[Pe culmile lui 2017] Laura Ristea: "Am exersat din plin arta concentrarii sau cum sa iti vezi de treaba cand in jurul tau este haos"

[Pe culmile lui 2017] Laura Ristea: "Am exersat din plin arta concentrarii sau cum sa iti vezi de treaba cand in jurul tau este haos"

Tocmai de aceea, Laura Ristea, Strategist Hye Studio, cere un barter lui 2018: ea sa faca strategia si el sa ii dea inapoi normalitatea. Pentru Laura, 2017 a fost despre #rezist si Piata Victoriei, pe de o parte, despre societatea romaneasca care isi apara drepturile in strada si, pe de alta parte, despre branding si proiectele noi ale agentiei:  Zmeurino, Doclandia, caietele regale pentru Muzeul Cotroceni. Cele doua parti s-au intalnit in identitatea Bucurestiului, un scenariu public de imaginatie.

Cred ca ma asteptam la normalitate, as fi vrut sa ma gandesc doar la Hye si la visele noastre fara sa ma impart intre munca si protest, dar a fost un an cam naucitor. 

Bilantul Laurei e cu proteste, lupta, vise si simplitate. 

 

2017 într-un cuvânt. Hai două

Rezist. Rezistam.

 

Ce așteptai, ce a venit 

Cred ca ma asteptam la normalitate, as fi vrut sa ma gandesc doar la Hye si la visele noastre fara sa ma impart intre munca si protest, dar a fost un an cam naucitor. Am exersat din plin arta concentrarii sau cum sa iti vezi de treaba cand in jurul tau este haos.

Proiectele au fost misto, thank goodness. Tehnologie, fashion, un pic de artizanat si mult UI/UX. Am creat niste nume noi, Zmeurino si Doclandia. Bogdan a facut si un produs, caietele regale pentru Muzeul Cotroceni, pe care intr-un coltisor a pus si numele studioului.

Am tras tare si ne-am gasit refugiul in lucrurile care ne preocupa. Misiunea pe care ne-am luat-o cu identitatea Bucurestiului in primavara ne-a hranit energia o vreme buna.

 

Bun și rău în branding în 2017

Pentru mine, 2017 a fost anul perlelor din spatiul public. Romania preluand presedintia Consiliului UE cu un logo facut de un copil din clasa a noua, Centenarul rezolvat intr-un pitch pe gratis, de Bucuresti nu mai zic. Amatoricism si rezultate indoielnice.

Partea buna? Oamenii care se straduiesc. Cei care experimenteaza. Ultimul Design Meetup. Spatiile de co-working. Comunitatile de makeri. Incet-incet, facem pasi sa ne racordam la ce se intampla astazi pe planeta in branding si design.

 

Cea mai tare chestie de anul acesta

In lume, a continuat tendinta de simplificare. Audi si Vodafone au devenit flat. Juventus a redus frumos identitatea la ceea ce conteaza.

Insa de departe cea mai tare chestie a fost rebranding-ul Mozilla facut de Johnson Banks. Un proces complet transparent, prezentat publicului pas cu pas. Un proiect care educa, provoaca si implica.

 

Un branding din afara si unul din Romania 

Mi-a ramas in minte echipa de fotbal feminin a Olandei, pentru ideea absolut geniala de a transforma leul pe care il aveau in comun cu echipa masculina intr-o leoaica: suntem leoaicele portocalii, atat!

 

Meme-ul anului

Mesajele si sloganele din piata merita tinute minte mai mult decat orice meme. Rezist este brandul anului 2017 in Romania pentru mine. A reusit sa adune oamenii mai bine decat partidele, eu inca port insigna.

Cand spun Rezist, vad imediat Piata Victoriei plina de luminite.

 

Ce ii spui lui 2018

Lui 2018 ii propun un barter. Eu sa ii fac strategia si el sa imi dea inapoi normalitatea. Iar de Craciun anul viitor, ma rog de el sa-mi aduca un obiect frumos designed by Hye.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related