Damian Nuñez (Lowe Group): În acest moment, coordonez 10 echipe din MullenLowe și Profero. Urmează să încorporăm o echipă creativă și pentru Golin

Damian Nuñez (Lowe Group): În acest moment, coordonez 10 echipe din MullenLowe și Profero. Urmează să încorporăm o echipă creativă și pentru Golin

Prin 2002, David Droga ținea un discurs pe scena unui festival de advertising din Buenos Aires. În public se afla și un graphic designer care câștigase la radio bilete pentru eveniment. Până atunci, Damian Nuñez lucrase într-o companie mică care producea hărți rutiere; nu știa prea multe despre publicitate. 16 ani mai târziu, noul Chief Creative Officer al Lowe Group România povestește cum, ca urmare a discursului lui Droga, se apuca să studieze Art Direction și, un an mai târziu, obținea primul job într-o agenție, la DDB Buenos Aires. Câteva luni mai târziu, Damian era deja premiat cu un Grand Prix la categoria Print a festivalului iberoamerican de publicitate El Sol, pentru un proiect Volkswagen. 

Descrie cei 7 ani petrecuți în publicitatea argentiniană ca fiind una dintre cele mai frumoase perioade din cariera lui, o perioadă în care agențiile păreau formate din grupuri de prieteni care puneau ideile mai presus de orice.

Vibe-ul Lowe Group imi aminteste de cel pe care l-am simțit în Buenos Aires, pot spune că mediile se aseamănă datorită oamenilor buni. Persoane cărora le place să muncească și să petreacă timp împreună. Pentru mine, acest lucru face diferența. Atunci când e nevoie să muncim mai multe ore pentru a ajunge la cel mai bun produs, este mult mai bine să facem asta înconjurați de oameni buni.

După Argentina, Damian și-a petrecut următorii 6 ani în Statele Unite, lucrând pentru clienți ca Toyota, Ford, Hershey's, Chivas Regal sau Pizza Hut, iar în 2016 s-a desprins de agenții pentru a lucra freelance din Italia. Asta până s-a ivit ocazia de a veni în România, pe filiera MullenLowe Europe. 

Damian a și predat advertising timp de 4 ani în Argentina. Se descrie ca fiind un ilustrator groaznic, un fotograf destul de decent și, în general, genul de om care vrea să facă foarte multe lucruri. Iar din rol de CCO, asta implică printre altele și stabilirea unei echipe de creație în cadrul Golin, agenția de PR din Lowe Group.

  

Plonj în publicitate

Absolvisem Graphic Design și imediat am început să lucrez ca designer pentru o companie care producea hărți rutiere. Asta se întâmpla prin 2001. Pe atunci nu exista Google Maps, așa că treaba mea era să digitalizez întregul portofoliu. Am lucrat acolo câțiva ani și treptat am ajuns Head of Production (cu toate că nu era o realizare foarte mare, pentru că eram doar câțiva designeri), însă acea perioadă mi-a oferit multă experiență în sala de presă, unde pregăteam materialele originale.

Acolo obișnuiam să ascultăm radioul în fiecare zi și, din întâmplare, la un moment dat, am câștigat bilete la El Ojo de Iberoamérica, un festival regional de advertising care avea loc la Hilton în Buenos Aires. Am mers acolo ca un outsider și am participat la conferințe.

Am fost foarte norocos că era speaker în acel an David Droga, care a spus ceva ce mi-a rămas întipărit în minte. Nu îmi mai aduc aminte cu exactitate cuvintele lui, însă a vorbit despre faptul că a fost al cincilea dintr-o familie cu 6 copii dintr-un oraș din Australia și că, dacă el a reușit, oricine poate să o facă. (Cred că asta se întâmpla în 2002, înainte ca el să fie numit Worldwide Chief Creative Officer pentru Publicis).

Am luat în serios ce a spus și, câteva luni mai târziu, studiam Art Direction la Escuela de Creativos Publicitarios, în Buenos Aires, iar dupa încă un an am obținut și primul meu job la DDB, datorită profesorilor mei de atunci Mariano Jeger (acum VP ECD pentru R/GA LATAM) și Lucas Panizza (în prezent unul dintre cei mai buni freelanceri din New York).

 

Advertising pe 3 continente

M-am format în Argentina și cred că acolo este cea mai bună școală pentru orice creativ din advertising. Totul era despre work. Creativii erau cei care făceau legea în agenții, toți ceilalți îi urmau. Ideile erau întotdeauna pe primul loc. Nivelul creativ era foarte ridicat și trebuie să recunosc că am fost foarte norocos.

Primul meu copywriter, Juan Christmann, era talent pur și muncă multă, iar pe parcursul anilor am avut alături Directori de Creație minunați. Oameni dispuși să depună efort și timp pentru a ne ghida și pentru a ne modela - atât din punct de vedere creativ, cât și uman, capabili să ne învețe cum să depășim frustrarea pe care o aduce la început un job ca ăsta.

Am lucrat timp de 7 ani în trei 3 agenții diferite din Argentina și, chiar dacă am petrecut nenumărate nopți și weekend-uri la birou, pot spune că aceștia au fost cei mai frumoși și mai rewarding ani din cariera mea. Am fost norocos, am lucrat cu prieteni.

Mutarea în SUA este o altă poveste. Chiar și în condițiile în care prima mea agenție a fost La Comunidad (o agenție de tip butic, foarte creativă, cu birouri în Buenos Aires și Miami), schimbarea culturală tot a avut un impact asupra mea. Aveam impresia că volumul de muncă este covârșitor și că rezultatele nu erau atât de rewarding, așa că mi-a luat cam doi ani să îmi remodelez imaginea pe care o aveam despre advertising.

Din fericire, am obținut o poziție extraordinară la Conill Saatchi&Saatchi, în Los Angeles, ceea ce m-a făcut să mă reîndrăgostesc de produs. Colaborând cu Toyota mai bine de trei ani, am înțeles mult mai bine workflow-ul cu companiile mari și am simțit din nou că lucrez printre prieteni.

Ultima agenție pentru care am lucrat în SUA, Dieste, mi-a oferit șansa de a mă afirma ca director de creație, iar colaborarea de zi cu zi cu un client important m-a ajutat să-mi formez și rafinez latura politică.

Overall, cei șapte ani pe care i-am petrecut în SUA nu numai că mi-au oferit viziuni diferite asupra work-ului creativ, ci mi-au făcut, de asemenea, cunoștință cu businessul din această industrie.

Milano – și Europa, în general – reprezintă un alt pas pe care l-am făcut în căutarea a ceva nou și exciting. Am iubit libertatea pe care mi-a oferit-o freelancing-ul, însă după un an îmi era dor de munca de zi cu zi de la birou. Cu toate acestea, am folosit acel an ca pe un sabatic, în care am lucrat cu prieteni și am colaborat în diferite proiecte, m-am relaxat și mi-am reîncărcat bateriile, iar oferta Lowe Group din România a venit exact la momentul potrivit.

 

Premii și distincții acumulate în cei 14 ani de experiență

Tind să văd premiile ca pe un rezultat inevitabil al unui job bine făcut. Îmi amintesc primul Bronz pe care l-am câștigat la Argentinian Creative Circle, după doar câteva luni de lucru în publicitate.

M-am simțit incredibil, în special pentru că pe piața din Argentina, unde nivelul creativității este foarte ridicat, să fii recunoscut de colegii tăi de breaslă (și de potențiali șefi) înseamnă că faci bine ceea ce faci. Bineînțeles că m-am simțit foarte bine și când am câștigat primul Grand Prix la El Sol, când eram în prima agenție – DDB, apoi alt Grand Prix, la FIAP, aproape zece ani mai târziu și pe o piață diferită precum SUA.

El Sol - Grand Prix la categoria Print (2005):

FIAP (Festival Iberoamericano de Publicidad) Grand Prix la categoria OOH (2013):

 

Chief Creative Officer în România

Am fost abordat cu această oportunitate prima oară prin Chacho Puebla, CCO MullenLowe Europe. Eram în Londra, în vizită la niște prieteni, atunci când am primit telefonul de la el. Prietenii mei sunt și ei creativi de profesie, așa că le-am povestit despre discuție. Fără să stea pe gânduri, mi-au promis că negreșit mă vor vizita dacă voi primi postul.

Sincer, nu prea știam nimic despre piața de aici, însă mi-a fost clar încă de la început că este un loc cu foarte mult potențial. Astfel de oportunități par un long shot la început, însă de data aceasta toate parcă s-au aliniat. Intenția mea de a mă întoarce la viața din agenție, dorința Grupului Lowe de a căuta un CCO cu un background diferit, iar sincronizarea a fost perfectă.

După câteva discuții la telefon și o excursie la București, totul s-a rezolvat de la sine. Conexiunea pe care am avut-o cu Veronica, Paul și Hortensia s-a întâmplat aproape instantaneu, astfel că apoi a fost doar o chestiune de detalii.

Pana acum, au trecut doar vreo 2 luni intense, în care am început să cunosc toate echipele pe măsură ce am lucrat împreună. Colegii și colegele de aici sunt fantastici. În acest moment coordonez 10 echipe din MullenLowe și Profero; în continuare, vom încorpora o echipă creativă special pentru Golin, agenția de PR. De asemenea, vom continua să ne mărim echipa în următoarele luni.

 

Schimbări. Modul de lucru al agențiilor din grup

Cred că cea mai mare provocare este integrarea între agențiile din grup, însă, fiind un outsider, intru direct în asta și nu fac diferențe. Creativii sunt creativi. ATL, BTL, Digital, Social, Tech, Designeri. Fiecare are propria expertiză și propriile cunoștințe, de aceea tind să văd diferitele companii ca pe un pool de talente unificat și încerc să împart munca în funcție de punctele tari ale fiecărei echipe sau persoane.

De asemenea, mă consider un strategic thinker și am început să lucrez îndeaproape cu departamentele de strategie atât din MullenLowe, cât și din Profero, pentru a optimiza workflow-ul. Principalul lucru pe care l-am învățat de-a lungul anilor este că work-ul de creație, fără o strategie puternică în spate, este pur și simplu slab și viceversa.

 

Ce provocări percepi pentru tine din rolul de CCO?

Sunt de părere că provocările sunt la fel peste tot. Timpul insuficient, bugetele reduse și nevoia de rezultate. Însă faptul că sunt argentinian este un mare plus. Deja știu cum să lucrez cu bugete mici. De aceea ideile bune sunt atât de importante. Cel mai bun lucru aici este că există dorința de a face great work, așa că este doar o chestiune de timp până vedem rezultatele.

 

Obiective până la final de 2018

Sunt îndrăgostit de ideile bune și acesta va fi țelul suprem. Știu din propria-mi experiență că este mult mai ușor să lucrezi la idei noi și interesante, exciting și meaningful (și clienților le e mai ușor să bage bani în ele) decât să lucrezi la ceva de care nimeni nu este convins până la capăt.

Îmi doresc o echipă de Client Management încrezătoare, o echipă de Strategie convinsă și o echipă de Creație mândră. Să livrăm cea mai bună soluție pentru fiecare client din portofoliu, să fim mândri de fiecare produs care pleacă din Grup. Și orice va veni după aceea sunt sigur că va fi bine primit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


DDB Romania

DDB Romania este agentia de creatie membra The Group. The Group este lider al industriei de comunicare din Romania si include agentii specializate in servicii de creatie, media, digital, branding, relatii publice,... vezi detalii »

Profero Bucuresti

Profero Bucuresti, afiliata la reteaua internationala MullenLowe Profero, este o agentie de digital advertising cu o experienta de peste 10 ani pe piata din Romania, atat cu branduri locale, cat si... vezi detalii »

Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related