Specialiştii spun că GDPR nu va afecta modul în care sunt indexate paginile de către motoarele de căutare

Specialiştii spun că GDPR nu va afecta modul în care sunt indexate paginile de către motoarele de căutare

Noile reglementări ale Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR) pun foarte multe provocări experților din marketing și celor care se ocupă de colectarea de date cu caracter personal. Începând cu 25 mai 2018 regulamentul va trebui integrat în activitatea de comunicare și marketing a fiecărei companii. Dar specialiștii în marketing digital spun că aceste modificări nu vor afecta modul în care sunt indexate paginile de către motoarele de căutare.

Potrivit lui Cătălin Ionașcu, trainer de copywriting și content writing la Creative Business Management, noile reglementări GDPR vor simplifica și vor unifica modul în care datele personale sunt protejate la nivel european.

”Ele au fost concepute în favoarea consumatorului, iar brandurile trebuie să se adapteze la noile norme pentru a nu risca să primească amenzi foarte mari. În plus, consider că este o măsură pozitivă pentru a se diminua pe cât posibil spamming-ul precum și schimburile nejustificate de baze de date între operatori” spune trainerul.

 

Din momentul în care regulamentul intră în vigoare, companiile trebuie să justifice necesitatea colectării datelor personale și să garanteze siguranța păstrării informațiilor obținute.

”Din punct de vedere al marketing-ului online, specialiștii nu trebuie să își schimbe strategiile sau abordarea metodelor folosite deja, ci pur și simplu să se concentreze asupra felului în care solicită datele cu caracter personal din partea utilizatorilor și cum accesează acele date pe care le dețin deja” spune Cătălin Ionașcu.

 

Cei care colectează și controlează date personale trebuie să se asigure că întreg procesul se desfășoară conform legii, cu un scop precis. De asemenea, pentru fiecare nouă utilizare a datelor, diferită de cea inițială este necesară obținerea unui nou acord.

”De exemplu: nu mai este suficient să presupunem că persoanele cărora le trimitem newsletter și-au dorit să primească materiale promoționale de la noi dacă ei s-au abonat din alte mijloace (au cumpărat un produs, au descărcat un ebook, au participat la un eveniment, etc). Prin urmare, fiecare lead, partener, client sau abonat trebuie să își exprime acordul că dorește să primească email-uri periodic de la noi. De asemenea, dacă plănuim să contactăm lead-urile din baza noastră de date, trebuie să le cerem acordul înainte” , explică acesta.

 

Potrivit trainerului cursului de digital marketing, Ionuț Condruz,

”Motoarele de căutare nu au acces la informațiile din CMS-uri și astfel nu vor exista implicații. Normele de aplicare a legii nu fac referire la online, ci la toate datele, indiferent de mijlocul de obținere și la stocarea lor în arhivele unei societăți”.  Nerespectarea noilor regementări aduce amenzi de până la 20 de milioane de euro sau 4 % din cifra de afaceri globală a companiei. Cei care vor să evite astfel de penalizări trebuie să se alinieze normelor GDPR. ”Din punct de vedere juridic trebuie obținut acordul persoanelor pentru toate tipurile de acțiuni unde se folosesc datele lor. De exemplu pentru un newsletter este nevoie de un acord, pentru telefon este necesar un alt acord” explică trainerul.

 

În cadrul cursului de Digital Marketing, Ionuț Condruz analizează modul în care noile reglementări GDPR îi va influența pe cei care activează în domeniu.

Cei interesaţi pot primi răspunsuri referitoare la noile reglementări GDPR în cadrul cursurilor de Copywriting&Content Writing, respectiv Marketing Digital, sustinute de agentia de training Creative Business Management.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related