Ce isi doreste Adrian Pavelescu, Managing Director outbox, sa zica in 2018, pe vremea asta: "O echipa completa, oameni motivati si pasionati, trei pitch-uri mari castigate, o crestere de 25%, un sediu nou, Ciolos premier". Sa ne imaginam mainele e dreptul nostru pe care nu ni-l poate lua nimeni, dar inainte de a-l exercita, sa facem si lucruri mai putin comode. Cum ar fi bilantul unui an greu. Bine ca avem meme-urile de partea noastra, sa il mai imblanzim putin.
2017 intr-un cuvant. Hai doua
Fake news. A fost desemnata de Collins expresia anului. Asta la nivel macro. Daca vorbim de bula agentiei, a fost un an plin. De campanii, de idei, de planuri, de oameni noi. A fost bine.
Ce asteptai, ce a venit
Ce astept de la fiecare an. Explozia creativitatii si moartea platitudinii din publicitate. Dar prefer sa vorbesc mai mult despre online. Pentru Outbox, in special, pe langa cresterea de cifre si de echipa, ne-am dorit mai multe proiecte frumoase, coerente si gratificante, si ma bucur ca s-au si intamplat.
Bun si rau in publicitate
Cele mai bune lucruri care s-au intamplat in 2017 sunt faptul ca am dublat toti indicatorii online pentru BASF Romania, ca am facut primul proiect complet integrat al agentiei, de la branding pana la gestionarea intregii activitati de comunicare online si offline, pentru clinica de recuperare medicala Centrokinetic, ca am castigat pitch-ul pentru noua platforma digitala Up Romania, ca am facut extrem de multe animalute fericite cu brandurile PURINA. Si ca am pus umar si suflet in minunatele proiecte www.mugnificpleasures.ro si www.zuzustors.ro.
Ce-a fost rau? Inca sunt in piata pitch-uri cu 10 agentii, in care se cere si creatie. Nu neaparat rau, dar stresant, regulamentul european privind protectia datelor personale – GDPR – ne-a consumat ceva timp si resurse pentru alinierea tuturor fluxurilor de date.
Tot la capitolul lucrurilor care ne incurca adaug si penuria de accounti buni de digital in piata, pe care am resimtit-o odata cu extinderea echipei si a business-ului. Recunosc ca fac afirmatia asta si cu speranta ca voi enerva un account care ma va contrazice argumentat, cu un CV.
Evolutia industriei
Online-ul evolueaza extrem de rapid, trenduri apar si dispar, dar cele care au fost varf de lance si care cred ca se vor cimenta si in 2018 sunt urmatoarele:
Content marketing-ul si-a dovedit eficacitatea, drept urmare a primit un cuvant important de spus in splitul bugetelor de marketing. Adica advertiserii au inteles ca un brand solid in online se construieste cu multa munca si cu o strategie pe termen lung, nu mai sunt suficiente doar search ads.
Video a crescut si va creste in continuare, pe toate platformele si in toate formatele.
Zona de influenceri a devenit mai structurata, mai coerenta, mai pregnanta. E tentanta si zona de micro-influenceri, cu care se poate experimenta si se pot obtine rezultate bune, mai greu de masurat insa, in special intr-o campanie integrata.
Tehnologii noi (relativ noi), care prind contur in advertising – AI, VR, AR
Mirari
AI-ul lui Google a facut un AI mai mic, care e mai tare decat toate celelalte AI-uri facute de oameni pana acum. Ceea ce e un pic mind blowing and mind bending. AI-ul avanseaza si isi gaseste domenii de aplicare intr-o viteza absolut exploziva.
Cum se leaga asta de publicitate? AI-ul e folosit deja in programatic media buying, in special de Google. Ma astept ca intr-un viitor apropiat sa fie implicate sisteme de AI si in creatie. Nu doar pentru testare, ci si pentru executie creativa.
O campanie din afara si una din Romania
O campanie buna din Romania: Bebebine. E prima care-mi vine in minte, deci e cea mai buna. Big like.
O campanie buna de afara: G Active by Gatorade – Water Made Active. Inovatie exceptionala imbracata perfect in mesajul brandului.
Viralul neintentionat al anului – Pepsi – Kendall Jenner:
Top 3 meme
Aceasta imagine de stock
meme-izata in toate versiunile posibile.
Apoi doua care n-au legatura, dar se leaga:
Ce ii spui lui 2018
Sperante pentru bilantul urmator
O echipa completa, oameni motivati si pasionati, trei pitch-uri mari castigate, o crestere de 25%, un sediu nou, Ciolos premier. Atat.