Povestea lui Dan Chirnogea incepe intr-un moment special. Pe deoparte, o experienta antreprenoriala careia a trebuit sa ii puna punct dupa doar trei ani; pe de alta parte, o perioada bogata, petrecuta alaturi de baietelul lui.
Am inceput sa studiez diverse abordari educationale prin prisma materialelor folosite si mi-am spus ca anumite obiecte le pot face in special pentru parintii si educatorii care sunt in cautare de astfel de stimuli pentru copii.
Si asa a aparut Alecu Wood Stories. Investitia a fost de circa 4.000 de euro si a insemnat inchirierea spatiului in Nod Makerspace, plus cursuri, ceva materie prima initiala si cateva scule necesare lucrului in sine. Si apropo de asta, Dan face precizarea urmatoare:
Alecu Wood Stories nu ar fi putut exista (sau ar fi avut o nastere mai complicata) daca nu ar fi existat hub-ul de makeri, designeri, arhitecti si ingineri de obiect, Nod Makerspace.
Cea mai mare greutate intr-un astfel de business? Lupta pentru a oferi oamenilor un pret acceptabil. Toate itemurile din lemn sunt custom-made, nu de serie, si-atunci partea de pricing devine sensibila.
Dan si Alecu Wood Stories
Numele meu este Dan Chirnogea si sunt in momentul de fata un maker si un antreprenor. Sunt un om cu experienta in vanzari, care si-a dorit mult sa fie creatorul a ceea ce vinde. Alecu Wood Stories aparut la o rascruce de viata, dupa ce cladisem timp de trei ani un alt business frumos, Bacania Coco, pe care, din nefericire, a trebuit sa-l inchid.
Dupa inchiderea bacaniei si un timp pretios petrecut ca principal ingrijitor pentru baitelul meu de doi ani la acea vreme, am inceput sa fiu preocupat de acele obiecte/materiale cu ajutorul carora un copil se poate juca creativ, dinamic, care sa-i dezvolte atentia, fantezia, motricitatea.
Am inceput sa studiez diverse abordari educationale prin prisma materialelor folosite si mi-am spus ca anumite obiecte le pot face in special pentru parinti si educatori care sunt in cautare de astfel de stimuli pentru copii.
Asta a fost ideea initiala, insa ulterior am ajuns sa acoperim o plaja mare de proiecte/obiecte din lemn si nu numai. In momentul de fata, putem accepta cam orice fel de proiect.
Pentru mine, Alecu Wood Stories e un nou pariu ca se poate face antreprenoriat in Romania, chiar pornind de la 0, cu investitie minima, dar avand o idee buna.
Trebuie sa subliniez ca Alecu Wood Stories nu ar fi putut exista sau ar fi avut o nastere mai complicata daca nu ar fi existat hub-ul de makeri, designeri, arhitecti si ingineri de obiect, Nod Makerspace.
Alecu Wood Stories foloseste infrastructura materiala a Nod Makerspace si are un model de lucru flexibil, prin colaboratori, al caror numar scade sau creste in functie de numarul si complexitatea proiectelor.
Resursele initiale si productia
Investitia a fost mica, in jur de 4000 de euro, echivalentul catorva chirii pentru inchirierea spatiului in Nod Makerspace, cursuri, materia prima initiala si cateva scule necesare.
Din fericire, acum exista enorm de multe surse de informare si documentate, in special site-uri si tutoriale externe. Tot ceea ce trebuie sa faci e o cercetare amanuntita si ideile vin. Pentru mine lucrurile sunt si mai simple, pentru ca, asa cum am spus, lucrez intr-un hub de oameni creativi cu care ma sfatuiesc mereu si cu care imi rezolv dileme sau imi validez anumite idei de proiecte.
Lemnul il procuram de cele mai multe ori prin achizitie integrata cu Nod Makerspace care are furnizori selectati dupa criterii de calitate. Iar durata de lucru la un obiect depinde mult de amploarea proiectului. Poate dura de la ore pana la cateva zile. Conteaza mult daca obiectul are proiectare deja facuta, daca mergem pe cote deja lucrate sau in functie de cerintele clientului.
De asemenea, alte variabile sunt tipul lemnului, exigentele de slefuire si vopsire, timpul de uscare. Procesul, desi are si parte manuala, este in buna masura mecanizat, intrucat folosim resurse tehnice moderne, cum este taierea la laser sau cnc, proiectarea computerizata.
Clientii
Pentru obiectele care tin de jocul copiilor, clientii sunt in marea lor majoritate adulti intre 35-55 de ani, parinti sau educatori informati, preocupati de educatie si noi modele de stimulare a celor mici. Citesc bloguri si reviste de parenting, sunt predominant femei si provin majoritar din urbanul mare si mediu.
Avem insa si clienti cu altfel de profil, mai degraba barbati, venit mediu superior, interesati de obiecte care le mentin anumite pasiuni.
Cele mai populare produse
Produsul nostru vedeta este masa luminoasa, un instrument didactic, folosit pentru prima data in sistemul de educatie Reggio Emilia. Pentru ca toti copiii sunt inclinati in mod natural sa exploreze obiectele pana la cele mai fine detalii, masa luminoasa le maximizeaza aceasta experienta si ii face sa descopere noi si noi dimensiuni ale lucrurilor cu care se intalnesc zilnic.
Este un produs care se adreseaza deopotriva parintilor si educatorilor si credem ca in acest punct sta particularitatea lui. In plus, fata de alte obiecte educationale, acesta este unul care creste o data cu copilul, fiind foarte versatil si putand fi un suport pentru cresterea atentiei si creativitatii copiilor mici si mari.
Masa luminoasa este un instrument care s-a dovedit foarte eficient in terapia senzoriala folosita in terapia copiilor cu autism; recent, am contribuit la dotarea unei camere senzoriale destinate terapiei copiilor diagnosticati cu autism, de a caror recuperare se ocupa Asociatia "Si noi suntem copiii vostri". Ne bucuram mult ca le-am putut fi alaturi.
Promovarea
Pentru noi cel mai bine functioneaza marketingul online. Am incercat si partea de offline prin targuri, insa deocamdata vrem sa ne optimizam la maximum campaniile de aduri pe Facebook. Avem un colaborator freelancer care e ajuta. Discutam impreuna topicurile pe care comunicam, alegem produsele pentru care facem campanii, iar el vine cu strategia de reclama si continut.
Provocari
Provocarea principala este aceea de a lupta pentru un pret decent. Sunt obiecte custom-made si atunci pretul este automat unul mai mare decat la produsele de serie, pentru ca, de cele mai multe ori, este nevoie de proiectare personalizata. Cel mai frumos este atunci cand primim poze cu obiectele noastre care bucura copii si stii ca macar un milimetru contribui la dezvoltarea lor.
Planuri de viitor
Vrem sa dezvoltam cel putin doua noi produse destinate jocului copiilor si vrem sa imbunatatim partea de marketing online. Pentru asta, planuim o investitie in constructia unui site care sa functioneze ca un magazin online si pe care sa il coleram campaniilor publicitare.