpi de productie etc)?
Nicoleta Bajan: Cum spuneam mai devreme, conceptul Chio Kettle Cooked este unul inovator, premium pe piata din estul Europei si care presupune un proces special de productie.
Daca vorbim despre chipsuri, Chio Kettle Cooked Chips sunt preparati din cartofi de calitate, taiati in felii mai groase, pastrandu-se coaja acestora. Feliile sunt apoi gatite foarte incet intr-un ceaun special, pana ajung la culoarea aurie si la o crocantime aparte. Aceasta tehnologie este inspirata si totodata “replica” la scala mare procesul de pregatire a cartofilor prajiiti acasa. Metoda de preparare "Kettle Cooked" adreseaza astfel nevoia de a avea un snack cu gust mai intens si crocant, care sa fie in acelasi timp premium si la indemana de consumat.