Gala Premiilor eCommerce este cel mai important eveniment de eCommerce din România și cea mai mare comunitate de shop-uri online din Europa Centrală și de Est. Bright Agency, partener digital a venit cu o soluție inovatoare și de această dată, la cea de-a 16-a ediție a GPeC 2017.
Pentru că vorbim despre eCommerce, Bright a personalizat experiența pe care au oferit-o la standul lor și a creat o experiență VR Commerce, oferind utilizatorilor “the ultimate shopping cart experience” în VR, așa cum o numesc ei.
Îți poți imagina dacă shopping-ul în lumea reala ar fi la fel ca shopping-ul în mediul online? Te afli într-un supermarket, faci cumpărăturile și brusc ești distras de o pisicuță adorabilă care se joacă cu Lego pe rândul 5, la raionul de jucării. Ai uita instant ce aveai de cumpărat, ai sta să te joci cu pisicuța, ca apoi să pleci din magazin fără să mai achiziționezi ceva. Asta se întâmplă constant în lumea eCommerce-ului. Deși te mândrești cu cele mai bune strategii, utilizatorii îți vizitează site-ul, adaugă produse în coșul de cumpărături și apoi închid fereastra pentru a urmării ultimul episod din Game of Thrones, fără a se mai întoarce să-și finalizeze comanda. Acest proces este definit în lumea eCommerce-ului ca fiind abandonarea coșului de cumpărături.
Abandonarea coșului de cumpărături este una din cele mai mari probleme pe care business-urile online trebuie să o soluționeze.
Pe lângă problemele de user experience & navigare cu care se confruntă multe dintre website-urile existente, mai există și alte motive pentru care utilizatorii își abandonează coșul de cumpărături și anume distragerile de către alte website-uri sau link-uri, care îl scot pe acesta din experiență, costuri adiționale (taxe de livrare, de transport), probleme de securitate și de confidențialitate, politici de retur, insuficiente metode de plată etc.
Ce ai spune dacă ai putea rezolva majoritatea problemelor cu o soluție simplă: VR.
Asta este exact ceea ce a creat Bright la GPeC anul acesta. Cei de la Bright au creat o experiență VR imersivă, integrată care nu permite alte distrageri, este complet privată și poți să plătești cum preferi. Experiența VR este conectată la un site de eCommerce, astfel, când utilizatorul adaugă un produs în coșul de cumpărături, comanda este adăugata în mod automat și pe site.
Pentru a crea aceasta experiență cei de la Bright au modelat 3D și texturat mediul VR, folosind un rucsac drept exemplu de prezentare al unui produs. Utilizatorul putea să-și personalizeze produsul selectând componente pre-existente, putându-și crea un număr de 64 de combinații posibile în timp real, apoi, să adauge produsul în coșul de cumpărături, ceea ce însemnă și trimiterea comenzii în website-ul magazinului.
Prin acest proiect, Bright demonstrează încă odată posibilitatea integrării realității virtuale în tot mai multe concepte și totodată crează din ce în ce mai multe experiențe care îmbunătățesc viețile oamenilor. Această experiență VR devine puntea de legătură dintre mediul virtual și mediul eCommerce, cu scopul de a prezenta un produs către clienți într-un mod cât mai interactiv, imersiv și memorabil.
Lumea și în special lumea marketing-ului se schimbă din ce în ce mai rapid iar consumatorul nu mai are răbdarea sau timpul pentru reclame obișnuite, pentru non-interacțiuni comerciale sau brand-uri ce au prezență doar off-line.
Până în 2020 experiența cumpărătorului va fi factorul decizional asupra prețului și asupra produselor în toate industriile. Experiențe unice sunt create de către din ce în ce mai multe branduri iar unul din cinci utilizatori consideră că în următorii 5 ani VR și AI for fi mult prea puțin separabile de realitate.
Iată câteva dintre ideile prezente la GPeC
Bogdan Nicoară, fondator și CEO Bright, vorbește într-un interviu despre parteneriatul dintre Bright și GPeC si despre experiența pe care au avut-o la eveniment.
“ Grupul de companii Bright & Symbolic s-a bucurat anul acesta de o creștere semnificativă a notorietății în piața de digital din Româna și unul dintre efectele benefice este reprezentat de parteneriatul cu GPeC. Ne bucurăm că putem contribui la imaginea unui eveniment de o asemenea amploare. Anul viitor vom prezenta împreună și noua imagine digitală GPeC, la care lucrăm deja și care cu siguranță va mai pune o cărămidă la creșterea conceptului GPeC către ambiția de a deveni cel mai bun eveniment de eCommerce din Europa.
Ne bucură apartenența Brand Ownerilor și a Online Marketing Managerilor pentru aceste tehnologii noi și ne-am demonstrat încă o dată, prin standul de la GPeC, că piața este în continuă căutare de inovație. Am avut extrem de multe persoane interesate de experiență și multe lead-uri calificate care își doresc implementarea acestor sisteme pentru prezentarea brand-urilor pe care le reprezintă.”
Bright este un mare susținător al tehnologiei și al VR-ului, în special, și își dorește să grăbească procesul de adopție al acestora prin promovarea și creșterea gradului de conștientizare a acestora. Iată câteva din ideile pe care le-a prezentat în acest sens Cristian Filimon, Business Developer la Bright și CEO Symbolic, despre cele mai noi trend-uri ale Marketingului Online.
“ Vorbind din perspectiva companiei de eCommerce programming pe care o conduc, pot spune că magazinele online sunt pe un trend crescător în ceea ce reprezintă atenția pe care o dau platformei de eCommerce. Ei înțeleg ideea de Design Iterativ pentru a fi la zi cu toate noutățile din zona de User Experience dar și Dezvoltarea Continuă, concept pe care l-am abordat și noi de câțiva ani, în care fiecare client din zona de eCommerce are un programator sau o echipă de programatori dedicată la noi în companie, full-time, part-time sau 1-2 zile pe săptămână (în funcție de dimensiunea business-ului) care rezolvă constant toate provocările apărute și care dezvoltă funcționalități noi.
Noi mizăm pe creșterea pieței de magazine online dezvoltate pe Magento, și în special Magento 2. De asemenea credem că va crește în egală măsură numărul de magazine tratate superficial dar și cel al magazinelor care vor trata cu maximă seriozitate partea online. Inovația va avea și ea locul potrivit, tehnologii ca Blokchain, Virtual Reality, Augmented Reality, 3D product show-case, Artificial Intelligence și Machine Learning, își vor face simțită din ce în ce mai mult prezența și în eCommerce-ul românesc.“
Neil Patel este co-fondator Crazy Egg, Hello Bar și KISSmetrics. A ajutat companii precum Amazon, NBC, GM, HP și Viacom să își crească veniturile. Wall Street Journal îl numește unul dintre top influenceri pe web, iar Forbes îl consideră în top 10 Online Marketeri. În prezentarea sa de la GPeC de anul acesta a menționat următoarele:
“ Realitatea Virtuală nu mai este ceva ce ține de Matrix, defapt a început să primească din ce în ce mai multă atenție în ultimii 5 ani.
Produse și servicii dedicate realității virtuale au fost și sunt în continuare dezvoltate și folosite zilnic. Poți să găsești jocuri video, filme și multe alte exemple, precum jocul virtual Pokémon Go care a avut un succes enorm când a fost lansat pe piața de jocuri mobile în iulie 2016, sau companii precum Samsung care au dezvoltat căști de VR pe care le poți conecta la telefon.
Dacă intri într-un magazin de tech poți vedea cum se dezvoltă această tehnologie iar aceasta creștere reprezintă vești bune pentru marketeri. Platforme sau tactici noi de marketing nu se nasc peste noapte, dar când se întâmplă ar fi indicat să fi printre primii care adoptă tehnologia ca să ai succes.
Cum poți să beneficiezi de acest avantaj și de această nouă platforma? Cum se poate aplica totuși la viitorul marketingului? Se poate aplica în câteva moduri o nouă platformă de advertising, mai multe vânzări de eCommerce, trafic pentru businessurile locale și metode noi și autentice de a crea și împărtășii conținut. Cele mai importante tactici de a crește veniturile se vor axa pe vânzări de reclame, vânzări de eCommerce și vânzări de hardware. ”
Atunci când reușești să îmbini corect strategia, creativitatea și tehnologia reușești să adaugi valoare și să te diferențiezi competitiv, iar aceste componente reprezintă rețeta de succes în dezvoltarea oricărui business.