Trivia pentru elevi, cu materia la zi. "Prin Clever Ever vrem sa aratam copiilor ca pot invata fara mare efort"

Trivia pentru elevi, cu materia la zi. "Prin Clever Ever vrem sa aratam copiilor ca pot invata fara mare efort"

A trecut ceva de la vremea mIRCului, dar uite ca in final s-a facut dreptate: trivia e foarte buna pentru copii si adolescenti. Chiar daca ii tine pana pe la 3 noaptea la calculator pe furis cand a doua zi e foarte posibil sa aiba un fel de teza sau asa ceva. Bine, asta din urma e discutabila, dar cert e ca un profesor de chimie si un inginer software s-au prins ca elevii ar invata mult mai usor printr-un fel de trivia mai bine structurat ca informatie – care sa reprezinte de exemplu cate-o lectie de Matematica, Limba Romana, Chimie, Fizica sau Geografie. Unde sunt multe lectii, se face si manualul; iar Clever Ever poate cuprinde in format digital informatia tuturor manualelor scolare sub forma de joc. Creatorii aplicatiei educative - care promite sa creasca intr-o platforma de learning pentru copii si tineri - sunt Ciprian Homm (profesorul) si Daniel Tila (inginerul).

Daniel povesteste mai jos despre etapele parcurse pana la implementarea ideii, colaborarea cu profesorii pentru producerea de continut sau cum arata viitorul aplicatiei.

 

Despre Daniel 

Sunt inginer software si lucrez intr-o firma de consultanta, dezvoltand solutii enterprise pentru companii medii si mari. Timpul liber mi-l dedic in a urmari cele mai noi trenduri cand vine vorba de tehnologie si, din fericire, sunt multe inovatii in domeniu la momentul actual. Sunt un om tehnic pasionat de ce face si mereu curios. In ultimii ani, mi-am concentrat toate eforturile pentru a deveni un programator bun si am realizat ca acum a venit momentul sa dau mai departe ceea ce stiu. 

 

Ideea Clever Ever

Ideea este a lui Ciprian, care este profesor de chimie si detine un site unde prezinta continut educational; nevoia de mobilitate a fost pasul urmator.  Impreuna, ne-am propus sa adresam problema lipsei motivatiei copiilor nu doar printr-o aplicatie; avem in plan o platforma de continut care sa integreze diverse metode psihologice de invatare usoara. 

Validarea ideii a inceput acum 4 ani cand Ciprian a inceput sa o testeze pe proprii lui elevi si ai altor profesori; a facut cateva PowerPoint-uri cu notiuni de baza si a observat ca, odata repetate, copii asimilau mai usor notiunile. 

Inainte sa incepem lucrul la platforma, am facut un test pe un grup de elevi la un cerc educational, tiparind cateva intrebari pe foi si indemnandu-i la joc. Feedback-urile copiilor au fost variate, de la “castig timp”, “nu ma oboseste” la “ma simt mai multumit”.  Am observat ca au reusit sa asimileze notiunile, insa lipsea partea interactiva.

Obiectivul nostru a fost sa le aratam copiilor ca pot invata fara mare efort. Rezultatele au fost bune: am avut copii care au invatat despre notiuni diverse (ex. corpul parameciului), intre timp primim si kudos de la elevi care sustin ca aplicatia noastra ii ajuta sa ia note mai bune la scoala.

 

Un joc de trivia cu materia la zi

Jocul este, intr-adevar, un trivia si pare foarte simplu, ceea ce e bine, intrucat publicul nostru-tinta sunt elevii. Ne propunem ca acestia sa foloseasca aplicatia cat mai des, iar satisfactia o sa vina in scurt timp. Oferim "pastile" de intrebari concentrate pe un anumit subiect in mod intentionat ca fiecare copil sa invete usor.

Digitalizarea materiei face parte din core assets si momentan am identificat cateva strategii prin care putem realiza asta.  Ne propunem sa acoperim subiecte variate pe structura programei scolare, insa vom incepe cu un numar critic de subiecte care sa satisfaca curiozitatea si apetitul elevilor. Pana acum avem lectii de Limba Romana, Chimie, Biologie, Geografie si o sa urmeze mai multe lectii de Matematica; continutul disponibil in prezent in aplicatie tine strict de materia semestrului 2 din clasele 5-8.

Avem in jur de 400 utilizatori; acestia petrec in medie cam 5 minute pe aplicatie. Lectiile cele mai utilizate pana acum sunt de la Chimie si Geografie, iar gradul lor de promovare este de peste jumatate.

Sunt deja cativa profesori care au inteles ideea noastra, acesta fiind unul dintre cele mai importante criterii de validare a ideii. Insa, pentru ca ei ne ajuta contra cost, avem nevoie de finantare pentru a putea crea cat mai mult continut.

Profesorilor le place ideea de a oferi copiilor lucruri interactive, intrucat ambele parti au de castigat: obtin atentia copiilor, iar acestia sunt incantati ca pot avea lectiile din manual sintetizate. Avem profesori care au utilizat continutul produs de ei pe elevii pe care ii meditau sau care folosesc aplicatia la clasa in ultimele 10 minute pentru a le arata copiilor ca materia predata se gaseste si pe aplicatie. Tuturor le-a placut, erau notiuni simple pe care reuseai sa le retii repede. 

 

Echipa

Momentan avem o echipa de 3 persoane, insa ne dorim sa crestem. Angelica s-a alaturat echipei in ultima luna si se ocupa de partea de strategie, cu studii de management si experienta antreprenoriala. Ciprian ajuta pe partea de business development si promovare in mediul educational, iar eu ma ocup de partea tehnica. 

  

Ce urmeaza?

Ne propunem sa avem cat mai multi utilizatori si sa crestem comunitatea. Dorim sa monetizam aplicatia la sfarsitul anului curent - si vrem sa oferim posibilitatea cadrelor didactice sa creeze continut exclusiv. Orice material, de la culegeri la notiuni avansate, va putea fi digitalizat; profesorii vor putea sa creeze continut in acelasi format ca cel din manuale.

Momentan, noi punem accent pe simplitate si vrem sa transmitem viziunea noastra profesorilor colaboratori. In perioada urmatoare ne vom concentra pe continutul din clasa a 8-a. Iar vacanta de vara va fi o oportunitate pentru a realiza continutul semestrului I pentru clasele 5-8 mult mai variat decat cel existent. Efortul din spate este destul de mare, insa feedback-ul pozitiv din partea copiilor ne motiveaza. Vrem sa continuam colaborarea si cu alti profesori, ne propunem sa crestem considerabil pe partea de continut.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related