A trecut încă un an de publicitate românească; am văzut campanii mișto și eficiente, campanii controversate și campanii banale, am avut campanii premiate și apreciate (și încă de un juriu internațional), ne-au ajuns pe la urechi aceleași mesaje generice de brand, dar am auzit și statementuri care au surprins. Dar unde galopăm atâta? Nici n-am terminat, mai sunt bucățele de 2017 de indexat; uite, chiar acum, în pline Sărbători, se mai scrie o pagină din Enciclopedia Publicitară Românească '17. În Ajunul Crăciunului, adică aseară, Coca-Cola România s-a hotărât să ne acorde o pauză de la publicitate. Anume, pe Antena 1, în timpul difuzării filmului Tomorrowland.
Dar cu siguranță știți asta deja, dacă vă aflați printre cei care ieri seară împodobeau bradul (cum se face), puneau masa, poate împachetau/despachetau cadouri în confortul domiciliului, cu televizorul pregătit de un maraton al tuturor filmelor de Crăciun existente de la începuturile timpului și până în zilele noastre.
Poposind pe Antena 1 după ora 22.00, vă întâlneați cu povestea unui tandem neconvențional - un inventator, geniu în știință, și o tânără curioasă, pasionată de același domeniu - care pornește într-o expediție plină de pericole, cu scopul epic de a salva planeta Pământ. Și-aici rămâneați, cu mic, cu mare, cu copii și bunici, în aventura Tomorrowland, o producție Walt Disney lansată în 2015, cu George Clooney, Hugh Laurie și Britt Robertson.
Dar mare trebuie să vă fi fost mirarea când constatați, odată așezați pe canapea la film, că nimeni și nimic nu întrerupe povestea pe care o urmăriți cu toții împreună. Cum spuneam, totul s-a întâmplat via Coca-Cola România, care și-a dorit cu ocazia Crăciunului să ofere consumatorilor un moment special și o ocazie de a petrece timp de calitate, neîntrerupt, cu cei apropiați.
„În această iarnă, de Sărbători, ne-am gândit la un altfel de cadou: mutăm în totalitate focusul de pe branding pe experiența consumatorilor și le oferim, în confortul propriei case, un moment unic. Este prima dată în istoria media din România când un brand cumpără toate break-urile de publicitate pentru a le oferi mai departe consumatorilor”, menționează Dana Chitrușcă, Account Director, UM România.
„Ne-a plăcut ideea din prima, așa că nu am stat deloc pe gânduri. În plus, istoria brandului Coca-Cola a fost întotdeauna strâns legată de perioada magică a Sărbătorilor.Așadar, alegerea momentului difuzării primului film fără pauze publicitare nu a fost deloc una dificilă. Iar cum campania de iarnă din acest an inspiră consumatorii să spună „Mulțumesc” celor care le fac Sărbătorile magice, un film neîntrerupt de spoturi poate fi ocazia ideală”, a declarat Iuliana Nedelcu, Senior Brand Manager My Coke.
Cum se știe deja, sărbătorile de iarnă reprezintă o perioadă importantă pentru brandul Coca-Cola România, în primul rând datorită campaniei emblematice #SărbătorileVin, așteptată anual de către consumatorii români, și camioanelor festive Coca-Cola, care fac vizite prin toată țara în fiecare an, în luna decembrie (cum s-a întâmplat și anul acesta).
Și uite cum, chiar în prima zi de Crăciun, nu doar c-am dat și primit cadouri, ci am revizitat tradițiile unui brand care au intrat în cultura populară a românilor, iar acum scriem și adăugăm capitolul "cum se face publicitate fără publicitate" la bilanțul pe 2017.
Dar, gata, ajunge cu timpul petrecut la ecran. Și dacă nu ne mai auzim până în 2018, vă spunem de pe-acum: la mulți ani și să vă fie de bine.