11 ani de Today Advertising. Nadia Visan: In prezent, le oferim clientilor si conceptul campaniei promotionale, si produsele de care au nevoie

11 ani de Today Advertising. Nadia Visan: In prezent, le oferim clientilor si conceptul campaniei promotionale, si produsele de care au nevoie

Nadia Visan, fondator Today Advertising, a inceput cu antreprenoriatul inca din perioada facultatii; care, apropo, a fost tocmai Medicina. Din dorinta de a-si croi drum catre independenta financiara, a deschis un business de direct marketing. Sau cum spune ea - de promotionale. La inceput, Today Advertising era compusa din Nadia, contabila ei si o lista de contacte. Productia si livrarea erau lasate in seama furnizorilor, care duceau treaba pana la capat, in numele firmei. Desi partenerii erau de cuvant, deja din a doua jumatate de an, businessul cerea cateva investitii, pentru a controla mai eficient fluxul businessului: echipa, sediu, utilaje.

Au urmat 11 ani de comenzi livrate, in jur de 600 de clienti recurenti in prezent - printre care Raiffesien, Avon, Bergenbier, Bayer - si o paleta de produse in continua diversificare. Cu vreo 3.000 de firme competitoare numai in Bucuresti, pulsul pietei incepuse sa bata alert si sa puna niste extra presiune. Astfel, Today Advertising a primit un upgrade: serviciul de creatie, prin care aduce la masa atat concept, cat si designul promotionalelor, pentru ca promotionalele sa-si atinga obiectivele.

In prezent, agentia planuieste sa treaca de granitele Romaniei si sa lanseze prima linie proprie de produse.

 

Backgroundul tau?

Zambesc de fiecare data cand aud aceasta intrebare pentru ca-mi vine in cap eticheta ce mi s-a pus la un moment dat: doctor in promotionale. Doctor pentru ca am terminat medicina, o meserie pe care mi-am dorit-o de mica insa nu a fost sa fie. Nu regret, chiar ma bucur ca ceea ce fac in promotionale imi aduce satisfactii foarte mari. 

Pentru ca tot timpul am fost o fire bataioasa, pentru care nu exista "nu" si "nu pot", am decis sa fac totul de capul meu incepand cu 4 ianuarie 2007. In trecut am incercat sa gasesc parteneri in diverse alte proiecte, care insa nu au fost viabile pentru mine. Au fost oameni cu care nu am avut aceeasi viziune la acel moment dar carora oricum vreau sa le multumesc pentru ca au avut cu siguranta un aport la tot ce este Today azi.

Tona de idei pe care le aveam in cap, dorinta de a face ceva altfel, nevoia de a fi independenta financiar chiar daca eram studenta m-au propulsat in aceasta lume magica a promotionalelor de care m-am indragostit iremediabil. Fac ceea ce fac de 11 ani cu Today + inca 7 din urma; si tot o fac cu mare drag ca in prima zi cand am facut o oferta de umbrele pentru Europharm.

 

La inceput

In Today am inceput cu bani pe caiet - aveam ceva contacte interne si externe din trecut, oamenii aveau incredere in mine. Si asa, usor-usor, am prins avant. Pentru mine, cea mai mare calitate a unui om este cuvantul lui. Am furnizori care imi dau marfa de sute de mii de euro fara nicio garantie; sunt obsedata de corectitudine, imi place sa dorm linistita iar oamenii din echipa mea sa fie mandri ca lucreaza in Today.

In prima jumatate de an de existenta, echipa eram eu si contabila. Totul era facut de noi. Am avut noroc ca aveam poteca facuta pe la producatori si eu eram doar pe post de dirijor. Ei produceau si livrau totul in numele meu. Desi calitatea si serviciile erau foarte bune, a trebuit sa investesc - in oameni, sediu, utilaje - pentru a avea totul mai usor de strunit. Mai ales ca la noi in tara cam toti clientii dau comanda azi si o vor ieri :)

Ca in orice business, inovatia si creativitatea sunt cheia succesului. Nu poti sa rezisti altfel cu 3.000 firme concurente doar in Bucuresti. Incercam de fiecare data sa ne reiventam, sa aducem un plus de valoare in tot ceea ce facem. Mergem anual la targuri si evenimente sa luam pulsul si investim mereu in produse altfel. 

 

Platforma de produse

Treaba grea si scumpa aceasta platforma. A durat aproape 2 ani si cred ca niciodata nu o sa pot spune ca o sa fie gata; mereu vin idei noi. Ideea a aparut din dorinta de a scurta timpul ofertarii, de a ne usura noua oamenilor de vanzari munca - pierdeam mult timp cu ppt-uri si uneori apareau erori din cauza dorintei de a face cat mai multe oferte. Acum avem totul intr-un loc, toti furnizorii au poze in site, detalii, stoc in timp real, care se actualizeaza automat la 2 sec.

Structura categoriilor de produse e facuta cat mai clar pentru a usura munca oricui intra pe site. In site avem 2 categorii de clienti carora ne adresam B2B si B2R. Cu cei interesati de colaborare le dam acces in site iar in functie de rulaj au anumite discounturi. Toti clientii intra, aleg ce vor, iar la final, siteul le genereaza oferta finala cu poze, pret, stoc, termen de livrare, metoda de imprimare.

 Ce este foarte tare ca si cei B2R pot folosi platforma noastra ca fiind a lor iar cand oferteaza dau oferta cu antetul lor. Fiind clientii nostri le dam toate instrumentele sa poata vinde bine,usor si profi.

 

Cele mai populare produse

O campanie cu promotionale implica, asa cum o face, de fapt, orice campanie de marketing, sa stii incotro mergi. Care e scopul tau. Vrei sa iti faci brandul cunoscut? Vrei sa iti loializezi angajatii? Sau poate vrei sa vinzi mai mult ori sa iti surprinzi partenerii de afaceri? Cu un promotional poti sa faci toate astea, insa trebuie sa te gandesti de la bun inceput care e scopul tau si sa il comunici mai departe.

De aceea spunem ca sedintele de consiliere sunt foarte importante in acest domeniu. Sunt mii de produse promotionale si daca singurul criteriu dupa care te ghidezi cand alegi ce ai nevoie este pretul, asta se va vedea si in rezultate.

Asta nu inseamna ca e obligatoriu sa dai o avere pe promotionale. Nicidecum. Trebuie doar sa stii care e promotionalul potrivit, pentru momentul tau. Promotionalele sunt considerate unul dintre cele mai eficiente instrumente de marketing, dar ca orice instrument e important si cine il foloseste si cum.

 

Proiecte misto

Greu de ales. Am sa ma opresc insa la proiectul pentru campania proprie de promovare, pe care anul trecut l-am si inscris in competitia FIBRA. In 2017, am vrut sa comunicam schimbarile prin care siteul Today Advertising a trecut si sa popularizam in piata, sloganul nostru, cel care de fapt ne defineste atat de bine: We bring the WOW to your business!

Pentru asta, am ales sa trimitem catre oameni care ne-au influentat pozitiv si a carora activitate ni se pare inspirationala un #kitinovator care continea: un pix ce scrie 7 kilometri, o cana cu tehnologie vacuum, un rucsac antifurt si o cutie cu ciocolata rara, produsa din cacao ce e adusa din colturi diferite ale lumii. Am personalizat produsele cu numele celor care urmau sa le primeasca fiindca am vrut sa atragem atentia si asupra serviciilor noastre de personalizare. 

De retinut ca in aceasta campanie tot feedbackul a fost neplatit. Adica nu am optat pentru varianta clasica in care trimiti un pachet unui blogger pe care l-ai platit anterior iar acesta obligat - fortat o sa scrie cat de mult i-a placut ce a primit de la tine. Am vrut sa facem altfel, am trimis cadourile oamenilor care chiar ne plac, fiindca am vrut sa ii rasplatim pentru munca lor si sa impartasim cu ei bucuria pe care un cadou promotional bine ales poate sa o aduca.

Multi ne-au transmis - WOW! niciodata nu am primit asa ceva, iar asta ne-a bucurat foarte tare si ne-a confirmat ca promotionalele noastre chiar sunt misto.

Un alt proiect care ne e super drag a fost creat alaturi de Pirelli. Echipa de la Pirelli si-a dorit o altfel de sticla de vin pe care sa o ofere partenerilor. Asa ca am creat pentru ei o sticla personalizata, cu amprenta cauciucurilor si cu o eticheta care sa vorbeasca despre vinul pe care il contine si despre cum acel vin exprima valorile companiei si a fost ales special pentru asta.

 

Promovare

Prin toate metodele clasice de promovat un site, cel mai important este ca deja clientii o stiu si o folosesc. Astazi, unui client ii oferim conceptul campaniei, produsele de care are nevoie, la preturi corecte, serviciile de personalizare, DTP, logistica si distributie. 

Insa pentru ca o campanie cu promo sa aiba succes facem o analiza cat mai exacta a cererii clientului, punem multe intrebari iar dupa asta venim cu solutiile noastre. Conteaza foarte mult ce vrea el ca rezultat la sfarsit de campanie. In general, toti vor cam acelasi lucru: produsul sau serviciul lor sa fie cat mai cunoscut iar vanzarile lor sa impresioneze.

Toate departamentele sunt implicate intr-o campanie cu promotionale: de la import la DTP si productie. Suntem ca un furnicar :)

 

Extinderea serviciilor

Creatia publicitara este o necesitate daca vrei sa faci performanta in acest businesss. Promotionalele sunt o metoda de marketing, insa parte din eficienta lor sta si in felul in care sunt puse in scena. Asta inseamna ca maniera in care sunt ele prezentate conteaza foarte mult. Si aici intervine creatia.

Nu se poate fara departament de creatie - ai nevoie de o minte creativa care sa iti faca design de ambalaj sau obiecte custom made. Ai nevoie tot de un creativ care sa iti comunice eficient campaniile - si noi oferim asta clientilor nostri. Dincolo de produse alese dintr-un catalog, noi ne bazam pe campanii personale, campanii care ne disting in piata si de rezultatul carora se bucura clientii nostri.

 

Clientii de cursa lunga

Suntem recunoscatori tuturor clientilor nostri, fie ei mici sau mari. Toti ne-au ajutat sa ajungem unde suntem astazi. Avem clienti de pe vremea cand am inceput; pot sa spun ca multi dintre ei ne-au devenit prienteni.

Este foarte frumos sa lucrezi cu cineva care ti-a dat incredere atunci cand multi nu au facut-o. Avem peste 600 de clienti constanti insa o sa enumar cativa de care ma ocup personal: Societea Romana de Oftalmologie, Raiffesien, Avon, Continental, Bergenbier, Bayer.

 

Evolutia cifrei de afaceri

Suntem in continua crestere, ceea ce ne confirma directia noastra e buna. Stim unde suntem si asta e cel mai important, fiindca scopul nostru este sa ne corectam si sa oferim servicii si produse exceptionale. Comparativ cu anul precedent, este o crestere cu 1.300.000 EUR fata de ultimul an si speram ca si 2018 sa fie la fel de bun.

 

Mai departe

In 2018 vrem sa iesim in afara granitelor. Sa imbunatatim continuu experienta pe care utilizatorii o au in online si in offline cu produsele si oamenii Today. Vrem sa oferim o linie proprie de promotionale si sa ne implicam cat mai mult in viata comunitatii noastre.

In septembrie 2017 ne-am luat o hala de 2.500 mp unde avem birou, depozit, productie, all in one pentru a ne fi cat mai usos. Avem planuri mari.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related