Arena Bucătarilor din unghiul producției audio-video. Lucian Marinescu (Happening Media): Suntem o companie care creează, produce și promovează doar Creative & Branding TV

Arena Bucătarilor din unghiul producției audio-video. Lucian Marinescu (Happening Media): Suntem o companie care creează, produce și promovează doar Creative & Branding TV

Pornită ca o competiție gastronomică desfășurată de Selgros România în toată țara începând din 2010, Arena Bucătarilor a devenit astăzi una dintre cele mai populare emisiuni culinare, aterizată de vreo doi ani în repertoriul ProTV. Iar unul dintre cei care au dospit și adus proiectul la forma lui actuală este Lucian Marinescu

Regizorul și producătorul trecut prin TVR, grupul Pro și Antena Group, s-a hotărât într-o zi din anul 2005 că atât el, cât și TV-ul românesc poate mai mult decât formate externe și can can. Motiv pentru care a înființat Happening Media, un grup deschis de oameni pasionați, dedicați "meșteșugului" televiziunii, în forma Creative & Branding TV-ului. Alături de Mihai Covali și Andreea Popescu, Lucian aduce consecvent pe micile ecrane, de câțiva ani încoace, un program de televiziune conceput în jurul unui brand . Iar ce tip de povești ai de spus la un vin (sau într-un interviu) când lucrezi la un cooking show, veți vedea imediat. 

 

Școli, oameni, momente și schițe

Lucian Marinescu: Am avut noroc. Am fost la grădiniță, școala generală, Liceul de Aviație, Regie film/ TV, am continuat să învăț și încă învăț din propriile experiențe de zi cu zi. Mă mândresc cu faptul că am făcut parte din brigda artistică a liceului.

“Trage manșa și dă drumul la motor/ De viață nici că-mi pasă chiar de-ar fi să mor, Ce-am pierdut am câștigat/ Pot să-mi iau chiar zborul/ Căci viața mea înseamnă manșa și motorul.” Prin această operă, poetul vrea să spună că a învățat cum este să fii responsabil cu “direcția” și “puterea” unui proiect, dacă îmi este acceptată această compoziție și semnificația sa artistică.

Îmi plac aripile mele pentru că le-am primit de la oameni pe care nu m-aș fi gândit niciodată că îi voi întâlni. Cu alte cuvinte, sunt produsul tuturor oamenilor pe care i-am întâlnit în viață, căci de la fiecare am încercat să învăț câte ceva. Cristian Țopescu m-a învățat să fac totul cu profesionalism și să nu uit că cea mai de preț calitate a unui om este modestia.


Cu "Nea Cristi Țopescu"

Dan Chișu mi-a spus “fă orice, oricând, dar cu dăruire”. Datorită lui l-am descoperit pe "hai să încercăm" și l-am scos din vocabularul meu pe “nu se poate”.

Prima mea meserie? Editor de imagine la TVR. Așa i-am întâlnit pe Costică Marciuc și pe toți ceilalți pe care și acum îi consider "zeii" acestei industrii și de la care am învățat o bună parte din lucrurile pe care le știu astăzi.  

Nea Bebe Ciurăscu m-a învățat “fonotecarea” iar de la actorul Lucian Nuță am învățat ca înainte de toate trebuie să mă gândesc pentru cine fac ceea ce fac.

Nu în ultimul rând, criticul Cristina Corciovescu mi-a arătat frumosul dincolo de sticlă, iar Victor Prunaru mi-a demonstrat că pot să fac mai mult dacă am curaj.  Mai există o tonă de nume, oameni la care mă gândesc tot timpul și cărora le mulțumesc. Așa că dacă sughită, să știe de la cine le vine.

 
Lucian Marinescu, al doilea din stânga

 

Producția de film și TV 

Lucian Marinescu: Iarăși am avut noroc. Există câțiva oameni care știu mai bine decât mine de ce fac asta. Nu ar fi rău să îi întrebați pe ei: Dan Chișu, Adrian Sârbu, Florin Codre și mai sunt câțiva ale căror doar spirite mai sunt printre noi: nea Vasile monteurul, George Iliescu, Felicia Meleșcanu.


Cand ești între film si TV

Nu pot alege între ele, dar îmi place foarte mult TV-ul. Îmi plac filmele și anumite emisiuni de pe anumite canale TV, vizionez cu plăcere, sunt atent la cadre, la acțiune, la imagini, la modul în care este filmat, montat… defect profesional. E și acesta un alt fel de “a fura meserie” de la cei mai buni. 

La capitolul proiecte, toate au fost și sunt proiecte importante, într-un fel sau altul. Prin fiecare încerc să arăt publicului o anumită direcție și cred că asta este cel mai important lucru. Totuși, ar fi două “întâmplări ciudate”. Cel mai frumos lucru pe care l-am filmat este slujba de Înviere de la malul Mării Negre. A fost și în reluare, rămâne în analele TVR, știe Marius Tucă :) Autor moral: Gabriel Cotabiță, el a venit cu ideea și m-a provocat să o pun pe TV. 

A doua întâmplare este spotul de Crăciun al Selgros Cash & Carry România și îi mulțumesc din nou lui Florin Chilian pentru că a luat parte la una dintre poveștile mele de suflet și a făcut ca zece întâmplări ciudate să devină o minune de Crăciun.

 

S-a întâmplat Happening Media

Lucian Marinescu: Deja înregistrasem “Agenția de spart ghinionul” (după o noapte petrecută la birou, cu vreo trei telefoane pe lângă mine, în timp ce așteptam un promo și mai aveam o mulțime de lucruri de terminat, îmi venea să sparg totul, zicându-mi că poate așa o să reușesc să sparg ghinionul). Apoi am făcut un pas mic pentru mine, un pas mare pentru “Agenție”: am produs primele pahare de spart ghinionul și se pare că funcționează.

Astfel, în 2005 a apărut Happening Media pentru că am vrut să fac mai mulți bani, dar și din dorința de a arăta că televiziunea nu înseamnă doar formate externe și cancan, ci că se poate să ne bucurăm telespectatorii cu proiecte educative, care promovează oamenii de calitate și poveștile lor de succes și care ne ajută să descoperim alte lumi.


Pregătiri și degustări

Happening Media este și va rămâne o companie care creează, produce și promovează doar Creative and Branding TV. Părerea mea: dacă pui un leu în BTL, trebuie să pui măcar doi în ATL. Altfel, pierzi leul din BTL.

Totodată, Happening Media sprijină industria HoReCa. Ne dorim să educăm publicul, să-l îndreptăm spre o alimentație sănătoasă. Vrem să îl învățăm să se bucure de mâncare și de licorile care o însoțesc și să le arătăm oamenilor că pot trăi mai bine și mai frumos, dincolo de satisfacerea unei nevoi primare.

 

Cum ai întrunit echipa?

Lucian Marinescu: “Cine se aseamănă se adună" spunea profesoara mea de geografie și mi-a fost dat să învăț asta pe pielea mea încă de la primii pași în televiziune. În momentul de față, Happening Media înseamnă Lucian Marinescu, Mihai Covali și Andreea Popescu.

Dar, în esență, Happening Media nu are angajați, ci colaboratori, prieteni, oameni, profesioniști, toți pasionați de ceea ce fac. Prin vene ne curge content de calitate. Eu nu cred în "hai să mergem la serviciu" și mi-ar plăcea că la fel consideră și colegii mei. 


Pe platouri

Altfel, oricine vrea se poate alătura Happening Media, singura condiție este să-și dorească. Ușa este deschisă pentru oameni pasionați și ambițioși pentru care “nu se poate” nu există. “In happening we trust” este motto-ul nostru, de aceea, dacă întâlnesc oameni potriviți, dezvolt proiecte împreună cu ei. Dacă nu, nu. E simplu.

Mihai Covali & Andreea Popescu: În primul rând, lucrăm mult cu oamenii, călătorim, este un domeniu efervescent, creativ și plin de provocări. În al doilea rând, nu este un domeniu fix, de aceea trebuie să poți ține pasul cu schimbările.

Zilnic ai parte de multe întâmplări neașteptate care într-un fel sau altul reușesc să scoată tot ce este mai bun din tine și te fac să îți dai seama că ai anumite calități de care nu erai conștient până atunci. Un plus al domeniului e faptul că îți dezvoltă competitivitatea și te motivează să vrei să fii mai bun de la o zi la alta.


Lansarea The Wine Book of Romania, de Marinela V. Ardelean

 

Proiecte

Ne mândrim, evident, cu Arena Bucătarilor. Un TV show creativ construit pe platforma de comunicare a Selgros România, în care arătăm lucrurile așa cum sunt în această industrie; cu ajutorul profesioniștilor în arta culinară, dezvăluim tehnici, povești de succes de la cei mai apreciați bucătari români… toate spre deliciul pasionaților de bunătățuri, așa cum ne place nouă să spunem.

Succesul Arenei Bucătarilor îl datorăm tuturor oamenilor care se implică permanent în desfășurarea lui, de la bucătari și proprietari de restaurante, până la echipa mea și, bineînțeles, publicul nostru. Însă dacă Alexandru Vlad și Dorin Iordăchescu, împreună cu oamenii de la Selgros România, nu spuneau DA, acest proiect nu EXISTA!


Toata lumea în Arenă

Dincolo de Arenă, îmi amintesc cu drag de “Midnight Sun” și “Explore Midnight”, două proiecte prin care am arătat ce bem și de ce, am intrat în backstage-ul celor mai mari concerte din România și străinătate, am descoperit lumea cocktailurilor, am participat la Finlandia Vodka Cup și ne-am bucurat de peisajele de poveste de la Polul Nord.


Perioada "Midnight Sun", cu Sara și Lili Sandu


Cu Irina Lăzăreanu, la montajul “Explore Midnight” 

Aș vrea să-i mulțumesc lui Fady Zaidan, Country Managerul Brown-Forman din acea perioadă; dacă nu era el, aceste proiecte nu existau. 

 

Contextul in care te-ai alaturat Arenei Bucatarilor

Arena Bucătarilor a urmat natural după “Euforia Cuisine” și “Duelul Bucătarilor”, alte două proiecte superbe pe care le-am produs anterior. A început din dorința noastră de a dezvolta industria osipitalității, de a educa publicul, arătându-i că dincolo de a fi o nevoie primară, mâncarea este o artă ca toate celelalte.

Necesită creativitate, timp dedicat perfecționării tehnicilor și platingului. În spatele ușilor oricărei bucătării de restaurant este o cu totul altă lume ce merită descoperită.

Arena Bucătarilor a evoluat de la un mod de prezentare pe micile ecrane a unui concurs culinar la un cooking show cu o importantă componentă nutrițională.

Dacă în primii ani de existență ai emisiunii, puneam publicul în legătură cu ceea ce se întâmplă la competițiile gastronomice, ulterior, am ajuns la stadiul în care aducem în atenția telespectatorilor numai bucătari profesioniști, oameni care au lucrat la restaurante cu stele Michelin, care și-au șlefuit talentul alături de bucătari faimoși și care duc arta culinară la un alt nivel prin pasiune și dăruire.

Ne-am dorit să aducem concursul “Arena Bucătarilor” și pe micile ecrane, pentru toți cei ce vor să ia parte la spectacol și care vor să descopere presiunea și munca din spatele unei competiții de o așa anvergură. De doi ani suntem pe post la ProTV. 

Ca și gastronomia tradițională, și cea modernă pune foarte mult accentul pe nutriție, pe echilibrarea preparatelor astfel încât să conțină toate grupele de nutrienți. Un bucătar profesionist trebuie să fie atent și la aceste lucruri, de aceea o avem alături de noi pe medicul primar nutriționist Mihaela Bilic, care “asezonează” poveștile invitaților noștri cu sfaturi pentru o alimentație echilibrată.

Cred că faptul că de fiecare dată am adus în fața telespectatorilor noștri oameni “de toată isprava”, cu povești și imagini de calitate, ne-a adus unde suntem astăzi.

 

Hopurile unui cooking show

Deși este unul dintre lucrurile pe care le iubesc la această industrie, cred că cel mai dificil este faptul că lucrezi în permanență cu oamenii. Fiecare dintre ei este diferit în modul lui și trebuie să fii foarte atent la nevoile fiecăruia, trebuie să știi să îi motivezi pentru a-i face părtași visului tău.

O altă provocare este faptul că trebuie să aduci mereu conținut nou, pentru a nu plictisi publicul și pentru a-l face dornic să stea alături de tine de fiecare dată știind că urmează să descopere lucruri noi. Mulți dintre profesioniștii noștri în arta culinară sunt plecați din țară, de aceea este dificil să ai de fiecare dată invitați noi, pentru ca și poveștile să fie noi. Încercăm ca în fiecare sezon călătorim în cât mai multe bucătării și să descoperim culturi noi.

Deși uneori pare dificil, credem că anul acesta am reușit să ne îndeplinim obiectivul și să ne purtăm telespectatorii prin multe dintre cele mai rafinate bucătării ale lumii. Mulțumim, Dan Becerescu, Silvia Stefanescu si echipa departamentului de Vanzari ProTV, care fac colaborarea noastră normala si productiva pentu toți cei implicați in proiect!


Arena Bucătarilor & friends

 

Viitor

Cel mai mare plan al meu este să las ceva în urma mea, și aici nu vorbesc neapărat despre copii. Îmi doresc să îmi iasă în cale oameni cu care să contruiesc proiecte cel puțin la fel de frumoase ca cele de până acum. Mulțumesc pentru ceea ce am, iar restul este deja bonus. The show must go on, așa că și Arena Bucătarilor merge mai departe.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Campanii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related