Exista foarte putine femei in functii de conducere la creatie, in Romania si pretutindeni. De aici au pornit Simona Suman (Group Creative Director MRM Worldwide Romania) si Sandra Bold (Senior Copywriter Publicis London) cand au pus cap la cap seria de intalniri Lady Steps, un proiect trecut cu "flying colours" de boardul ADC Romania si ajuns in 2018 la al doilea sezon. Pe masura desfasurarii evenimentelor Lady Steps din 2017, Simona si Sandra si-au dat seama ca discutia feminismului - si cea mare, a diversitatii - sunt mai mult decat necesare in contextul industriei de comunicare romanesti. Iar acum, in 2018, Lady Steps trece la un nou capitol pe care l-am putea intitula "empowerment". Spun fondatoarele:
Acum avem in plan ca fiecare eveniment sa abordeze o tema diferita legata de leadership si sa aducem mai multi speakeri specializati in domeniile lor, care sa poata “preda” un mini curs legat de tema respectiva. Apropo, asta inseamna ca in 2018 vom avea atat speakeri femei, cat si barbati.
Pentru un snapshot al celor ce se petreceau anul trecut in februarie, va invitam aici. Iar pentru perspectivele de viitor, asa cum s-au inchegat dupa primul sezon de Lady Steps (8 editii, 20 de invitate si peste 800 de participante) imediat mai jos.
Inceputul Lady Steps
Cand am inceput Lady Steps, aveam o problema clara in minte: nu existau suficiente femei in functii de conducere in departamentele de creatie din agentii. Ne ajungeau degetele de la ambele maini sa le numaram pe toate. Ne-am dorit sa existe o initiativa care sa aduca in prim plan povestile de succes din leadershipul feminin si sa demonstram viitoarei generatii de tinere creative, prin exemple, si CA se poate si CUM se poate.
Cand am intrat in povestea asta, ne asteptam ca oamenii din industria de comunicare sa fie mult mai la curent cu tema diversitatii, cu ce inseamna feminismul, cu ce se mananca si la ce ne ajuta. In schimb, pe masura ce a trecut timpul, a devenit clar ca avem inca foarte multe de invatat si de pus in practica - si, atunci, misiunea noastra a devenit si mai mare.
De la un moment dat incolo, ne-am dat seama ca Lady Steps ar trebui sa lanseze o conversatie despre feminism, sa ii faca pe oameni curiosi sa afle mai multe despre diversitate si despre leadership la feminin, dar si sa le ofere cateva idei concrete despre ce inseamna egalitate in drepturi si cum ar putea sa promoveze asta.
O surpriza placuta inca de la inceput a fost faptul ca am avut suportul neconditionat din partea ADC Romania, dar si a partenerului nostru UniCredit Bank, care s-a implicat in proiect si a crezut in idee chiar de inainte sa o lansam. Asta ne-a ajutat sa crestem evenimentul si sa ajungem anul asta la Lady Steps #9.
Invitati preferati
Lady Steps a gravitat, bineinteles, in jurul speakerilor. Retrospectiv, toate invitatele au fost preferate si minunate pentru ca si-au rupt din putinul timp liber ca sa vina si sa impartaseasca cu noi cum au ajuns unde au ajuns si ce au invatat din asta (le multumim din nou, pe aceasta cale, tuturor).
Fiecare a fost importanta pentru noi in felul ei, mai ales din perspectiva faptului ca am incercat sa aducem voci cat mai diferite din toate domeniile. Pe langa directoare de creatie, am avut directoare de brand, realizatoare TV, designerite, antreprenoare, o femeie regizor si multe altele. Si noi am ascultat si am invatat de la speakeritele noastre impreuna cu participantii la eveniment.
Poate una dintre cele mai interesante conferinte a fost cea sustinuta de Karolina Galacz, una dintre cele doar doua directoare de creatie din Ungaria – o poveste despre curaj, ambitie si determinare.
O alta persoana de la care am invatat multe chiar in timpul evenimentului a fost Gabriela Lungu, pentru ca toate sfaturile ei au fost foarte bine documentate, concrete si usor de aplicat.
Invataturi personale
Toate aceste invataturi de la speakeri se cumuleaza pentru noi si cu o serie de invataturi personale, importante, pe care le-am lista cam asa:
1) Chiar era sete de un eveniment de genul asta in Romania.
2) Se aplica peste tot, se aplica si aici: facut e mai bine decat perfect. Nu au fost evenimente pregatite cu sute de tehnicieni si public de TED, dar ce a iesit a fost cu mult mai bine decat daca nu faceam nimic.
3) Ar fi de 1.000 de ori mai greu sa fac un eveniment fara ajutorul echipei super profi si misto din spate.
4) Nu e usor sa iesi in afara zonei de confort si sa provoci oamenii sa faca acelasi lucru, dar daca prin eforturile astea reusesti sa schimbi macar un lucru mic care te deranjeaza, merita sa o faci.
5) Femeile din industrie isi doresc sa se cunoasca, sa-si spuna punctul de vedere si sa isi faca vocea auzita. Au doar nevoie de contextul potrivit.
6) Orice eveniment e mai misto cand exista Prosecco.
Cum se schimba Lady Steps in 2018
Tot din povesti personale am invatat faptul ca fiecare femeie e diferita si ca fiecare poate sa-si creeze propriul drum spre succes. Acum credem ca e nevoie sa intram mai mult in paine si sa vorbim despre lucrurile care ne-ar putea face pe fiecare mai buni la job, de la entry level la senior level.
Bineinteles ca toate aceste lucruri ne dicteaza si traseul pe viitor. Acum avem in plan ca fiecare eveniment sa abordeze o tema diferita legata de leadership si sa aducem mai multi speakeri specializati in domeniile lor, care sa poata “preda” un mini curs legat de tema respectiva. Apropo, asta inseamna ca in 2018 vom avea atat speakeri femei, cat si barbati.
Obiective
Pe mai departe, ne-ar super placea sa creasca, atat ca numar de oameni, dar si in amplificare media; practic, sa impartim cat mai mult content cu cat mai multi oameni. Aceeasi parte de content se inscrie si pe lista obiectivelor noastre. Mai exact, vrem sa ne dezvoltam in zona video, dar si in social media. Ar fi minunat ca la final de 2018 sa avem cat mai multe femei care simt ca au invatat lucruri utile de la Lady Steps si care se simt pregatite sa faca un salt de succes catre o functie de conducere in domeniul lor.