[Publicitatea la HR] Anca Chirculescu (GMP Group): In contextul pietei, abilitatea managerilor de a fi lideri autentici pentru echipele lor este cea care face diferenta

[Publicitatea la HR] Anca Chirculescu (GMP Group): In contextul pietei, abilitatea managerilor de a fi lideri autentici pentru echipele lor este cea care face diferenta

Cea mai reprezentativa caracteristica a structurilor de lucru in publicitate astazi tine, poate, de lipsa ierarhiilor clare. Oricine poate avea o idee, oricine poate rezolva o problema, produsul e intotdeauna un efort de echipa, oamenii livreaza pe zone diferite si niciuna nu e mai putin importanta. Dar fiecarui varf/coordonator/Director/etc ii revine o responsabilitate mare: cea de a-si cunoaste si de a-si pune in valoare ceata de subordonati si colaboratori. Ceea ce nu e deloc usor, oricat de bune ar fi intentiile.

Totusi, in special in vremuri de restriste (cum ar fi o criza a resurselor umane), calitatea leadershipului sau mentoratului dintr-o agentie face diferenta in publicitate, spune Anca Chirculescu (HR Director, GMP Group). Atat pentru juniori, cat mai ales pentru seniori, multi dintre care apartin de generatia Millennialsilor (cei intre 22 si 40 de ani). Iar despre ei stim ca se afla in pericol de freelancing, disparitie, migratie pe meleaguri straine si altele, lasandu-i in urma lor pe veterani si cei mai juniori. 

Anca dezvolta subiectul mai jos, amintind in acelasi context si atuurile agentiilor antreprenoriale, de marimi mai mici, in care e mai usor sa te faci vazut si auzit. 

 

GMP Advertising: recrutari in 2017

Cifrele noastre nu arata niste tendinte legate de vreun departament sau de anul 2017 fata de anul anterior. Este o certitudine insa ca de doi ani piata muncii se confrunta cu o criza a resurselor in toate domeniile si industriile. Suntem in situatia anilor 2006-2007, cu diferenta ca atunci era o criza a resurselor datorita unui boom economic.

Acum suntem pe crestere economica, una organica, nu similara cu ritmul anilor 2000, insa criza de resurse umane este accentuata si de nivelul de pregatire al debutantilor. Dintre absolventii foarte bine pregatiti, un procent semnificativ pleaca, iar cei ramasi sunt prea putini pentru a acoperi nevoile din piata muncii, in general.

In acest context, abilitatea managerilor de a fi lideri autentici pentru echipele lor reuseste sa faca diferenta. Cand piata este extrem de dinamica, ei sunt principalii influentatori in stabilitatea si retinerea oamenilor. In cea mai mare masura, oamenii raman acolo unde se simt vazuti, apreciati si unde gasesc spatiu de invatare si crestere aliniat cu valorile proprii.

 

Mentalitati la angajare: juniori versus seniori

Fiecare generatie are atuuri diferite, repere culturale diferite. Nu e corect sa vorbim despre o generatie in raport cu alta fiindca fiecare vine cu darurile ei. Suntem complementari si e firesc sa fie asa, altfel nu am evolua.

Generatia Z, pana in 22 de ani, cu care ne intalnim in internshipuri si pe pozitii de junior sunt digital natives, conectati, foarte activi, mai flexibili decat Millennials, resping promisiunile unui trai perfect, sunt independenti. Millennials, cei intre 22 de ani si 40, sunt orientati spre tehnologie, imuni la tehnici de marketing pentru ca au crescut cu ele, au incredere in sine sporita, sunt obiectivi, creativi, cauta mentorat si servicii impecabile. Generatia X, intre 40 si 50 de ani, sunt foarte responsabili, familisti, atenti la nevoile familiilor lor, mai planificati, dar cei mai pasivi din punct de vedere social.

Fiecare caracteristica de mai sus este un atu, noi nu facem decat sa ii punem in contexte in care ei sa se completeze.

 

Agentia de publicitate ca mediu de lucru, astazi

Nu exista minusuri, doar oportunitati :) avem angajatii perfecti :D Acum serios, industriile creative au creat in jurul lor un mit al mediului de lucru pornind de la Mad Men si pana la ideea unei libertati in care oricine poate lucra de acasa in regim de freelancing.  

Parte dintre ele sunt reale, dar m-as opri la ce ne diferentiaza pe noi. GMP, Webstyler si GMP PR sunt agentii independente, antreprenoriale. Asta se traduce printr-o flexibilitate crescuta, dar si prin libertate si autonomie.

Spre deosebire de alte organizatii mai mari, in antreprenoriat exista in continuare mult spatiu de constructie, un loc in care te poti face auzit si poti vedea rapid impactul actiunilor tale. Un sentiment destul de rewarding. Tot in companiile antreprenoriale oamenii sunt mai autentici in sensul ca au libertatea de a-si exprima si trai valorile personale, spre deosebire de organizatiile mari in care misiunea si valorile sunt impuse, iar angajatii se pot alinia la ele sau nu.

 

Productivitatea si satisfactia oamenilor angajati

Cel mai mare pericol pentru industria noastra este izolarea in bula, trairea aceluiasi tip de experiente. Ce facem noi ca sa iesim din asta? ArtHol, galeria de arta din holul GMP in care au loc vernisaje lunare, Indie Cup, campionatul de tenis de masa intern la care se inscriu anual aproximativ 35 de angajti din grup, Sortz Up, concursul intern de gatit. In curand vom lansa o cafenea interna unde vor canta live chiar angajatii nostri, dar despre asta, vorbim dupa lansare.

Altfel, la inceputul acestui an departamentele si-au schimbat locul intre ele tot ca o igiena pentru iesirea din rutina.

In acelasi timp, oamenii sunt productivi cand simt cu adevarat ca fac parte dintr-un sistem aliniat cu valorile proprii si ca pot avea un impact pozitiv prin munca lor. Cultura cu sens si managerii care construiesc un scop comun, cu semnficatie si impact pozitiv impreuna cu echipa lor, au parte de mult mai mult succes, sustinere si implinire.

 

Specificul HR-ului din advertising

Procesele creative au nevoie de stimuli si inspiratie, iar noi incurajam comportamente care sa ii ajute pe oameni sa iasa din gandirea liniara. Tendinta internatonala in industrie este disparitia ierarhiilor, a proceselor liniare. In era digitala oamenii sunt mult mai colaborativi, multidisciplinari, autonomi si responsabili; prin urmare, performanta tine de motivare si de o anume stare de spirit. Ceea ce inseamna o abordare mai profunda a HR-ului pentru ca iti doresti cat mai multi angajati care sa gandeasca outside the box.

Vin dintr-o alta cultura si industrie; tocmai de aceea vad oportunitatile acesteia. Dar crezul meu este ca, indiferent de industrie, omul trebuie sa isi exprime talentul lui personal si prin munca pe care o face nu doar in timpul liber sau prin hobby-uri. Iar publicitatea e locul ideal pentru a atrage talentul, pentru a-i crea spatiul in care el sa se exprime, sa creasca, sa fie valorificat intr-un mod natural si autentic, cu pasiune si prin joc. Performanta e un rezultat destul de firesc apoi.

 

Cat de atractiv ai spune ca este domeniul publicitatii astazi? 

Este in cel mai bun moment al ei comparativ cu ieri si in cel mai slab comparativ cu maine :) Este mai atractiva ca niciodata in sensul ca, in urma revolutiei tehnologice, industria are o putere fantastica de a schimba lumea, de a coagula comunitati, de a aduce oameni impreuna. In urma cu 20 de ani, advertisingul vorbea despre branduri, astazi brandurile fac lucruri, se implica, iar industria comunicarii este partenerul lor. In urma cu 20 de ani, ar fi fost de neimaginat ca the Guardian sa scrie un articol negativ despre Romania si un ziar de la Bucuresti sa ii raspunda.

Suntem parte din cei care schimba lumea. Avem o forta incredibila, fabuloasa care poate misca mase, poate genera schimbari pozitive de mentalitati sau la nivelul societatii. Avem deci forta, dar si o responsabilitate foarte mare!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


GMP & U

După 18 de ani pe piață, agenția devine GMP & U, an IDEA Company, care crede în puterea ideilor și în soluții fluide la problemele complexe de business, de astăzi. Numele GMP & U vorbește despre... vezi detalii »

Dosare editoriale

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related