[Povesti de crowdfunding] Albert Robescu & team au creat Mappamonde. Ca sa stii, dintr-o privire, care-i bagajul tau

[Povesti de crowdfunding] Albert Robescu & team au creat Mappamonde. Ca sa stii, dintr-o privire, care-i bagajul tau

O husa pentru troler. Un produs atat de simplu, la prima vedere, care insa, pentru a fi transformat in business, are nevoie de bani, rabdare, mentorat si o echipa buna. O sa ne concentram mai mult pe partea cu banii; pentru ca Albert Robescu, fondatorul Mappamonde, a reusit, alaturi de colegii sai, sa stranga o parte din acesti bani prin platforma de crowdfunding Crestem Idei

Misiunea Mappamonde este aceea de a crea produse super cool si functionale pe zona de lifestyle & travel, permitandu-le calatorilor sa-si protejeze bagajele, dar si sa fie diferiti, sa-si poata exprima personalitatea.

Pre-campania, spune Albert, este cel mai important demers in incercarea de a strange bani pe astfel de platforme. De asemenea, video-ul de prezentare, care trebuie sa fie informativ si bine realizat. 2018 va fi anul in care Mappamonde va investi in marketing, in pozitionare si imagine, si va incerca sa obtina o prima runda de finantare, pentru accelerarea cresterii.

Avem o echipa solida, mentori pe masura si curand, speram noi, si investitori strategici care sa ne ajute cu accelerarea businessului. 

 

Ideea Mappamonde

A venit dupa ce am facut un internship in China, iar apoi am calatorit prin sud-estul Asiei, unde am avut neplacuta experienta de a ma trezi cu trolerul distrus de catre manipulantii aeroportului din Singapore. Era plin de zgarieturi si cu o roata rupta. L-am carat asa dupa mine prin jumatate de Asie de Sud Est, deoarece nu am dorit sa cumpar unul unul nou, preferand sa folosesc banii pentru experiente.

M-am intors din Asia cu zeci de amintiri frumoase si doar cu amintirea asta neplacuta. Dupa aproape inca un an petrecut in Danemarca, am decis sa ma intorc in Romania definitiv, intrucat fusesem acceptat la un incubator de afaceri (GoodToGo) cu ideea pentru Mappamonde. Acestea se intamplau in 2016.

Misiunea Mappamonde este aceea de a crea produse super cool si functionale pe zona de lifestyle & travel, permitandu-le calatorilor sa-si protejeze bagajele, dar si sa fie diferiti, sa-si poata exprima personalitatea.

 

Echipa

In acest moment echipa este formata din Albert Robescu, Alexander Stoica-Marcu si Anca Stirbacu, avand si mentori si advisori care ne ajuta cu sfaturi pretioase si ne tin aliniati. Cu totii lucram la acest proiect part-time, avand joburi full-time.

Anca este Creative Director la Mappamonde si se ocupa de toate directiile creative, incluzand designul super fainelor noastre colectii. Ea este un Art Director super talentat, cu o istorie demonstrata in a lucra in industriile de marketing si advertising. Descoperim surprize placute datorita skillurile ei in fiecare zi, incluzand Fashion Design, Web Design si Art Direction. Ea a mai absolvit si cursuri de Interface Culture la Universitat fur KIG Linz, in Austria.

Alexander se ocupa de business development la Mappamonde, si este de asemenea Innovation Manager la Evonomix - un startup studio in cadrul unei agentii full-stack digital, care dezvolta sau investeste in startupuri cu potential global.

Alexander a renuntat la facultate (ASE - conta) dupa primul an, focusandu-se pe business. El este singurul roman nominalizat pentru Thiel Fellowship, un program sustinut de miliardarul american Peter Thiel, care investeste anual cate 100.000 de dolari in idei ale caror catalizatori au pana in 22 de ani si au renuntat la facultatea traditionala pentru a face business.

Eu sunt fondator si sef dirijor al orchestrei Mappamonde, ocupandu-ma de dezvoltarea business-ului, operational, si multe altele. Am un Bachelor in Vanzari Internationale si Marketing Management de la Business Academy Aarhus, si o experienta internationala de 4+ ani in vanzari si marketing in IT. Sunt, de asemenea, Head of Business Development la Omniconvert, un startup romanesc in IT.

 

Crowdfunding

Dupa perioada incubatorului GoodToGo, am avut o claritate foarte mare asupra unui lucru: faptul ca trebuie sa intram in legatura cu oamenii care teoretic ar beneficia de produsul nostru, o husa pentru troler, sa intelegem foarte bine cine sunt acestia, si cel mai important, care este feedback-ul lor in ceea ce priveste produsul.

Ne-am gandit la care metoda ar fi cea mai simpla pentru a prezenta un concept, a ajunge in fata oamenilor si pentru a primi feedback, si raspunsul a fost si inca este crowdfunding. E o metoda relativ usoara de a construi o campanie de marketing, de a aduce oameni in fata conceptului, si de a primi pre-comenzi dinainte de a investi multe resurse.

Sfatul nostru este sa se realizeze o campanie de crowdfunding dinainte de a incepe un website, dinainte de a investi timp si bani in ceva ce poate fi cu potential real si de oportunitate doar in subiectivitatea creatorului.

 

Crestem Idei

Crestemidei.ro era la momentul acela (inceputul lui 2017) cea mai populara platforma de crowdfunding si avea o echipa minunata in spate. Ne-a trebuit un research de doar 15 minute pentru a decide ca aceea este platforma potrivita pentru ca noi sa aruncam produsul in piata, si sa vedem ce iese. Startarium este o noua platforma de crowdfunding in Romania, lansata in 2017, care cu siguranta merita explorata.

De altfe, 2017 a fost un an de invatare versus crestere pentru Mappamonde, un an in care am inteles cum trebuie sa fie produsul, am inteles exact cum sa putem scala operational, am inteles cine ne sunt cumparatorii si cine ne sunt fanii, iar 2018 este anul in care vom investi in marketing, in pozitionarea si imaginea noastra, si vom ridica o runda de finantare pentru accelerarea cresterii.

 

Experiente anterioare

Nu aveam nici cea mai mica experienta pentru manufacturarea unui produs textil inainte de initierea Mappamonde, si nu am avut experienta nici cand am inceput. Acum Anca este persoana care are ceva experienta cu zona textila, are si experienta creativa si ne ajuta cu partile tehnice si de design.

Nu am mai apelat la crowdfunding pentru un alt proiect. Vom apela in viitor la un crowdfunding international, dar doar atunci cand suntem pregatiti din punctul de vedere al produsului si al bugetului necesar pentru a avea rezultate bune.

 

Asteptari si invataminte

Am vrut sa aflam care este raspunsul oamenilor la produs, cum il percep, sa intelegem ce tip de modele sunt la cautare, daca oamenii cumpara o husa pentru bagajul de cala si/sau bagajul de mana. De asemenea, ne-am dorit sa aflam cine sunt acei oameni si care este profilul cumparatorului.

Am aflat raspunsuri la toate aceste intrebari, am creat o mica comunitate, deci am putea spune ca ne-am indeplinit scopurile si am luat invatarile necesare pentru a dezvolta conceptul initial. 

 

DOs & DONTs

Pre-campania este cea mai importanta, alaturi de pagina de campanie, in special video-ul de prezentare.

Pre-campania te ajuta sa gasesti dinainte de lansare oameni care ar fi interesati si primesc valoare din produsul/serviciul lansat. Acei oameni cu care comunici inainte de lansare te vor ajuta cu feedback legat de produs, feedback pe informatiile prezentate in pagina de campanie, validarea pretului si multe altele.

Acei oameni vor fi si primii care vor pre-comanda la lansare, astfel incat cei noi, care ajung pe pagina campaniei, au mai multa incredere in concept vazand ca alti oameni au avut deja. Asa vor creste-precomenzile si comunitatea. Oamenii identificati ca interesati in pre-campanie vor ajuta si prin promovarea campaniei in momentul lansarii.

 

Promovarea

Promovarea a fost facuta prin share-uri ale network-ului nostru, doar pe Facebook. Practic noi le scriam tuturor apropiatilor povestindu-le despre concept, si ii rugam pe cei care cred in noi sau in viziune sa dea share la link-ul cu campania. Si tot asa.

 

Nu am investit nimic in marketing, iar banii stransi au venit doar prin word-of-mouth marketing. Era suficient pentru noi, intrucat voiam doar sa testam ca prindem ceva tractiune, si voiam sa intelegem foarte multe lucruri despre acei oameni care au pre-comandat si cum se raporteaza ei la produsul creat de noi.

 

Banii stransi

Am reusit sa strangem in jur de 700 euro. Donatorii erau young professionals, femei si barbati, avand varste intre 25-35 cu venituri medii si peste medie, care calatoresc de cel putin 3 ori pe an, in cel putin 2 city-break-uri. Si professionals, femei, avand varste intre 35-55 cu venituri medii si peste medie, care calatoresc de cel putin 3 ori pe an, majoritatea vacantelor fiind de 7+ zile.

Am reusit sa implementem integral proiectul cu fondurile stranse, iar banii s-au dus in achizitia materialului, printul digital si croitoria.

 

Cat de importanta a fost campania?

Campania a fost importanta fiindca ne-a facut sa intelegem ca exista cerere pentru acest produs si ca exista o piata. Asta ne-a facut sa mergem mai departe, sa testam urmatoarele ipoteze si sa invatam din ceea ce spune piata.

Era mai greu fara, fiindca trebuia sa construim un website pentru a genera vanzari online, sau sa incercam sa vindem 1on1, lucru care ne-ar fi ocupat mult timp, fara sa stim daca se merita investit acel timp.

 

Proiectul, la momentul actual

Dupa 1 an de la acel contact initial cu piata, am dezvoltat un produs mult mai bun dupa multe iteratii si bazandu-ne pe feedbackul clientilor. Avem acum un operational stabil, care ne va ajuta sa scalam repede in timp ce avem cel mai bun produs de pe piata. Avem o echipa solida, mentori pe masura si curand, speram noi, si investitori strategici care sa ne ajute cu accelerarea businessului.

B2C: Avem canale de vanzare prin propriul website, urmeaza sa fim listati pe un marketplace si pe doua platforme de fashion din Romania.

B2B: Am vandut la companii care au clienti calatori, am participat la multe competitii de afaceri (pe unele le-am castigat) pentru a lua feedback pe partea de model de business si dezvoltare de piata din partea unor oameni mult mai experimentati decat noi, iar acum lucram spre un parteneriat strategic cu o mare companie in industria de travel in Romania, ca sa putem intra accelerat pe piata.

In ultimele 6 luni, ne-a crescut cifra de afaceri cu 400%, si preconizam ca pana la sfarsitul lui 2018 cifra de afaceri va creste cu 200%, de la luna la luna. Toate aceste numere fiind cu focus doar pe piata accesoriilor de travel din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Campanii

Sectiune



Branded


Related