Daca la incalzirea globala societatile lumii mai vin cu cate un raspuns, un declin al Facebook chiar ne-ar lua pe toti pe nepregatite. Stirea este ca, pentru prima oara de cand Dumnezeu a creat soarele, numarul utilizatorilor de Facebook a scazut. S-a intamplat in Statele Unite si in Canada, adica exact pe pietele preferate ale companiei.
E adevarat, scaderea este una minora, dar se reflecta in trimestrul al patrulea al anului fiscal incheiat: 184 de milioane de useri activi, comparativ cu cei 185 de milioane din quarterul precedent. Mark explica frumos, intr-o postare lunga si convingatoare, ca totul este sub control.
Cu alte cuvinte, da, sunt mai putini utilizatori, si da, pentru o companie care-si face veniturile din publicitate asta poate parea o veste proasta, dar toata chestia e un picaj controlat. Ba mai mult, el se afla in desfasurare in folosul miliardelor de utilizatori.
De altfel, Zuckerberg si echipa au pus aceasta scadere din Q4 pe seama schimbarilor de produs care au ca scop imbunatatatirea experientei oamenilor. Calitate, nu cantitate. Nu e clar daca schimbarile fusesera deja implementate in momentul regresului mai sus discutat, dar daca asa zic ei...
Daca e sa ramanem in taramul cifrelor si al procentelor reci, la suprafata si pe termen scurt, totul e in regula pentru compania americana. Si daca tot mergem pe cifre, lasam aici o postare in care Dragos Stanca (ThinkDigital) recapituleaza cele mai importante date si trenduri din raportul "Digital in 2018" publicat recent de Hootsuite.
(Da, inca stam bine la viteza conexiunii la Internet; locul 5 in lume. Legenda continua.)