Atât în event marketing, câ și în social media, 12 luni înseamnă o perioadă îndelungată de timp, iar în ultimul an, domeniul event marketingului s-a maturizat și a devenit din ce în ce mai sofisticat.
Event plannerii care îşi doresc să organizeze evenimente de succes și să le ofere participanților o experiență memorabilă în 2018 au la dispoziţie e-book-uri şi recomandări importante pentru a afla cele mai noi tendințe din domeniu, atât pentru cele de business, dar şi în evenimentele private.
Pantone, autoritatea în domeniul culorilor, a anunţat culoarea anului 2018: 18-3838 Ultra Violet, culoare ce comunică originalitate, ingeniozitate şi gândire vizionară.
O altă sursă preţioasă pentru a afla trandurile pe anul viitor este ghidul lansat de EventMB, 10 event trend for 2018. Conform Event MB, în industria evenimentelor se preconizează cele mai puernice schimbări din ultimii 10 ani.
1. Campanii combinate
Una dintre cele mai importante reguli actuale în marketingul unui eveniment este îmbinarea unei campanii digitale puternice cu marketingul experiențial. Astfel se pot obține rezultate optime. Această strategie aduce beneficii considerabile, atât evenimentelor mari, cât și celor cu buget redus. Pentru asta, trebuie creat un conținut digital care să fie relevant pentru public si să merite să fie distribuit.
Tendinţe: Pop-up events; Plătește cu share /”Pay with a share”; Experiențele, mai importante decât bunurile.
2. Totul este despre brand
Evenimentele sunt o parte importantă a marketingului și un mod prin care este consolidată reputația brandului și loialitatea față de acesta. Studiile organizate de Harvard Business Review demonstrează cât de importantă este imaginea unui brand în poziționare și în strategiile pentru cotațiile de prețuri. Motoare de căutare precum Google operează cu indicatori ai calității brandului pentru a decide poziția în lista de căutări. Brandurile cunoscute sunt afișate primele de către motoarele de căutare și nu este o coincidență faptul că tocmai aceste branduri investesc cel mai mult în evenimente live.
Tendinţe: Brand-ul – singurul factor care va determina ranking-ul în viitor; Evenimentele și utilizatorii - prin oferirea de bilete gratuite la anumite evenimente se poate crește numărul vânzărilor și pot fi câștigați noi cumpărători; Oamenii din spatele brandurilor - angajații pot oferi o imagine mai naturală și mai onestă asupra politicii companiei.
3. Prețul și biletele premium
Biletele premium nu mai sunt doar o opțiune disponibilă pentru evenimentele muzicale. În prezent, organizatorii de evenimente găsesc soluții tot mai creative pentru pachetele de opțiuni. Din punct de vedere psihologic, integrarea unor bilete cu un preț ridicat și opțiuni speciale îi determină pe cumpărători să își dorească acele facilități.
4. Maximizarea înregistrărilor din ultimul minut
Una dintre cele mai importante strategii în 2018 va fi aceea de a maximiza înregistrările de ultim minut. Posibilitatea de a achiziționa bilete va trebui să fie extinsă până la momentul evenimentului. Foarte mulți participanți au tendința de a amâna cumpărarea biletelor până în ultima zi sau de a le cumpăra online, astfel că trebuie să aibăaceaste posibilități.
Tendinţe: Retargeting-ul și follow up personalizat; SMS mesaje text: 98% dintre acestea sunt citite de către cei care le primesc, iar 90% sunt citite în maxim trei minute, Strategii de marketing pentru ultimul minut.
5. Marketingul evenimentul va deveni mai dificil
General Data Protection Regulation (GDPR) intră în vigoare pe 25 mai 2018 și va afecta companiile care colectează, stochează, procesează, transmit și analizează date din țările Uniunii Europene. Noua legislație va fi un trend ce nu poate fi ignorat în 2018, deoarece începând cu această dată nu se vor mai putea colecta date despre cum publicul interacționează cu site-ul.
6. Dominația Instagram și Snapchat
Ambele platforme au beneficiat în ultimul an de îmbunătățiri și noi opțiuni interesante pentru utilizatori. În 2018, organizatorii de evenimente vor trebui să integreze în strategia de marketing ultimele update-uri ale aplicațiilor.
Snapchat are încă fani loiali, dar rețele de social media precum Instagram și Facebook au integrat o parte dintre opținunile valabile ale acesteia.
Noua opțiune ”Go Live with a Friend” permite unei alte persoane dintr-o altă locație să se alăture într-un video live. Există posibilitatea de a adăuga sau elimina oameni care să îl vizioneze.
Utilizatorii de Instagram pot căuta o locație cu ajutorul hashtag-urilor și au posibilitatea de a vedea poveștile (Stories) altor utilizatori în funcție de locația acestora. De asemenea, în butonul de căutări pot apărea locațiile apropiate. O altă opțiune recent adăugată de Instagram Stories și foarte utilă pentru obținerea rapidă a unor date este aceea care permite utilizarea poll-urilor.
Snapchat
Custom Stories este o opțiune utilă pentru grupuri care împărtăși experiența lor comună cu oameni pe care îi consideră relevanți. Se poate crea pentru eveniment o Custom Story, ce le permite tuturor celor care participă la eveniment să posteze acolo.
Multi-snap oferă posibilitatea să înregistreze și să împărtășească mai multe videoclipuri într-o poveste fără a mai fi nevoie să le distribuie individual. Aplicația poate înregistra videoclipuri de 10 secunde pentru un maxim total de 60 de secunde, având posibilitatea de a le posta cronologic, de a le trimite individual și de a șterge clipurile dorite.
7. Drip Marketing
Publicul este imun la reclame și nu va reacționa decât la ceva specific ce corespunde intereselor sale. În 2018, vânzările tind să se producă mai lent prin crearea de legături cu publicul țintă. O strategie bună este accea de a familiariza publicul cu produsele, înainte de a îi îndemna să cumpere în mod direct.
Cu toate că reach-ul organic pentru afaceri și pagini a scăzut drastic, Facebook rămâne o platformă utilă chiar și pentru evenimentele B2B. Posibilitatea de a confirma participarea la un eveniment și notificările pe care le primesc, precum și calendarul integrat sunt un mod facil de a aminti oamenilor despre eveniment.
Facebook Event Response Advert permite selectarea publicul țintă în funcție de locație, vârstă, gen sau interese. În 2018, tendința va fi să setați propriiile campanii, cu punctele de conversie în locul postărilor plătite.
8. Concentrat pe punctele sensibile
Evenimentul este despre si pentru public, astfel că scopul ar trebuie să fie să ajute cât mai mulți oameni. Conţinutul informațional și sfaturile oferite pot situa evenimentul pe o poziție favorabilă și pot determina publicul să participe și la următorul.
Tendinţe: Conținutul potrivit; Storytelling; Suport personalizat.
9. Videoclipuri și imagini cu cele mai importante momente
În 2018, imaginile și videoclipurile rămân o parte foarte importantă a evenimentului și a comunicării post eveniment. Foarte multe companii investesc în primul rând în conținut vizual și apoi în blogging. Investiţia în fotografii de calitate care să surprindă momentele esențiale permite comunicarea și după ce evenimentul s-a finalizat și maximizarea vizibilităţii acestuia în online.
Tendinţe: Microblogging, Content Vizual, Estetica evenimentului.
10. Dark social, Micro-influenceri și libertatea de a crea un conținut autentic
Una dintre principalele tendințe în 2018 va fi aceea de a colabora cu un număr mai mare de influenceri care au sute sau zeci de mii de urmăritori în locul colaborării cu o singură vedetă cu foarte mulți fani. În viitor, comunicarea va fi centrată pe nișe, iar micro-influencerii facilitează o interacțiune cu publicul țintă mai autentică, directă și mai eficientă.
Dark social: 84% din conținutul distribuit este datorat dark social, adică prin copierea și lipirea link-urilor distribuite prin email, mesaje, chat sau aplicații precum Whatsapp, Facebook Mesenger.
Cea mai bună strategie de a lucra cu influenceri este ca aceştia să aibă libertatea de a crea conținut autentic.
Concluzii
Fiecare organizator de evenimente care își dorește să creeze evenimente de succes trebuie să dezvolte și o bună strategie de marketing și social media, în acord cu tendinţele actuale.
Surse: EventMB „10 Event Trends for 2018”, Pantone.com