BANOMETRU: unitatea de masura de care romanii au nevoie, mai ales de Sarbatori

BANOMETRU: unitatea de masura de care romanii au nevoie, mai ales de Sarbatori

Romanii au nevoie de suport pentru a intelege cum isi pot gestiona datoriile financiare intr-un mod constructiv, astfel incat sa le depaseasca fara dificultati majore. Trebuie invatati sa constientizeze ca este in puterea lor sa depaseasca dificultatile pas cu pas, zi de zi. Din dorinta de a oferi o solutie la aceste probleme, Asociatia pentru Relatii Comunitare a lansat BANOMETRU, programul gratuit care te ajuta sa gasesti echilibrul dintre venituri si cheltuieli.

Cum sa convingi oamenii sa beneficieze de sedinte de consiliere financiara 100% gratuite, cand principalele bariere sociale sunt chiar ideile personale preconcepute despre datorii si reticenta de a discuta deschis despre ele? Aceasta a fost provocarea pe care si-a asumat-o echipa The Good Company, inca din etapa incipienta de research si propunere a unei strategii de comunicare online care sa genereze engagement si awareness pentru BANOMETRU.

Obiectivul principal a fost de construire a unei comunitati de admiratori si utilizatori ai programului, care vor face brand advocacy pe termen lung, si pozitionarea BANOMETRU ca un reper pentru publicurile sale tinta.

Pornind de la principalele tipuri de consiliere pe care le ofera acest program: ateliere introductive, consiliere online si sedinte de consiliere individuala, comunicarea a avut in centru usurinta cu care poti beneficia de aceste sfaturi. Misiunea BANOMETRU este de a ajuta cat mai multi romani si de aceea ofera tuturor posibilitatea de a primi recomandarile personalizate ale unui specialist. Daca cei din Bucuresti si Cluj pot participa la ateliere introductive, iar cei cu probleme mai complexe pot participa la intalniri 1 on 1 cu un specialist financiar, persoanele din restul tarii pot primi consultanta online.

 

Ce inseamna datorii?

Acceptiunea generala a cuvantului “datorie” este mult mai larga decat simplul nivel al “ratelor la banca”. Oamenii se pot indatora imprumutand un simplu obiect, pe care ulterior, din anumite motive, nu il pot returna sau inlocui, folosindu-se de un over draft pe un card de salariu care maine s-ar putea sa fie micsorat sau sa nu mai existe, consumand prea multi bani de pe cardul de credit fara sa isi dea seama si lista poate continua. Cu totii putem avea datorii, mai mici sau mai mari, de care sa fim constienti sau nu, insa important este sa invatam sa le gestionam.

 

ORICINE ARE DATORII, IMPORTANT E SA-TI REVII

Pornind de la insight-ul ca datoriile sunt o realitate curenta, am creat aceasta umbrela de comunicare intr-o nota vesela si optimista, cu care sa se identifice publicul nostru tinta.

 

„Setarea acesteia si, ulterior, a livrabilelor si a mixului de comunicare nu a fost un lucru usor. Pentru a ne atinge obiectivele propuse, a fost important sa diferentiem clar programul BANOMETRU de toate institutiile financiare care acorda credite si solutii de refinantare, sa il pozitionam ca un program de consiliere financiara 100% gratuit si, bineinteles, sa fim memorabili, sa ne intiparim amprenta proprie in mintalul publicurilor noastre.” , Claudia Vulpe, Sr. Account Manager The Good Company.

 

Trecand cu brio peste toate aceste provocari, am dezvoltat un landing page si o serie de scenarii cu care am lansat comunicarea, in care datoriile creeaza situatii neplacute, peste care persoana poate trece cu ajutorul BANOMETRU.

 

“Nu am vrut sa singularizam oameni, ci sa creem contexte - mai mult sau mai putin verosimile, insa intotdeauna relationate cu o potentiala situatie reala, cu 3 constante care se muta dintr-un scenariu in altul - protagonistul, datoriile si BANOMETRU – si cu acelasi deznodamant: BANOMETRU care il ajuta pe protagonistul povestii sa invinga datoriile.”, Andreea Surugiu, Account Executive The Good Company.

 

In prima faza, comunicarea a fost concentrata pe canale de performance - Google Adwords, Facebook Ads - pentru generarea de trafic pe platforma, obtinerea vizibilitatii pentru program si pentru mesajele create, avand ca obiectiv atingerea unui numar cat mai mare de potentiali beneficiari.

In completarea acestora, am „diversificat” ulterior comunicarea prin alocarea unor resurse consistente in sensul capitalizarii rezultatelor obtinute pana la momentul respectiv. Numarul de beneficiari BANOMETRU obtinut in primele 3 luni ne-a ajutat sa venim cu informatii concrete in completarea “povestilor” noastre, informatii convingatoare pentru publicul tinta, argumente palpabile si stimulente aspirationale.

Astfel, am dat startul unei comunicari accelerate in Social Media, pe pagina de Facebook BANOMETRU, cu o serie de postari inspirationale, testimoniale si doua proiecte speciale: tips&tricks sau sfaturi aplicate pe situatiile zilnice in care cheltuielile sunt de cele mai multe ori impulsive si Chatbox sau forma transparenta a programului, expusa prin intrebarile frecvente despre desfasurarea si interactiunile de pe parcursul unui sedinte de consiliere financiara.

 

Desi domeniul financiar poate fi considerat unul restrictiv, rigid si neprietenos, abordarea atipica a comunicarii in online, cu un continut anecdotic sau amuzant si care a prezentat scenarii cotidiene cu un ton of voice empatic si personal ne-a obtinut peste 900 de inscrieri in program si o crestere a bazei de fani cu 35%.

 

Echipa care a facut posibil acest proiect a fost formata din:

Roxana Dumbrava (Coordonator program Banometru @ Asociatia pentru Relatii Comunitare), Ana Stanel (Managing Partner @ The Good Company), Claudia Vulpe (Sr. Account Manager @ The Good Company), Andreea Surugiu (Account Executive @ The Good Company), Bogdan Jlobnitchi (Strategic Planner @ The Good Company), Bogdan Anghelache (Media Planner @ The Good Company), Dan Coravu (Content creator @ The Good Company), Florence Luca (Managing Partner @ Digital Friday), Teodor Bradu (Art Director @ Digital Friday), Anita Kevorchian (Graphic Designer @ Digital Friday).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related