Excelență în echitație și turism, cu performanță digitală. Studiu de caz Dracula Daneș, Marketing 2017

Excelență în echitație și turism, cu performanță digitală. Studiu de caz Dracula Daneș, Marketing 2017

Dracula Daneș e acel domeniu turistic în mijlocul Transilvaniei, la câțiva km de legendara cetate din Sighișoara. Business-ul e într-o continuă creștere de 27 de ani de când primește turiști, din toate colțurile lumii.

E partenerul

De care echipa Craft Interactive e responsabilă cu componenta de marketing, de la inventarea agenției încoace. Ne știm cu bune și cu rele de ani de zile, am trecut prin multe forme ale colaborării, dar anul trecut a fost cu adevărat semnificativ, pentru că digitalul Dracula Daneș e acum componentă vitală în business.

 

În 2016

Știam că va urma o revoluție a dispozitivelor mobile, așa că în 2017 am decis să schimbăm site-ul și să trecem la tehnologia responsive design (scalabilitate pe dispozitive mobile).

 

De-a lungul anilor

Am identificat probleme în atragerea și gestionarea clienților. Așa că în Ianuarie 2017 acceptam provocarea de a automatiza procesul de rezervări online și de a crește eficiența recepției prin implementarea unui sistem de booking inteligent, cu selecția și plata camerei dorite de turiști. Din păcate în România nu găsisem soluția ideală, așa ca am adus-o din altă țară, personalizând-o la contextul Dracula Daneș, cu training primit de recepție de la dezvoltatorii din Europa.

 

În primăvară

Aveam gata noul site cu noul sistem de booking și implementam planul de marketing online, cu activări sezoniere integrate în Social Media. Diferitele experimente de la începutul anului ne-au oferit datele, folosite în dezvoltarea strategiei de digital în 2017.

 

Și am găsit coridoarele

Prin care obținem rezervări cu cele mai mici costuri, ce îi face pe fanii brandului și clienții Dracula Daneș să își dorească să re/viziteze domeniul, sau ce îndrăgesc oamenii în comunicarea online a brandului.

 

A crescut eficiența marketingului

Nu doar pentru că întreaga structură de digital creată a eficientizat procesele, dar și pentru că echipa Craft Interactive lucrează ca o echipă de marketing de la distanță, activând landingpage și campanie dedicate, la maxim 3 zile de la primirea ofertei de la Dracula Daneș.

 

În Social Media

Comunicăm mix de conținut autentic din domeniu, uneori cu limbaj ardelenesc, puțină educare în zona tradițiilor locale și mult conținut video (filmări aeriene din domeniu sau din zona de călărie) distribuit online. Am observat, totodată, că Social Media pentru mulți oameni interesați e un canal de interacțiune directă cu Dracula Daneș, așadar am preluat managementul reputației. Da, uneori și un răspuns potrivit la mesaje sau în comentarii pe Facebook, poate produce rezultatul dorit.

 

Dracula Daneș

Poate măsura acum, mult mai bine, tendințe de creșteri sau scăderi în gradul de ocupare al domeniului, ce orașe sau țări trimit cei mai mulți turiști la Daneș, care sunt camerele cele mai dorite, în ce perioadă e cel mai aglomerat (cum a fost cazul August cu rata de ocupare 100%) sau alte informații, la care probabil, încă nu ne-am gândit.

Și partea frumoasă e că, în urma automatizării digitale dezvoltată anul trecut, la finalul lui 2018 se vor putea face ușor, comparații anuale cu cifre din business.

 

La final de an

Număram 135.000+ vizite pe site, 4.5 milioane reach în Social Media unde am obținut 153.000 de vizualizări video, cumulând peste 900 de ore de vizualizare. Pe lângă creșterea generală în online de 72% față de anul precedent, pe partea de eficiență în marketing număram peste 2850 de rezervări, cu un cost de achiziție per client pe care nu îl dezvăluim, nu doar pentru că nu ne permite confidențialitatea, dar și pentru că e atât de mic încât nu pare veridic.

 

Infografic Dracula Daneș Digital

 

Ducem lucrurile mai departe

Continuăm acum dezvoltarea canalelor de comunicare Dracula Daneș și am activat Email Marketing-ul cu o direcție identificată, organic, în timp. Se dovedește foarte eficientă la nivel de poziționarea dorită de business, asocierea calului - ca element central în Domeniu.

 

Și pentru că pasionații de călărie la Daneș

Aleg calul dorit, fiind vorba de o relație personală cu animalul considerat nobil, așa crede și Craft Interactive că ar trebui să fie comunicarea cu abonatul, pentru că am dezvoltat automatizare în Email Marketing, cu mailuri trimise în funcție de interesul omului, în contact cu Dracula Daneș. Lunar, abonații primesc poveștile căluților îngrijiți la Daneș sau primesc ofertele turistice, să-și poată planifica din timp vacanța în Transilvania.

 

Rezultatele

Sunt peste așteptări și pentru noi. Știm sigur că se datorează în mare parte brandului frumos construit de proprietarii Dracula Daneș, în aceste aproape 3 decenii. Ne confirmă și cifrele, am gestionat bugetele în advertising online, dar canalul organic a adus mai mult trafic și cu o mai mare rată de conversie. La nivel de relaționare? Propunerile Craft Interactive sunt susținute, generând astfel doar rezultate pozitive, în cifrele afacerii.

 

Acum

Business-ul va face o repoziționare prin preț, iar marketingul se va rafina pentru sprijinirea acestui obiectiv, comunicând noile investiții făcute în Domeniul pentru creșterea calității serviciilor, cât și a brand awareness-ului, la care Craft Interactive lucrează cu drag. Vorba aia... ne știm când eram mici.

 

Echipa de Marketing

Din partea agenției:
Roxana Simion (Social Media / Performance)
Crina Radu (Content)
Liviu Florescu (Strategie)

Din partea clientului:
Nicu Lazăr

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Craft Interactive

Suntem agenție de performance marketing. Construim mixul ideal de soluții digitale integrate, cu care creștem performanța și notorietatea business-urilor. Suntem specializați în Strategie digitală, Branding,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related