[Milka de Crăciun] Rareș Ionescu și Diana Cobzaru: Le dorim publicului și juriului cadouri Milka „îmbrăcate” în designul nostru

[Milka de Crăciun] Rareș Ionescu și Diana Cobzaru: Le dorim publicului și juriului cadouri Milka „îmbrăcate” în designul nostru

Hotărâți oamenii ăștia, Rareș Ionescu și Diana Cobzaru. Știu ce vor de la competiția de design Milka. Dar până nu demult, Rareș a luat-o pe calea publicității după ce și-a dat seama că informatica nu e chiar pentru el. Și așa a cunoscut-o pe Diana: la facultate, în Cluj, profil publicitate. Au fost pe aceeași lungime de undă de la bun început: cu drive-ul de a face voluntariat și, cel mai recent, de a înscrie. 

În prezent, lucrează împreună, la Vitrina Advertising, unde Rareș este omul cu web developmentul, iar Diana responsabilă de contentul din online. Și încă n-au terminat facultatea. Le zicem un dublu-bravo, unul fiind, bineînțeles, pentru lucrarea pe care au înscris-o. Ție, cunoscător al meșteșugului numit graphic design, îți arătăm calea către brief, cu mențiunea că până pe 26 noiembrie, 23.59, trebuie citit și rezolvat, cu cel puțin o propunere de design pentru ambalajul de Crăciun Milka. Ce zici, profităm de weekend și mai lucrăm un pic? La final, dacă lucrarea ta convinge juriul, poate câștiga unul dintre cele trei premii de 1.000, 600 sau 400 de euro. 

 

Despre Rareș și Diana

Rareș: Născut în Bacău și crescut în Câmpulung Moldovenesc, județul Suceava. Asta numesc eu dilemă: moldovean sau bucovinean? Încă din liceu aveam voluntariatul în sânge, eram prezent peste tot, numai la ore nu. Nu a trebuit să mă gândesc mult la ce facultate urma să fac, era clar pentru toată lumea că voi face informatică.

În paralel cu facultatea eram activ în mai multe zone, de la organizare de evenimente până la activări la diverse festivaluri din Cluj. După un an mi-am dat seama că nu mă încadrez în tiparul studentului de la informatică și că am nevoie de o schimbare.

Publicitatea a venit totally out of nowhere, știam că vreau ceva creativ, în care pot să comunic și să nu trebuiască să scriu prea mult (sechele de om care a studiat la real), așa că am zis de ce nu. Primul an la publicitate a fost bestial, am aflat cum e să-ți placă la facultate, am participat la câteva concursuri și acum lucrez, în anul doi, într-o agenție de publicitate din Cluj. În momentul de față, viața mea se împarte între web development și publicitate.

Când nu lucrez pentru diverse proiecte încerc să fiu la zi cu tot ce mișcă, consider că e foarte important să știi în fiecare moment ce se întâmplă în jurul tău.

Încă nu știu ce îmi rezervă viitorul și nici nu vreau să-l forțez prea mult; până acum nu am fost niciodată dezamăgit de instinct și sincer, ador să zic „da” chiar și atunci când habar nu am cu ce se mănâncă, pentru că asta mă motivează să învăț.

Diana: Tot din Bacău. Am descoperit voluntariatul în clasa a 10-a și de atunci nu mă lasă sufletul să mă mai despart de el. În timpul liceului am făcut parte dintr-o trupă de teatru care, mai mult sau mai puțin, m-a ajutat să dau contur personalității mele și să-mi eliberez creativitatea atât prin vorbe, cât și prin mișcări.

Apoi am avut un prim contact cu „publicitatea” și m-a fascinat libertatea pe care ți-o poate oferi. Astfel, super hotărâtă, mi-am depus dosarul la FSPAC, la Publicitate. Eram foarte entuziasmată (și încă sunt) de facultate și de toate activitățile din cadrul ei.

Am format o echipă împreună cu Rareș și încă 2 colege și ne înscriam peste tot, chiar dacă nu știam exact cu ce se mănâncă. Căutam cât mai multe pŕovocări, în așa fel încât să profităm cât de mult posibil de creativitatea noastră. Apoi, pe la finalul primului an, fost intern pe copywriting și acum lucrez pe social media într-o agenție de publicitate din Cluj.

E cool, așa mi-am dat seama cum funcționează o agenție in real life și chiar îmi place! Dat fiind faptul că sunt în al doilea an de facultate, mai am atâtea de descoperit.

 

Decizia de a înscrie

Diana: Când am văzut prima dată articolul despre competiția Milka am fost super, super entuziasmată, iar persoană la care m-am gândit să-i povestesc despre provocarea asta a fost Rareș. Inițial, căzusem de acord că este o perioadă prea aglomerată la facultate și la muncă și că o putem lăsa pe „o data viitoare”. Apoi am văzut cum au început oamenii să se înscrie și ce cool erau toate designurile și am zis „Gata! Ne înscriem și noi!”. Ziua următoare, când am ieșit de la muncă, am vorbit cu Rareș și ne-am pus pe treabă.

Numele brandului în sine îl asociezi cu Crăciunul. De mulți ani, în orice magazin, este măcar un raft dedicat ciocolatei Milka, iar în această perioadă, acel raft parcă prinde viață! Tot felul de ciocolată limited edition și câte și mai câte altele. Lucrurile de acest gen îți rămân în minte, iar oportunitatea să îți vezi propria muncă pe acel raft e visu’! Șiiiiii asta este prima competiție de acest gen la care particip :D

Rareș: Păi, sincer să fiu, a fost mai mult decizia Dianei. Nu a venit ca un „Vrei să participăm?” ci mai mult ca un ”Vezi că participăm!”, iar eu cum nu pot să refuz nimic, mai ales când e vorba de un concurs, am trecut direct la faza de brainstorming.

Urmăresc IQads în mod regulat, prima oară am auzit de TheCreator de la concursul URSUS cu billboards, dar nu am avut niciodată curajul să particip, nu știu de ce. Pe atunci îmi era abstract până și cuvântul brief, acum îmi este ciudă, mai ales că după fiecare concurs mă uitam la fiecare proiect din Tops și mă gândeam că puteam să fac și eu ceva cel puțin la fel de bun!

 

Milka, prin filtrul lor

Pe de o parte, „Milka” ar fi acel prieten care reușește să îți facă ziua mai bună, care doar prin simpla prezență te face să te simți mai bine. Care atunci când te afli într-un impas, reușește să te facă să te simți ca „acasă”. Un prieten care, de-a lungul anilor, ți-a rămas fidel la bine și la rău și cumva, și-a lăsat amprenta în sufletul tău.

Pe de altă parte, „Milka” înseamnă ciocolată CU. DE. TOATE. Și sub toate formele. Este văcuța aceea mov cu pete albe din toate reclamele (sau albă cu pete mov?). Ciocolata care nu este bună doar de sărbători, este ciocolata prezentă pe tot parcursul anului, care mereu surprinde cu ceva nou. Tandrețe, armonie and everything nice!

 

Abordarea briefului

Inițial, am citit brieful de câteva ori. Nu voiam să ne scape nimic. Dar din momentul în care am văzut platforma de comunicare “Împachetează fiecare zi în tandrețe, Crăciunul acesta”, deja ne veneau o grămadă de idei: văcuțe, pinguini, inimioare, brazi, oameni de zăpadă. Nu știam de unde să începem, voiam să fie ceva plăcut. Am căzut de acord că trebuie să fie ceva ce să ne placă amândurora la fel de mult ca să-l înscriem.

Din acest moment până la cel al înscrierii au trecut câteva zile bune. Am vrut să vedem mai întâi care este definiția noastră a cuvântului „tandrețe” și ce se ascunde în spatele lui. Concluzia a fost una clară, e vorba de simplitate, de micile lucruri care ni se întâmplă si care ne aduc zâmbete sincere pe buze. Totul a devenit dintr-odată mai ușor.

Voiam să fie original, să nu fie prea plin, dar nici prea gol și să îmbinăm, așa cum trebuie, tandrețea și Crăciunul. Poți descrie Milka doar prin aceste două cuvinte, dar e altceva când trebuie să le pui pe hârtie sau în Illustrator. Să aibă brăduți sau acele acadele specifice de Crăciun? Fulgi sau stele?

Apoi, am zis să nu fie ceva mega la vedere. It’s the little things in life! De aici și titlul „Tandrețea stă în micile detalii”. Oamenii, în general, nu își exprimă tandrețea în prezența multor persoane, ci doar de față cu cei de care le pasă.

În acest sens, noi am făcut acele „simboluri”, care te duc cu gândul la iubire/tandrețe, în așa fel încât să fie văzute mai mult de persoanele care caută semnificația din spatele a orice, persoane atente la orice (de exemplu năsucul renului e în formă de inimioară, la fel și burtica pinguinului și mai sunt câteva elemente de genul).

Apoi a trebuit să alegem niște animălute specifice acestei perioade, pentru a le personifica, astfel încât să îți ajungă la suflet (așa cum fac toate video-urile cu animale drăguțe de pe Facebook) <3 Acum, fiind vorba de Milka, doar culorile brandului te pot duce cu gândul la tandrețe. Noi doar am încercat să personalizăm această „tandrețe”.

 

Relația cu ciocolata

Diana: Una foarte, foarte strânsă :)). Nu are cum să fie altfel fiindcă, mai ales în această perioadă, este peste tot! În orice magazin, în orice cadou primit, la desert sau în pom. Cred că este cea mai nepotrivită perioadă pentru un regim, fiindcă ispita este la orice pas. In love with all of them. Nu aș putea alege un singur tip de ciocolată. Simt că aș face discriminare.

Rareș: Știți că e o regulă nescrisă care spune că Moș Crăciun vine cu cadourile, iar Moș Nicolae te îngroapă în dulciuri, în principal ciocolată. Decembrie înseamnă dezlegare la ciocolată, în orice formă și cantitate. Suntem într-un long distance relationship. Nu ne vedem în mod regulat, dar și când o facem, we make the best of it. Aici vorbesc de Milka cu Tuc, desigur.

 

Dacă tandrețea ar fi un personaj dintr-o poveste de Crăciun

Să începem cu povestea! Să fixăm puțin un context pentru a introduce personajul nostru.

Într-o lume digitalizată în care oamenii au uitat de magia Crăciunului și despre faptul că este anotimpul în care e mai frumos să oferi decât să primești, micuțul fulg de nea „Tandrețe”, alintat „Tețe”, încearcă să își facă loc, să mențină în viață bucuria și frumusețea sărbătorilor de iarnă. Aceasta este definiția naturaleții, o „făptură” gingașă plină de iubire. Deși este micuț, are în plan fapte mari.

Pentru a le aduce aminte oamenilor despre acel sentiment puternic, dar care poate fi exprimat atât de simplu, Tețe al nostru oferă îmbrățișări fețelor tuturor persoanelor care îi apar în cale. Ba mai mult, mii și mii de Tețe fac acest lucru zilnic când afară începe să ningă.

Astfel, printr-un gest mic și intim, reușește să împartă iubire cuiva drag, așa cum ar trebui să facem cu toții în orice zi a anului, dar mai ales de Crăciun!

 

Către public și juriu

Oricât s-ar spune că interiorul contează (când vine vorba de un cadou ;) ), cu toții ne gândim de 2 ori cum îl împachetăm, dacă îl punem în pungă de cadouri sau folosim hârtie de împachetat, ce model să aibă, dacă se potrivește, etc. Noi ne-am pus în pielea persoanei care caută să facă un cadou cuiva drag și ne-am gândit cum ar trebui să arate „exteriorul”. Astfel am ajuns la ceva în spiritul sărbătorilor: simplu și la obiect.

Și dacă tot este perioada în care dăruiești, fără să aștepți ceva în schimb, le dorim publicului și juriului cadouri Milka „îmbrăcate” în designul nostru.
*inserează mișcarea clasică cu telefonul la ureche din orice emisiune TV*

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related