S-a jucat cu teatrul, apoi a dat-o pe animație. Povestea lui Augustin de la Popixar

S-a jucat cu teatrul, apoi a dat-o pe animație. Povestea lui Augustin de la Popixar

Augustin Pop amestecă viața cu arta și coace tot felul de proiecte. Noi l-am văzut mai mult ca un actor și, mai ales, ca desenatorul principal din spatele studioului de animație Popixar, businessul concretizat printr-o colaborare cu MullenLowe și Zizin, rezultată cu seria animată "Ziua nesfârșită a lui Giraf". Pentru care, de altfel, lucrează de zor cu ilustratorul Octav Ungureanu, pe care îl știți sigur pe calea Smoking Cool Cat.

Augustin s-a apucat mai serios de animație prin 2005, când un coleg de facultate l-a cooptat pentru serialul Divertis - Animat Planet Show. După 7 sezoane, au urmat câteva videoclipuri pentru trupe precum Fără Zahăr, Proconsol, Vama și o serie de 4 episoade animate pentru Mondenii. 

Dar, dacă ne întoarcem unde a început totul, îi asociem lui Augustin o școală de muzică, un liceu de arte plastice, o facultate în care a aprofundat Arta spectacolului prin animație, un master de regie teatru și mai multe perioade berlineze, unde și-a prezentat spectacolele de teatru umbre pe care le-a conceput.

Și, deși publicul german îi primea cu admirație creațiile, Augustin a ales să se întoarcă în România. De ce, vă întrebați? Ne răspunde chiar el, mai jos.

 

Teatru, Berlin, animație

Despre backgroundul meu ar fi mult de povestit pentru că am avut bucuria să amestec arta în viața mea, cum amestecă malaxorul pâinea (da, o comparație brutăricească). 

Am început încă de la 6 ani să studiez muzica (acordeon, pian, clarinet, oboi) la școala de muzică din Sibiu și am continuat până la terminarea școlii primare. Liceul l-am făcut la arte plastice tot Sibiu și mai apoi, unde altundeva se putea îmbina bine ceea ce învățasem, dacă nu la UNATC (secția despre arta spectacolului de animație)?

După facultate a urmat masterul în regie de teatru și apoi, în 2006 am plecat și m-am stabilit la Berlin. Până în 2010. 

Am revenit în țară pentru a-mi urma profesia de actor și am avut bucuria să joc în producții care se pare că mi-au prins foarte bine. Spectacole personale, la teatrul Metropolis (de ex. "Lautrec la bordel" în regia lui Horațiu Mălăele), filme (un exemplu de care-s mândru e "Closer to the moon" al lui Nae Caranfil) - experiențe definitorii pentru prezent și viitor. 

În 2012 mi-am construit o mică companie de teatru de umbre numită "Le Jacques". L-am rulat prin țară vreo 2 ani și apoi m-am întors la Berlin cu acel spectacol. La Berlin a fost primit foarte bine și frumos. Mult diferit de ceea ce am experimentat aici în țară cu el. Am mai stat 1 an la Berlin și apoi, cu gândul la un viitor luminos și solid m-am întors în țară unde mi-am întemeiat o famile și studioul Popixar.

În tot acest timp nu m-am desprins de animație și asta datorită prietenului și colaboratorului meu Tudor Avrămuț. Datorită lui m-am și apucat de animația vectorială. 

 

Cu animația din 2005

Povestea e lungă, dar, pe scurt, vă pot dezvălui traseul. Eram la master în 2005 și Tudor mi-a propus să învăț un program de animație pentru un eventual proiect de televiziune cu Divertis. Am învățat și a mers bine vreo 7 sezoane pe postul Antena 1 până când, din considerente politice, serialul s-a oprit.

Între timp am colaborat cu diverși artiști pentru videoclipuri muzicale (Vama, Fără Zahăr, Proconsul), cu alte televiziuni pentru mini serii cum a fost seria de 4 episoade pentru Mondenii de pe Prima Tv. Am mai făcut și alte proiecțele dar astea sunt cele notabile. În toate aceste contexte eu am fost cel care anima.

 

Cu Popixar Studio din 2016 

Anul trecut, un bun prieten și un talentat umorist, Raul Gheba mi-a propus un proiect. Îi sunt foarte recunoscător căci acesta a fost startul studioului Popixar. Primul proiect pe care îl regizez, coordonez și animez este "Giraf", despre care se știe deja că a avut succes, premii și că a ieșit foarte frumos. Aș mai dori să mulțumesc ilustratorului Octav Ungureanu, companiei MullenLowe și clientului, compania Zizin.

Toate resursele acestui proiect le-am investit într-un spațiu și acum Popixar e un studio în toată regula. Anul acesta, planul de afaceri al studioului a fost admis pentru finanțare în cadrul programului StartUp Nation al ministerului pentru Intreprinderi Mici și Mijlocii. Finanțare de 44.000 de euro cu care în curând voi utila complet spațiul și ne vom apuca de producții cinematografice, web și TV.

Numele "Popixar" are legătură directă cu numele meu de familie, care este "Pop" și cu pixelii care ne sunt materialul cu care lucrăm. Multă lume ar spune că am plagiat parțial numele marii companii "Pixar", dar nu de-acolo e. "Pixar" e sinonim cu pixelul. 

 

Un an de la înființare

Avem deja colaborări, premii și o finanțare. Se poate spune că a fost un an benefic. Am mai colaborat cu companii din afara țării pentru tot felul de "explainer videos" la produse online. Clienții străini sunt foarte "confortabili" pentru că plătesc repede și bine.

Nu aș dori să compar clienții de aici cu cei din afara țării în primul rând pentru că îi respectăm pe toți și nu facem diferențe geografice când colaborăm cu cineva. Și în al doilea rând pentru că pur și simplu suntem mulțumiți de toți clienții care ne-au abordat.

 

Pe viitor

De anul viitor dorim să experimentă mult în zona cinematografiei și dorim să hibridizăm producțiile prin amestec de filmare a realității cu animația. Producția de publicitate ne propunem să o trecem pe plan secund și să experimentăm tot ce ne trece prin cap pentru a aduce plus vizual visteriei culturale a țării și de ce nu, mondiale. 

Momentan colaborăm cu Horațiu Mălăele și în curând vom avea un scurt metraj animat care, cu siguranță va rezona pe la festivaluri de gen. 

Mai avem și primul experiment hibrid care sperăm ca în ianuarie să fie finalizat.

Clienților care vor avea nevoie de serviciile noastre, le promitem în schimb, că vor avea din partea noastră toată implicarea pentru rezultate scontate. Nu ne promovăm pe baza costurilor, prețurile noastre sunt discutabile și pretabile pentru orice fel de buget așa că nu există nici un motiv pentru care vreun client să ezite în a ne solicita. 

Piața este destul de goală și dacă vor citi cei ce sunt concurența noastră, doresc să îi încurajez și să le urez din tot sufletul, succes. Animația nu e o chestiune care se poate învăța peste noapte și, cunoscând tot ce trebuie să "îndure" un animator, câtă răbdare, timp și resurse e nevoie pentru a te putea apropia de termenul "profesionist", respect și admir pe toți cei care se implică în această zonă. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related