cv30, un start-up de Employer Branding adresat generatiei millennials

cv30, un start-up de Employer Branding adresat generatiei millennials

Cu background in marketing, management si vanzari, Lavinia Vladu si Radu Daniel si-au deschis propria agentie de BTL. Asta prin 2013. Apoi lucrurile au luat-o pe un fagas bun si tot mai multe proiecte aterizau pe masa lor, de aici nevoia unei echipe mai mari. S-au dus catre site-uri generaliste de recrutare. Insa oamenii potriviti intarziau sa aplice, iar in alte parti, nu aplica nimeni; situatie care a generat o solutie si o idee de business, in acelasi timp. O platforma unde companiile isi pot publica, pe langa joburile disponibile, si un profil sau o scurta poveste despre echipa, mediu de lucru si alte aspecte ce ar interesa un posibil angajat cu ganduri serioase. Totul in ideea unui FIT cultural, cum spun Lavinia si Radu, adica omul sa se potriveasca bine in organizatia lui.

Inainte sa implementeze ideea, au testat-o pe pielea lor: un anunt de angajare insotit de poze si un video de prezentare. Au vazut ca in inbox vin CV-uri bune si la interviu oameni deja pusi in tema cu agentia lor. Asa ca au dus-o la prezentat in fata catorva clienti care au reactionat pozitiv. 

Si de-acolo a inceput povestea cv30, o platforma unde video-ul din header arata chiar echipa. 

 

Nevoia unui nou serviciu

Am inceput cv30 de la nevoia noastra de a recruta noi colegi care sa se integreze in echipa si aici este necesar sa oferim contextul: in 2013 am deschis impreuna o agentie de marketing, prin intermediul careia punem la dispozitia companiilor servicii de concept & implementare pentru campanii de BTL, print si online. Agentia crestea de la an la an si aveam nevoie de mai multi oameni in echipa, asa ca recurgeam la solutiile clasice de job posting pe portalurile consacrate, insa pentru noi rezultatele erau aproape inexistente.

Ne-am dat seama ca trebuia sa ne diferentiem cumva, sa aratam ca suntem o echipa tanara si dinamica. In plus, noi cautam colegi care sa se regaseasca in cultura companiei si viziunea noastra a fost urmatoarea: hire for character, train for skills. Am cautat solutii in piata care sa ofere un mod diferit de prezentare a companiei si de inlesnire a procesului de recrutare, in principal din perspectiva numarului mare de CV-uri nepotrivite care necesitau mult timp de prelucrare.

Si pentru ca nu am gasit, am decis sa facem noi ceva diferit si am inceput prin a face poze prin birou, am prezentat echipa si am facut un video cu si despre noi. Le-am postat peste tot si rezultatele au fost peste asteptari, pentru ca am primit CV-uri care se potriveau cu profilul cautat, iar, la interviu, candidatii stiau despre noi, ce facem, care este mediul de lucru si la ce sa se astepte.

 

Ideea si validarea ei

In paralel cu initiativa noastra, a crescut cererea din partea companiilor pentru servicii de prezentare si advertising pe partea de HR (noi lucram preponderent cu departamentul de marketing si mai putin cu departamentul de HR) si, in cadrul unor discutii amicale, le-am prezentat ce am facut pentru noi. A fost un click instant pentru ca li s-a parut o idee curajoasa care evidentieaza brandul lor de angajator si asa am inceput cv30.co. Cand am vazut ca exista cerere din partea companiilor, am inceput un proces de learning by doing, invatand cum sa cream cele mai reprezentative prezentari ale angajatorilor impreuna cu ei.

Trebuie sa recunoastem ca a fost o adevarata provocare sa facem sedintele foto, dar mai ales video-urile. Dar am reusit sa surprindem cadrele intr-atat de bine incat nu de putine ori am auzit atat recruiters, cat si candidati, spunand ca pozele arata prea bine sa fie reale si ca sunt luate de pe net.

 

Implementarea

Primul nostru video si primele poze au fost o adevarata provocare, insa le-am avut gata cam in doua saptamani, apoi am facut sablonul pentru prezentarea companiei si in aproximativ trei luni aveam cv30. Totul a fost pe fast forward si este in continuare, pentru ca intr-un start-up lucrurile se misca rapid si este important ca feedback loop-ul sa fie cat mai scurt pentru a imbunatati si livra.

Am invatat ca nu trebuie sa fie totul perfect din prima si nici nu are cum pe o zona neexplorata, si ca este ok sa primim atat feedback pozitiv, cat si negativ, pentru ca este mult mai facil sa manageriezi ce nu este bine, decat sa nu te misti rapid, mai ales ca exista un vibe pe care daca nu-l fructifici, nu mai vine a doua oara :)

 

Semne de intrebare

Este in natura unui start-up sa ridice semne de intrebare, mai ales daca se bazeaza pe o abordare noua si curajoasa. In cazul nostru, semnele de intrebare au fost mai mult la adresa stadiului in care este angajatorul respectiv: conceptul de employer branding este utopic cand tot ce conteaza sunt niste cifre intr-un raport, indiferent de calitatea actiunilor intreprinse.

Din aceasta perspectiva, industria de HR este unde era cea de marketing acum 20 de ani. Si totusi, se mai gasesc cativa angajatori care vor sa rupa barierele si, best case scenario, copiaza campanii din afara si le implementeaza romaneste, fara sa inteleaga conceptul.

 

Primul client

Primul nostru client a fost KPMG si povestea chiar merita spusa pentru ca este una dintre companiile care inteleg puterea employer brandingului si importanta strategiei de Employee Generated Content.

Chiar daca ne stiam de ceva timp cu ei, click-ul a venit in momentul in care le-am aratat ce am creat pentru noi si li s-a parut inovator asa ca, dupa cateva intalniri de consultanta, am facut un plan de comunicare a brandului de angajator online-offline, plecand de la profilul de angajator de pe cv30. Apoi am organizat la nivel national 8 evenimente Career Talks, in cadrul carora, asemenea structurii din cadrul profilului, reprezentantii managementului & entry level din KPMG au stat de vorba cu studentii interesati de o cariera in domeniu.

 

Modelul de business

cv30 are two-sided business model: clientii nostri sunt companiile care vor sa-si creeze o imagine de angajator sau vor sa o consolideze pentru a se prezenta in fata potentialilor candidati. Ne concentram pe targetul Millennials, tineri interesati de content autentic si care inteleg ca trebuie sa fie proactivi pentru o cariera de succes.

 

Ce ar trebuie sa stie companiile 

In primul rand, companiile ar trebui sa stea de vorba cu noi la o cafea. De cele mai multe ori, cand ne intalnim cu un potential client, vedem cum se produce switch-ul de la mindsetul de offline (hai sa dam niste flyere prin universitati) la cel de online, unde sky is the limit. Deseori, nici macar nu realizeaza cat de relevant este sa comunice autentic si sa aiba o prezenta constanta pentru a genera top-of-mind awareness.

Iar cv30 ofera solutia perfecta pentru pozitionarea si consolidarea brandului de angajator, care este crucial. Solutiile de employer branding propuse sunt custom-made si suntem pionieri in Romania pe acest aspect. Pentru a scala, vom inova continuu si vom pregati evenimente pentru profesionistii din industria de HR pentru a intelege cum se construieste imaginea de angajator si cat de important este sa inteleaga ce-l face unic, pentru ca apoi sa transpuna in content autentic, declinat in pics & videos. 

Nu lucrezi cu o companie, ci cu oameni si ei sunt principalul factor diferentiator, dincolo de spatiile de relaxare sau teambuildinguri. Pe site-urile actuale de database search, singurul factor pe care un candidat il poate aprecia este salariul. Si ce se intampla cand acesta are doua oferte salariale similare? Care sunt criteriile pe baza carora alege? Noi ajutam echipele din cadrul companiilor sa se prezinte in fata candidatilor, astfel incat alegerea de ambele parti sa fie bazata pe cultural fit.

 

Ce trebuie sa stie un tanar

Tinerii la inceput de drum trebuie sa inteleaga stadiul in care se afla si sa-si inteleaga corect motivatia, pornind de la diferenta dintre ce presupune un job si ce inseamna o cariera. In ambele cazuri insa, ar trebui sa-si faca un plan de cariera si sa se informeze cu privire la angajatorul pe care il vizeaza.

In momentul in care un candidat beneficiaza de comoditatea de a aplica la 10 joburi intr-un minut, fara sa cunoasca mediul de lucru sau echipa din care va face parte, sansele de a fi cultural fit scad considerabil. Din aceasta perspectiva ar trebui sa se gandeasca cu cine vor sa isi petreaca 8 ore pe zi.

 

KPIs

Din punct de vedere business, urmarim impactul pe care campaniile de employer branding le au in piata, prin numarul de vizualizari si perceptia asupra brandului de angajator, dar si calitatea candidatilor care aplica la joburi, pentru ca ne mandrim cu o rata de hiring de 30%.

 

Planuri

In primul rand, vom participa activ in educarea pietei, atat a candidatilor, cat si a companiilor, apoi vom eficientiza procesul, de la strategie la implementare si, pentru ca suntem manati de curiozitate, vom explora integrarea pe cv30 a unor elemente hot de new tech. Cert este ca oricat de high intram pe piata, noi dam tonul, asa ca ne asumam responsabilitatea unui business first to market.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Sectiune



Branded


Related