[Media in 2018] Manuela Vasiliu (United Media): "Piata in crestere a atras bugete mai mari catre toate mediile, mai putin presa scrisa. Dintre toate, digitalul castiga cel mai mult teren"

[Media in 2018] Manuela Vasiliu (United Media): "Piata in crestere a atras bugete mai mari catre toate mediile, mai putin presa scrisa. Dintre toate, digitalul castiga cel mai mult teren"

Inventarul limitat al mediilor clasice (spatiul TV si panourile din orasele mari, in zone cu trafic ridicat), plus cererea crescuta de spatiu din partea advertiserilor, implica si in 2018 o crestere inevitabila a preturilor, spune Manuela Vasiliu, Deputy Managing Director United Media Services. In acelasi timp, creste si se diversifica aplicabilitatea mediului online.

Il putem utiliza in modalitati din ce in ce mai variate si mai aplicate nevoilor de comunicare ale clientilor nostri. Tot legat de acest mediu, comertul online este pe un trend accelerat crescator, se "deschid" din ce in ce mai multe magazine virtuale iar consumatorul pare sa aprecieze tot mai mult avantajele acestui tip de shopping, spune Manuela.

In ceea ce priveste TV-ul, se observa o fragmentare din ce in ce mai mare: s-au mai adaugat 5 noi statii in cadrul celor monitorizate. Iar audientele sunt generate in mare parte de emisiunile cu traditie, in special formate internationale dar si productii romanesti care urmeaza retete consacrate de succes.

 

Media in 2018

Piata media a fost mereu o piata dinamica si s-a confruntat cu schimbari si provocari provenite din diverse surse.

Se perpetueaza si in 2018 situatia inventarului limitat al mediilor clasice, si aici ma refer la spatiul TV si panourile din orasele mari, in zone cu trafic ridicat. Pe acest fond, la care se adauga si cererea crescuta de spatiu din partea advertiserilor, cresterea preturilor este inevitabila. O vom gestiona ca si pana acum, cu maxima eficienta si corectitudine fata de toti partenerii nostri, atat clienti, cat si furnizori.

De asemenea, un subiect nou pentru intreaga industrie, este Regulamentul General privind Protectia Datelor. Acest regulament se adreseaza atat agentiilor, cat si clientilor, in general tuturor operatorilor care prelucreaza date cu caracter personal. Este un proces in desfasurare care necesita un volum mare de resurse pentru a acoperi toate prevederile legii.

 

Tendintele din 2017 

Sunt tendite care continua de mai multi ani si avem toate motivele sa credem ca nu se vor opri anul acesta, ci dimpotriva se vor accentua.

Aici ma refer la cresterea si diversificarea in aplicabilitate a mediului online. Il putem utiliza in modalitati din ce in ce mai variate si mai aplicate nevoilor de comunicare ale clientilor nostri.

Tot legat de acest mediu, comertul online este pe un trend accelerat crescator, se "deschid" din ce in ce mai multe magazine virtuale iar consumatorul pare sa aprecieze tot mai mult avantajele acestui tip de shopping.

 

Categorii

Fiind un context economic favorabil per total au crescut aproape toate categoriile, dar cu procente semnificative sunt advertiserii din zona de health care, retail, e-commerce, FMCG.

 

Medii

Piata in crestere a atras bugete mai mari catre toate mediile, mai putin presa scrisa. Dintre toate, digitalul castiga cel mai mult teren dar aceasta este o tendinta a ultimilor ani generata si de dezvoltarea rapida a acestui mediu. Mediile clasice precum TV, OOH si radio cresc dar intr-un ritm mai lent decat digitalul.

Televiziunea ramane un mijloc important de entertainment si informare pentru majoritatea populatiei, romanii fiind in continuare mari consumatori de TV.  Acest fapt asigura statiilor TV o crestere constanta de bugete pe care o preconizam si in 2018. Cu toate acestea, cererea ridicata de spatiu din partea advertiserilor si inventarul de audienta limitat duc la situatii de sold out pe aproape toata perioada anului.

O alta constanta este fragmentarea din ce in ce mai mare, s-au mai adaugat 5 noi statii in cadrul celor monitorizate.

Audientele sunt generate in mare parte de emisiunile cu traditie, in special formate internationale dar si productii romanesti care urmeaza retete consacrate de succes.

 

Digitalul

Cum spuneam, digitalul este marele castigator al ultimilor ani, atat din punct de vedere al cresterii investiilor media, cat si al ritmului de crestere al consumului. Numarul mare de device-uri mobile ajuta mult la expansiunea rapida a acoperirii la nivel national.

Capacitatea sa de a facilita interactiune instant, de a oferi informatii utile on the spot, de a fi un generator de entertainment si, nu in ultimul rand, un mijloc de comunicare, confera digitalului un rol din ce in ce mai important in viata consumatorilor.

Google si Facebook concentreaza in continuare cea mai mare parte a investitiilor in digital si sunt pe un trend crescator si anul acesta. Solutiile programatice sunt din ce in ce mai folosite sau cel putin aduse in discutiile cu clientii, dar raman la un nivel de adoptie inferior celui din alte piete europene.

 

Evolutia companiei

Anul trecut a fost unul foarte bun la nivel de rezultate. Ne bucuram de o crestere semnificativa de piata, de peste 30% fata de 2016.

A fost un an dinamic, am fost foarte activi in zona de new business si in consecinta am largit semnificativ portofoliul de clienti.

Lucram  in total cu peste 40 clienti si peste 100 de branduri care activeaza in cele mai competitive categorii de pe piata: retail, bere, pharma, telecomunicatii, servicii financiar-bancare, auto. Avem parteneriate de lunga durata ce confirma o data in plus commitement-ul nostru de a fi alaturi de clientii nostri si a pune umarul la cresterea business-ului acestora.

 

Modelul de business al agentiilor de media in viitor

In ultimii ani, agentiile de media trec printr-un adevarat proces de transformare si reinventare. Modificarile aduse de tehnologie in viata de zi cu zi, de la modul in care consumam entertainment, la modul in care facem shopping sau socializam, determina agentiile de media sa dezvolte noi tool-uri si moduri de gandire pentru a tine pasul cu noul consumer journey. De asemenea, dezvoltarea continutului, cu preponderenta pentru mediul digital, a devenit o alta arie de interes.

 

Dificultati pe piata media

Cred ca o mare problema o reprezinta lipsa fortei de munca specializata cat si retentia de personal. Suntem o industrie tanara, cu multi oameni la primul sau al doilea job, in consecinta si o dinamica ridicata a fortei de munca. E o provocare sa formezi echipe cu experienta si sa le mentii pe termen lung. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related