Culture Hack e un eveniment dedicat operatorilor culturali, developerilor și designerilor, al cărui scop este crearea de proiecte digitale pentru promovarea conținutului cultural.
Operatorii culturali (creatori de conținut, agregatori, conectori) propun idei de proiecte digitale care să le faciliteze munca. Exemple: pagini web, aplicații mobile, aplicații web, digitizare, vizualizare de date, instrumente de lucru în echipă, instrumente de promovare online etc. Pot fi instrumente noi sau dezvoltări/actualizări ale celor existente.
Developeri și designeri, individual sau organizațional (firme), se înscriu voluntari pentru dezvoltarea ideilor propuse, împreună cu operatorii respectivi. Înscrierea se face online și va exista o întâlnire de pitching.
Proiectele sunt dezvoltate în perioada decembrie-martie. La începutul lunii martie va fi organizat un hackathon pentru finalizarea aplicațiilor și premierea celor mai reușite. Operatorii culturali preiau proiectele finalizate și le folosesc pentru îmbunătățirea serviciilor culturale oferite.
Modalități de implicare: firme din IT și industrii creative
Reprezentați o firmă din domeniul IT sau alte industrii creative? Iată cum vă puteți implica:
Distribuiți informația către membrii echipei, cu îndemnul de a se înscrie ca voluntari și de a participa la pitching: e foarte posibil să găsească un proiect de suflet.
Stimulați implicarea membrilor echipei, oferindu-le posibilitatea de a utiliza câteva ore din timpul de lucru, în perioada decembrie-martie, pentru dezvoltarea unui proiect cultural.
Adoptați un proiect (sau mai multe): înainte sau chiar la pitching, selectați un proiect pe care să îl dezvoltați împreună cu operatorul cultural respectiv.
Alături de contribuția la îmbunătățirea accesului la cultură în România, firma dumneavoastră poate avea și beneficii de imagine, în primul rând prin intermediul proiectului susținut.
Cine poate participa
La eveniment se pot înscrie reprezentanți ai instituțiilor publice, ai muzeelor, bibliotecilor, arhivelor, artiști independenți, reprezentanți ai galeriilor de artă, ai organizațiilor non-guvernamentale din domeniul culturii, programatori, indiferent de limbajele de programare pe care le folosesc, designeri grafici, webdesigneri.
Operatorii culturali trebuie să își asume că vor pune la dispoziție datele necesare dezvoltării proiectului înscris. Toți participanții trebuie să își asume că proiectele rezultate vor fi publicate sub o licență liberă.
Cele 3 etape ale proiectului sunt:
Pitching – 15 decembrie 2017, la Muzeul Național al Literaturii Române, Str. Nicolae Crețulescu, nr. 8, București - operatorii culturali își prezintă ideile de proiecte; formarea echipelor care vor lucra la fiecare proiect; analiza datelor și stabilirea pașilor pentru dezvoltarea proiectelor; în deschiderea evenimentului de pe 15 decembrie va avea loc o dezbatere pe tema provocările promovării culturii în era digitală;
Developing – 16 decembrie 2017 - 2 martie 2018- dezvoltarea proiectelor;
Awarding – 3 martie 2018 - retușuri, prezentarea aplicațiilor și premierea celor mai bune 3 proiecte.
Organizatori: Centrul pentru Inovare Publică, cu sprijinul Open Government România (Guvernul României) și Ministerul Culturii
Parteneri: Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă România, Ministerul Culturii și Identității Naționale
Finanțator: Ambasada Regatului Țărilor de Jos în România