[Pe culmile lui 2017] Florin Maxim: "Industria asta nu este construita de oameni de business, ci de copywriteri si art directori, adica prea multa pasiune si prea putina stiinta si dorinta de constructie"

[Pe culmile lui 2017] Florin Maxim: "Industria asta nu este construita de oameni de business, ci de copywriteri si art directori, adica prea multa pasiune si prea putina stiinta si dorinta de constructie"

La sarbatorirea celor 10 ani de Smite, Florin Maxim, Managing Directorul agentiei, are o marturisire putin surprinzatoare: nu prea face parte din industrie. Nu au fost invitati nici la pitchul de 85 de agentii, nu s-au inscris nici la festivaluri si nici macar prin Control nu au ajuns. Dar daca tot vorbim de industrie, Florin crede ca ea nu evolueaza, ci este reactiva: "Noi nu setam trenduri, ele vin peste noi pur si simplu iar noi le/ne adaptam".

Apoi, Florin mai are o opinie contrara majoritatii. El spune asa: ca in publicitatea romaneasca e prea multa pasiune si prea putina stiinta. Si ca sa trecem si intr-o zona mai relaxata, a existat o intrebare care l-a facut sa citeasca toate interviurile din aceasta serie

 

2017 intr-un cuvant. Hai doua

Munca. Multa munca.

 

Ce asteptai, ce a venit

Ne asteptam ca in al zecelea an de existenta sa ne iasa planul... ar fi fost o premiera. Ne-am gandit ca 9 ani inseamna oleaca de experienta.

In schimb, a trebuit, cu parere de rau, sa renuntam la cel mai mare client al agentiei in primele 4 luni, am ajuns sa filmam spoturi, fara sa fi avut vreun obiectiv din asta, si trimitem in concediu de maternitate 2 oameni de baza ai agentiei, care anul asta s-au si premiat, devenind actionari.

Ne-am adaptat prin munca. Am tras de noi si de echipa sa ramanem toti. Dupa inceputul de an asta mi-a fost cea mai mare frica.... sa nu trebuiasca sa renuntam la oameni. Suntem toti.

 

Bun si rau in publicitate

Am ajuns la intrebarile despre industrie. As vrea sa spun din capul locului ca eu/noi nu prea facem parte din industrie. Nu am fost invitati la pitch-ul de 85 de agentii al lui Carrefour, nu cheltuim bani pe la festivaluri, si nici nu o ardem la misto prin Control (cel putin eu).

Deci s-ar putea ca raspunsurile mele sa fie usor autiste.

A fost bine ca l-am avut pe Felix la IAA Global si a pus Romania pe harta. Mi se pare smekerie, trecand peste orice invidie si frustrare prosteasca. 

A fost rau ca industria a si simtit nevoia sa-l "elogieze", dandu-i EFFIE pentru o campanie care cel mult ar fi trebuit sa stranga 200 de like-uri pe pagina de Facebook de agentie. Campania cu ziua libera de 1 iunie nu are nici o legatura cu advertising-ul!

Evolutie? Publicitatea romaneasca nu evolueaza de la an la an. Industria noastra este reactiva. Noi nu setam trenduri, ele vin peste noi pur si simplu iar noi le/ne adaptam.

Industria nostra nu are jucatori agresivi care se incaiera, se bat, se cumpara, vand. Industria asta nu este construita de oameni de business, ci de copywriteri si art directori, adica prea multa pasiune si prea putina stiinta si dorinta de constructie. De unde evolutie?? Toata lumea doarme bine merci si testeaza cu succes programul de munca de 4 ore.

In primul rand nu ma mai mira nimic. In al doilea rand exact asta: cand o aparea prima agentie/antreprenor care sa se bata cu caramida in piept ca a facut bani din publicitate?

 

Cea mai tare chestie de anul acesta

Cea mai tare chestie mi se pare ca au inceput sa caute secretarele agentii de publicitate sa le invite la pitch-uri cu google-ul. Nu mi-a venit sa cred, asa ca e testata. Am facut in august si septembrie o campanie pe Google si ne-au venit cel putin 10 leaduri serioase.

Noi oricum eram/suntem praf la new business. Google-ul e salvarea noastra!

 

O campanie din afara si una din Romania

Recunosc cu mana pe inima, anul asta, ca niciodata, n-am avut vreme sa ma uit la nimic. In alti ani ma mai ciondaneam cu Stroe pe super bowluri. Anul asta zici ca n-am iesit din casa.

 

Meme-ul anului

Habar n-am, dar cu intrebarea asta m-ai facut sa citesc toate materialele din rubrica asta. Sunt tare curios ce o sa raspunda Stefan Iordache si Teddy Dumitrescu.

 

Ce ii spui lui 2018

Ii spun ca anul asta nu imi mai fac nici un plan astfel incat sa nu ma mai ia prin surprindere cu loviturile lui sub centura. Deci, we are ready!

 

Sperante pentru bilantul urmator

In 2016 am plecat pe un drum. Greu, dar am plecat pe el. Sper ca la sfarsit de 2018 sa ajung la primul popas.

As vrea ca in bilant sa intre maturizarea start-up-ului de anul acesta, hospitality culture, si noua pozitionare a agentiei la care lucram.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related