2017 a avut multe unghiuri, spune Talida Cristea, Client Service Director Kubis Interactive. Pentru agentie, anul acesta a fost despre consolidare. Pentru industria gloabala, despre shiftul de la consumator, la om. Pentru publicitatea din Romania despre firul rosu strategic si intelegerea digitalului. Si mai putine pitch-uri, dar mai bine organizate si cu briefuri mai bine scrise.
Ce isi doreste Talida pentru 2018: mai putine seri de duminica petrecute in Piata Victoriei sau la Parlament. Si lucruri facute bine.
2017 intr-un cuvant. Hai doua.
Pentru noi, cei din Kubis, 2017 a fost despre consolidare. Pentru Romania, a fost despre miscarea #rezist. Pentru femei, dar mai ales pentru barbati, a fost despre #metoo. Pentru branduri, despre “purpose”. Si tot asa. 2017 a avut multe unghiuri, deci ar fi nedrept sa ma rezum la doua cuvinte.
Ce asteptai, ce a venit
Am intrat in 2017 cu energie pozitiva si determinare si ne-am propus multe lucruri ambitioase. Culmea, ele s-au si intamplat si cred ca abia acum realizez ce an bun a fost.
Pe scurt, sunt inconjurata de o echipa fantastica de profesionisti, oameni minunati, care ma inspira si cu care iubesc sa lucrez, avem adevarati parteneri in clientii nostri traditionali, am adaugat portofoliului nostru alti clienti faini cu care vrem sa dezvoltam relatii de lunga durata, am facut cateva campanii de care suntem mandri, atat din punct de vedere al creativitatii, cat si al performantei, ba chiar am luat si cateva premii importante la festivalurile care definesc piata de marcomm din Romania.
Ah, si sa nu uit: ne-am mutat intr-un sediu nou foarte cool.
E-adevarat, nu a fost usor deloc, insa ne-a iesit si sunt foarte recunoscatoare pentru asta. :)
Bun si rau in publicitate
E o discutie complexa. Ca sa nu ma lungesc, voi puncta doar doua lucruri in care cred foarte mult. Ele au fost discutate si la conferinta “Creativity can change the world”, organizata de IAA, un eveniment foarte fain, by the way. 1) Don`t do it for the PR and the awards. 2) Intr-o lume in care suntem bombardati cu mesaje din toate partile, doar brandurile care vor inspira omul din noi, nu consumatorul, vor ramane relevante.
Evident, putem filosofa mult pe cele doua statementuri de mai sus, dar cred ca mesajul e destul de clar. Noi, ca industrie, suntem superficiali de multe ori si e ceva la care trebuie sa lucram.
Evolutia industriei
Mai putine pitch-uri, dar mai bine organizate si cu briefuri mai bine scrise, dorinta crescuta de a avea un “fir rosu” intr-o campanie, adica un gand strategic puternic, o intelegere mai mare a faptului ca digitalul e foarte important si ca, de fapt, o idee buna poate sa plece si din alt mediu decat cel ATL.
Mirari
Ca inca se mai fac campanii doar pentru case study-uri si festivaluri, nu pentru client / brand si vanzari, in final.
Cea mai tare chestie de anul acesta
iPhone X cu AR, Face ID si Animoji, clar. :)
O campanie din afara si una din Romania
Diesel – Go with the flaw:
Grolsch Experiment:
MagicHome:
Top 3 meme-uri
Salt Bae, Displeased Pope Francis and Trump, Trump's First Order of Business.
Ce ii spui lui 2018
Salut, boss. Hai sa facem sa fie bine.
Sperante pentru bilantul urmator
Pentru noi, ca tara, mai putine seri de duminica petrecute in Piata Victoriei sau la Parlament. Pentru Kubis, aceeasi pasiune cu care am facut lucrurile si pana acum.