Piata de TV este o piata cu inflatie mare, in ultimii ani cu cresteri ale preturilor de peste 15%, spune Loredana Baracu, Buying Director at Zenith Romania. Digitalul, de asemenea, creste in ritm accelerat: 2017 a fost un an bun pentru furnizorii locali, bugetele alocate fiind usor in crestere.
Cresterea investitiilor media din ultimii ani va continua si in 2018, ca o consecinta fireasca a cresterii economice. 10% este rata estimata pentru 2018, usor sub nivelul atins in anii anteriori, din cauza ritmului accelerat al schimbarilor macroeconomice, spune Loredana Baracu.
Ea crede ca in viitor agentiile de media trebuie sa se deschida si spre alte discipline, sa recruteze si sa formeze alte tipuri de competente si sa isi simplifice procesele.
Media in 2018
Greu de precizat. Piata de media este intr-o dinamica continua. Iar ca specialist media inveti, testezi, aplici, te dezvolti permanent. Nu numai ca nu esti niciodata surprins de schimbare, pentru ca esti antrenat sa te poti adapta imediat, dar esti si cel care determina schimbarea, prin felul in care descoperi si dezvolti algoritmi, corelatii, solutii de comunicare.
Si in 2018 piata de media va respecta aceeasi dinamica. Agentiile vor propune solutii de comunicare din ce in ce mai complexe, televiziunile vor investi in continuare in programe, in incercarea de a-si mentine performantele si de a pastra share-ul dominant din investitiile media, marii jucatori internationali vor cauta solutii sa raspunda nevoilor de brand safety, un subiect extrem de actual si cu repercusiuni imediate asupra investitiei in digital, playerii locali din online vor lansa formate noi, cu potential de crestere a ratei de viewability si solutii noi de exploatare a inventarului pe mobil, programmaticul va continua sa creasca, iar platformele vor fi din ce in ce mai mult si mai usor de folosit.
Ne asteptam ca noul regulament de prelucrare a datelor personale, GDPR, sa aiba efecte imediate asupra pietei media, dar e dificil de estimat in acest moment amploarea lor.
Cresterea investitiilor media din ultimii ani va continua si in 2018, ca o consecinta fireasca a cresterii economice. 10% este rata estimata pentru 2018, usor sub nivelul atins in anii anteriori, din cauza ritmului accelerat al schimbarilor macroeconomice.
Tendintele din 2017
Solutii de comunicare din ce in ce mai diversificate, noi indicatori de eficienta, dezvoltarea analizelor econometrice, modul in care se reinventeaza toti jucatorii din piata, client, agentii, furnizori, in incercarea de gasi modalitatile cele mai relevante de comunicare cu consumatorul, accesul la baze de date din ce in ce mai complexe, a caror prelucrare permite mai multa precizie in optimizarea campaniilor, personalizarea mesajului pentru segmente specifice de audienta si nu in ultimul rand inflatia, sustinuta de o cerere din ce in ce mai mare si de un inventar care scade de la an la an.
Categorii
Cresc medicamentele, retail-ul, companiile de betting & gambling, produsele cosmetice, scade categoria serviciilor de telecomunicatii.
Medii
Digitalul si TV-ul cresc in ritm accelerat. Pentru 2018 estimam o crestere de 15% a investitiilor alocate celor doua medii.
TV
Audientele scad, cererea creste, este o situatie generalizata si deja perpetua de sold-out, care influenteaza si evolutia preturilor. Piata de TV este o piata cu inflatie mare, in ultimii ani cu cresteri ale preturilor de peste 15%.
Digitalul
2017 a fost un an bun pentru furnizorii locali, bugetele alocate aici fiind usor in crestere. Sunt de remarcat eforturile permanente ale acestora de a se dezvolta si de a raspunde nevoilor pietei, astfel incat sa isi demonstreze eficienta si eligibilitatea si intr-o campanie care urmareste rate mari de viewability si conversie si sa isi completeze in acest fel veniturile obtinute din proiecte de imagine ample, de impact si proiecte de continut.
Cifra de afaceri
Zenith si-a intarit pozitia de leader pe piata de media, crescand 20% in 2017, peste media pietei, cu o cifra de afaceri de peste 50 mil euro.
Clienti
Avem un portofoliu diversificat si complex de clienti pentru care dezvoltam strategii de comunicare si planificare integrata, la care se adauga servicii complete de negociere si cumparare media, research, precision marketing (performance & programmatic), strategii social media, sponsorizari si parteneriate media, content management, product placement, proiecte editoriale, proiecte neconventionale, dintre care mentionam aici doar o parte: BRD, Carrefour, Dr Reddy’s, Electrolux, Essity, Ewopharma, Ficosota, Forum Film, ING Bank, Interstar, Lactalis Group, L'Oreal, Mercedes-Benz, Molson Coors, Mylan, Naturpharma, Nestle, NN, Oracle, Orkla Foods, Perrigo, Policolor, Raiffeisen Bank, Reckitt Benckiser, Toyota, Tessy, Tymbark Maspex, Vivre.
Modelul de business al agentiilor de media in viitor
Asistam la schimbarea modului in care oamenii primesc, integreaza si consuma informatii. Aceste schimbari necesita o rearanjare a felului in care comunicam si cream conexiuni cu consumatorii. Trebuie sa ne deschidem spre alte discipline, sa integram tehnologii noi, sa fim mai relevanti si armonizati cu viata de zi cu zi a oamenilor.
Avem nevoie sa recrutam si sa formam alte tipuri de competente si sa ne simplificam procesele, astfel incat sa putem deveni mai agili, mai eficienti, mai parteneri clientilor nostri si in permanenta conectati la un mediu in continua transformare.