Vocea tehnologiei si impactul asupra businessurilor

Vocea tehnologiei si impactul asupra businessurilor

Bogdan Apetrii, Creative Partner in cadrul agentiei Subsign din Iasi, vorbeste despre evolutia Voice Search-ului si efectele acestuia asupra brandurilor si continutului lor din mediul digital. In prezent, peste 20% dintre cautarile online de pe device-urile mobile sunt realizate prin intermediul asistentilor digitali. Astfel, spune Bogdan, vom avea de-a face cu o mutare a atentiei businessurilor de la SEO la Voice Search Optimization (VSO).  

 

Fie ca vorbim despre Siri, Alexa, Cortana sau Google Assistant, asistentii digitali si tehnologia voice a devenit deja un element comun in viata noastra de zi cu zi, peste 20% din cautarile de pe mobile fiind efectuate fara a tasta.

Mai mult decat crearea unei liste de cumparaturi si a trimite mesaje, Voice Search a devenit un nou mod prin care oamenii descopera si interactioneaza cu brandurile. Pentru a ramane relevant (si “searchable”) brandurile au nevoie sa inceapa sa se gandeasca diferit la cum interactioneaza cu lumea digitala si la continutul produs.

 

Ce este Voice Search-ul?

Inainte de a intra in profunzime si a discuta mai mult despre ce implica voice search-ul, vom discuta putin despre ceea ce este si cum functioneaza.

Google, in algoritmii de Voice Search, foloseste o combinatie de Text-to_Speech (TTS) si Natural Language Processing (NLP). Tehnologia NLP are scopul de a determina intentia din spatele vocii si cererii a userului, pornind de la istoricul cautarilor si contextul din spatele frazei. Avantajul este ca algoritmul invata in mod constant de la toti utilizatorii pentru a oferi rezultate cat mai bune.

Siri (Apple), Alexa (Amazon) si Cortana (Microsoft) sunt doar cateva din cele 22 de companii aflate pe piata in acest moment care dezvolta tehnologie si produse activate vocal.

Cautarile actuale si cele voice vor avea un impact major asupra abordarii clasice de Search Engine Optimization (SEO), scopul asistentilor fiind de a oferi direct raspunsul si nu o lista de link-uri cum fac motoarele de cautare precum Google sau Bing.

 

Cateva sfaturi pentru Voice Search Optimization (VSO)

As putea duce acest articol in doua directii. Prima ar fi cea previzibila si usoara in care vorbim despre adaptarea metodelor traditionale de SEO si cum folosesc developerii aceste tehnici in dezvoltarea de device-uri precum Google Home sau Amazon Echo.

A doua varianta, cea pe care o prefer, implica mai mult efort si resurse in prima faza, dar payofful va aparea cu siguranta. Well, what the hell, sa ne distram si sa trecem prin ambele pentru a avea atat esentialul despre VSO, cat si modalitati de a capitaliza mai eficient si rapid.

 

Esential in Voice Search Optimization

*aici e partea tehnica, pentru partea mai provocatoare si creativa ne vedem la paragraful urmator ;)

Tactici SEO - daca nu ai depistat deja care ar fi pentru website-ul tau cele mai bune practici trebuie in primul rand sa te ocupi de asta. Pentru cei mai putin sau deloc initiati in elementele vitale SEO, avem o lista:

● Mobile Friendly
● Bot Accessible
● Continut fresh si de calitate cu link-uri interne si externe relevante
● Optimizarea Meta datelor - Optimizarea imaginilor si continutului video alaturi de restul contentului.
● Folosirea de keywords conversationale si long-tail (Pro tip: nu le forta, incearca sa le introduci in continut intr-un mod cat mai natural si firesc.)
● Backlinks
● Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS) - Instaleaza in website un certificat Secure Socket Layer (SSL) pentru a asigura securitatea datelor dintre server si browser.
● Sectiune de intrebari frecvente (FAQ-frequently asked questions) - Aici trebuie sa identifici cele mai importante intrebari care ar putea fi adresate de audienta ta ideala si sa oferi raspunsuri intr-o modalitate usor de livrat si inteles de un asistent vocal.
● Gandeste in termeni de featured snippet (position zero) - Nu uita sa editezi snipet-urile pe care le oferi pentru a livracele mai bune raspunsuri in functie de intrebarile unde vrei sa ai rank.
● Nu uita de Bing! Desi de multe ori este folosit ca o gluma in ceea ce priveste motoarele de cautare, sfatul meu este sa nu investesti 100% doar in Google. Un motiv esential ar fi faptul ca Siri (Apple) foloseste ca motor de cautare principal Bing.

 

OK Google, cum optimizez pentru Voice Search?

Si am ajuns si la partea mai creativa, zona unde se va face cu adevarat diferenta in VSO; aici trebuie sa luam foarte mult in considerare in primul rand modul de interactiune a oamenilor cu asistentii digitali si abia apoi sa gasim modalitati prin care noi putem capitaliza pentru business-ul nostru.

Care sunt cele mai comune intrebari sau probleme la care noi avem raspuns? Care ar fi o modalitate usoara pentru cineva sa intrebe pe Google sau Siri despre o informatie pe care tu o oferi?

Daca te poti adresa unei audiente locale, ai o mare oportunitate. In momentul de fata, cautarile voice de pe mobile sunt de 3 ori mai folosite pentru intrebari localizate geografic decat cautarile text.

Daca esti o pizzerie, spre exemplu poti sa te gandesti la cateva intrebari care ar fi cel mai probabil adresate de potentialii tai clienti:

Care sunt cele mai apropiate pizzeri?
Care pizzerie este non-stop?
Care pizzerie face livrari?

 

Ce urmeaza

Sfatul meu calduros este ca intre doua mese de Sarbatori sa va alocati 2-3 ore pentru a face research pentru a intelege cum va functiona acest nou algoritm de cautare. Cei care nu vor sa inteleaga si sa implementeze aceste noi tehnologii vor avea de pierdut considerabil. La fel cum s-a produs shift-ul in momentul in care Google a defavorizat toate website-urile care nu sunt optimizate mobile sau mobile first, in aceeasi masura deja se vede o favorizare in cautari a celor ce au terenul pregatit pentru a ajuta asistentii voice. 

Experimentand si investind in continut poti avea avantajul de a incepe in viteza si de a fi mult mai agil in momentul in care va trebui sa te adaptezi, iar schimbarea catre VSO va intra in prim plan.

-----------------
Bogdan Apetrii este Creative Partner al agentiei Subsign.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related