[Politicienii virtuali] Catalin Tenita, despre Primarul Capitalei in online: Incercati sa postati un comentariu cu o critica de genul ”de ce nu vine mai repede tramvaiul 1”, sa vedeti ce se intampla

[Politicienii virtuali] Catalin Tenita, despre Primarul Capitalei in online: Incercati sa postati un comentariu cu o critica de genul ”de ce nu vine mai repede tramvaiul 1”, sa vedeti ce se intampla

Catalin Tenita, fondator al  Zelist/Zelist Monitor + TreeWorks si initiator Geeks for Democracy, are multe de spus, in general, despre politicienii romani si practicile lor. Pe contul sau de Facebook, critica tot ce e de criticat si spune ”bravo” acolo unde felicitarile se impun. Inca nu i-a fost suspendat contul, asa ca mai este loc de bombaneli si aratat cu degetul inspre coruptie si hotie. Dar azi, i-am cerut lui Catalin sa comenteze pentru noi nu activitatea obisnuita a politicienilor, ci pe cea din online. Incepand cu Iohannis si terminand cu doamna Firea. 

La Orban, de exemplu, sesizam un ton defensiv si obsesiv; doamna Primar General al Capitalei esueaza lamentabil in a comunica, Ciolos e bun, iar Tariceanu e sec si lipsit de continut pe Facebook. Cat despre domnul Liviu de la TR, va lasam sa cititi mai jos. 

 

Klaus Iohannis

Un ton foarte hotarat si la obiect, cumva dominator.
La nivel nivelul fotografiilor am o retinere. Mi-ar placea sa vad posturi mai umanizate, mai relaxate. Pe de alta parte, e de admirat nivelul de claritate si concretete in exprimare. Un presedinte no-bullshit, no-monkey-business.

 

Dacian Ciolos

O varietate mare de alegere a subiectelor cu accent pe problemele de substanta prin care trec romanii (educatie, sanatate, economie, justitie). Emana un spirit de team-player, atat la nivelul exprimarii, cat si la cel al selectiei temelor.

De apreciat modul de implicare activa cu comunitatea prin raspusul la intrebarile soi observatiile persoanelor. Mi-a placut modul elegant in care a interactionat in decembrie in dialogul cu Amabasada Suediei. Cel cu caciula suedeza si sosetele de lana de la Rosia Montana.

E nevoie ca activitatea pe Facebook sa aiba o componenta vie.     

 

Ludovic Orban

Un ton cumva defensiv si relativ obsesiv. Mi-ar placea sa vad si un nivel de story-telling, nu doar cel al declamarii unor lozinci. PNL-ul e principalul partid de opozitie, iar Orban – ca presedinte al partidului – ar trebui sa imprime o viziune. Din pacate in comunicarea pe Facebook pare inca a lipsi.

Nu imi amintesc un mesaj puternic, si asta e o problema. Noi lucram cu scurtaturi mentale. E nevoie sa existe niste chestiuni memorabile.

 

 

Liviu Dragnea

Este un cont de Facebook foarte dificil. Vai de capul celui care il administreaza. Practic dominatia taberei anti-PSD pe Facebook este totala. Si de aici comentariile negative. Indiferent ce ar posta Liviu Dragnea, s-ar gasi surse de mistouri.

 

Din acest motiv, aparent, strategia celor din echipa de Facebook este sa posteze mesaje informationale sau urari de revelion, zilele sfiintilor, 1 martie etc. Se vede ca este un cont administrat de alta persoana decat titularul, prin lipsa de curaj in alegerea subiectelor cat si in ton. (Spre deosebire de pilda de Olguta Vasilescu, care pare a fi administrat de ea insasi)

De apreciat faptul ca sunt lasate la liber comentariile negative (majoritatea). Ma intreb daca nu e o parte din strategia de comunicare, de a lasa sa se elibereze undeva aburul. Memorabil, dar nu in sensul bun, este acela cu "Mircea Djuvara".

 

 Gabriela Firea

Mi se pare cel mai prost cont, desi doamna primar vine din comunicare. Este un soi de magazin universal satesc: icoane cu sfinti, poze de familie, activitate casnica la partid, promisiuni cu privire la Bucuresti. Lipseste o viziune unificatoare, un fir rosu. 

De asemeni, este pagina de Facebook care face cea mai drastica moderare a comentariilor. Cine nu este cu noi este impotriva noastra. Incercati sa postati un comentariu chiar cu o critica punctuala (gen "De ce nu vine mai repede tramvaiul 1?") sa vedeti ce se va intampla.

Mi se pare ca acesta ar fi putut fi contul cel mai ofertant din social media (data fiind functia de primar general al Bucurestiului), insa imi pare a esua lamentabil.

 

Tariceanu

La o prima vedere, domnul Tariceanu pe Facebook este parodia domnului Tariceanu pe TV. In sensul ca daca pe TV mesajul lui Tariceanu mai poate capata ceva presanta din aspectul emitentului, din tonul grav cu care tinde sa rosteasca dictoane de multe ori aberante, ei bine in social media aceste elemente de context nu exista.

Si atunci, mesajele cad seci, lipsite de continut, un soi de amenintari ale unui domn in varsta care nu este tocmai racordat la realitate si vrea sa ne povesteasca cum era pe vremea lui.

 

Nu il ajuta nici faptul ca 95% dintre comentarii sunt absolut negative. Sigur, asta e o chestiune complicat de rezolvat, insa ma gandesc ca in situatia dansului, as face un soi de ask-me-anything. Daca tot am public ostil, i-as ruga sa puna niste intrebari la care as raspunde.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


TreeWorks

Cu o experienta de peste 10 ani, TreeWorks este o companie specializata in crearea de prezente online si solutii web complexe, numarand peste 200 de proiecte realizate pentru clienti romani si straini. Principala... vezi detalii »

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related