[Pe culmile lui 2017] Razvan Vasiloiu si cele doua Romanii din publicitate: una inteligenta, alta nu

[Pe culmile lui 2017] Razvan Vasiloiu si cele doua Romanii din publicitate: una inteligenta, alta nu

Lui Razvan Vasiloiu (Head of Strategy & co-owner, the Syndicate), i se pare ca publicitatea autohtona e  segregata in doua dimensiuni. O parte care inspira si alta, care ar putea fi numita subpublicitate, si e un supliciu pentru consumatori. De altfel, Razvan are un capitol intreg in bilantul lui 2017 despre consumatorii care fug de reclame. 

Reactia consumatorilor fata de publicitate este de tolerate-or-reject-it, iar publicitatea nativa, daca isi va respecta filosofia consumer-centric, ar putea-o schimba in appreciate-it-or-just-move-on, spune Razvan.

Iar publicitatea nativa se lasa prea mult asteptata. Dar si atunci cand va veni, crede Razvan Vasiloiu, va deveni cu adevarat immersive.

 

2017 intr-un cuvant. Hai doua

Cu varf.

 

Ce asteptai, ce a venit 

Conform trend-ului din ultimii 2-3 ani, ma asteptam ca publicitatea digitala la nivel global sa continue sa se dezvolte extensiv si sa „concureze" cu publicitatea televizata. Asa a si fost, ba chiar mai mult de atat: in premiera, in 2017, bugetul global de digital chiar l-a depasit pe cel de TV.

Am regasit aceasta tendinta/dorinta/necesitate si in brief-urile de la clienti, iar departamentul nostru de digital, care este in continua dezvoltare, i-a raspuns cu inspiratie de fiecare data.

Experienta de brand pe care o livreaza TVul va trece in digital prin dezvolatarea de video content din ce in ce mai bun... si mai mult.

 

Bun si rau in publicitate 

Pentru noi, 2017 a fost cel mai bun an de pana acum (din punct de vedere financiar si nu numai), the Syndicate a aniversat 10 de ani de activitate, un milestone cu o mare insemnatate pentru noi, ca agentie independenta de publicitate.

Pentru mine, este foarte important ca entuziasmul ne-a ramas acelasi, iar acest lucru s-a materializat in pitch-uri castigate si in campanii super faine realizate pentru clientii existenti. Inca un lucru de bun augur este faptul ca multi clienti au inteles importanta unei strategii de comunicare a brand-urilor pe termen lung si parca nu mai viseaza asa de mult la executii one-hit-win.

Ca lucruri mai putin bune, dar pana la urma nimic special, caci cu totii din piata suntem obisnuiti cu asta – pitch-uri neplatite.

 

Evolutia industriei

Pe scurt – discrepanta. Publicitatea autohtona mi se pare ca e la fel de segregata in doua dimensiuni: pe de-o parte – publicitatea inteligenta, inspirata, relevanta si entertaining, iar pe de alta partea – o publicitate care este exact la polul opus de prima; as numi-o chiar „subpublicitate", pentru ca, de multe ori, este un supliciu pentru consumatori.

 

Mirari

Ca, dupa atatia ani in care a facut-o fara oprire, inca agaseaza consumatorul. Mai ales in online, un teritoriu in care oamenii vor libertatea de „a-si exercita" preferintele fara sa fie intrerupti, indiferent de moment, de brand sau de mesajul sau.

Spre exemplu in acest sens, in ultimul timp, si Facebook implementeaza ad-uri non-skippable, care apar in timp ce vizionezi un clip video. Se pare ca salvarea mesianica, publicitatea nativa, intarzie sa apara... si ar cam fi cazul! Partea buna e ca, mai devreme sau (cu siguranta) mai tarziu, cand acest lucru se va intampla, si publicitatea, pe de-a intregul, se va imbunatati, apropiindu-se mai mult de ideal – va deveni, cu adevarat, immersive.

Din punctul meu de vedere, in stadiul actual, reactia consumatorilor fata de publicitate este de tolerate-or-reject-it, iar publicitatea nativa, daca isi va respecta filosofia consumer-centric, ar putea-o schimba in appreciate-it-or-just-move-on.

 

Cea mai tare chestie de anul acesta

Augmented reality ads

 

O campanie din afara si una din Romania

Romania – campania Electrica Furnizare: o campanie construita pe un insight inexistent nu poate fi decat ridicola.

Din Afara: Campanie Volvo XC 60: emotie emotie emotie. 

 

Meme-ul anului

#metoo (Calin Ionescu aka Rimaru)

                             

Ce ii spui lui 2018

Mai degraba, ii urez lui 2017 sa-l ia de mana pe fratele sau mai mare, 2018, sa-i confeseze toate boacanele pe care le-a facut, iar el, ca un frate mai intelept, daca nu le poate rezolva, macar sa nu le mai repete.

 

Sperante pentru bilantul urmator

Foarte multe petreceri ca cea aniversara de 10 ani Curtea Berarilor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


the Syndicate

the Syndicate – Intelligent Creativity Incepand din 2007, zeci de campanii care au generat vanzari record si cresteri remarcabile ale cotei de piata, noi branduri care au stralucit pe rafturi sau branduri care... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Sectiune



Branded


Related