[Pe culmile lui 2017] Razvan Matasel: "Parca nu am vazut atatea “prostii” ca anul acesta de multa vreme"

[Pe culmile lui 2017] Razvan Matasel: "Parca nu am vazut atatea “prostii” ca anul acesta de multa vreme"

Razvan MataselManaging Partner Arsenoaiei&Matasel, se mira in fiecare zi. De cum se organizeaza pitchurile, de toate discutiile despre logo-uri, de discursurile experilor in comunicare, de oamenii din industrie care nu se uita la televizor, cum toate brandurile cred ca pot deveni cool daca isi pun logo-ul pe un poster de festival. Ne-am folosit de mirarile lui si am facut o colectie sa decoram sfarsitul anului. 

Un an care, pentru Razvan Matasel, ar putea fi masurat in kilometri, la propriu. Chiar si in timp ce il bateam la cap sa ne trimita o fotografie cu el insusi, reprezentativa pentru 2017, era in turneu prin tara. Nu sustine concerte rock, ci face evanghelism pentru idei. Din fericire, spune el, mai sunt cateva agentii in Romania care lupta pentru acelasi lucru. E din ce in ce mai greu sa le vezi in marea de entitati care pretind ca fac comunicare. 

 

2017 intr-un cuvant. Hai doua

Pentru Arsenoaiei si Matasel:

Kilometri (Iasi, Cluj, Timisoara, Onesti, Urziceni, Radauti) – am inceput sa mergem mult prin tara ca sa facem evanghelism pentru idee.

Consultanta – multe proiecte care au fost mai mult in zona de consultanta in marketing si comunicare decat in zona de comunicare clasica.

 

Ce asteptai, ce a venit

Eu nu stiu prea multi antreprenori in comunicare care isi planifica evolutia afacerii si care apoi mai si ating ceea ce si-au propus.

Noi nu ne formulam asteptari de la un an la altul, ci doar incercam sa descoperim/ redescoperim oameni care inteleg nevoia de Idee de Comunicare. Si anul acesta am fost surprinsi extrem de placut sa vedem ca mai exista astfel de oameni.

 

Bun si rau in publicitate 

Calitativ vad parca o mica crestere, o mica evolutie catre cultura ideilor destepe si frumoase. Vad din nou eforturi de diferentiere desi mai e mult pana departe. Din fericire mai exista cateva agentii, cativa oameni care au criterii si lupta pentru idee.

Dar exista si un curent contrar, cu campanii care sfideaza orice principiu de logica. Parca nu am vazut atatea “prostii” ca anul acesta de multa vreme.

Vad o crestere cantitativa… Apar din ce in ce mai multe entitati care pretind ca fac comunicare … cu oameni din ce in ce mai slabi.

 

Mirari

Ma mira cum se organizeaza pitchurile. Cum sunt selectate/ invitate agentiile. Cum se castiga pitchurile. Si cum se refac aceleasi pitchuri anul urmator.

Ma mira cum functioneaza “industria logourilor” din Romania si toate discutiile despre logo-uri. Nu zic branding ca nu prea facem noi asa ceva.

Ma mira cum arata discursul multor “experti” din comunicare in cadrul conferintelor industriei.

Ma mira cand aud oamenii din industria noastra ca nu se uita la televizor.

Ma mira cum toate brandurile cred ca pot deveni “cool” daca isi pun un logo pe un poster de festival.

Ma mir in fiecare zi :)

 

Cea mai tare chestie de anul asta

Eu m-am bucurat extrem de tare ca am vazut multe branduri romanesti (sau cu ADN romanesc) comunicand in 2017. Unele au continuat sa comunice si au trecut la alt nivel, altele abia au inceput. Nu este simplu sa lucrezi pentru astfel de branduri dar cred ca de aici poate veni energia capabila sa reinvigoreze piata de comunicare.

 

O campanie din afara si una din Romania

Imi place sa ma uit la piata berii. Mi se pare extrem de competitiva si piata in care s-au facut lucruri extrem de istete si in care este greu sa mai gasesti o abordare noua. (Nu vorbesc de Romania pentru ca aici mi se pare ca industria noastra nu are suficient curaj)

Si ma bucur ca un copil de cate ori gasesc ceva nou.

Mai jos doua abordari frumoase in bere:

 (Experimentul Carlsberg)

In Romania m-a “surprins” piata medicamentelor si unde s-a putut ajunge: alaturarea “scaunului” si gustului intr-o reclama. Sau frumoasa intrebare “cum ar fi sa ai si diaree" si mai sunt multe.

 

Meme-ul anului

Eu sunt un dinozaur. Nu sunt un publicitar cool.

 

Ce ii spui lui 2018

Ma gandesc deja la prima campanie care trebuie sa iasa in Q1 si la care lucram chiar acum. Este mai mult decat o campanie de comunicare intrucat am reusit sa ne implicam in strategia de business si de produs.

 

Sperante pentru bilantul urmator

Sa putem vorbi de cateva idei frumoase dezvoltate de noi, idei care au rezolvat niste probleme reale de business pentru clientii nostri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related