Cum tot auzim, dragostea pentru desen se naște în copilărie. Și în cazul Alexandrei Purdeliu s-a întâmplat la fel, ajungând chiar până în punctul în care a trimis-o în căutarea unui job de profil.
Prima oprire: o agenție din Brașov, unde a fost graphic designer cu normă-ntreagă. Și, culmea, au urmat alte trei joburi din arii total diferite. Însă, în tot timpul ăsta, freelancingul îi cânta balade de dragoste. Într-un final, o oferta de angajare în București a scăpat-o pe Alexandra de liniștea din Brașov și i-a adus un job care s-o țină și câte 18 ore pe zi la birou.
În prezent, declară cu mândrie că este freelancer și înscrie pe la competițiile TheCreator. În ce privește competiția Milka - "Împachetează fiecare zi în tandrețe, Crăciunul acesta" - cuvântul "pete" a declanșat inspirația și a călăuzit-o pe Alexandra pe tot traseul: caiet de schițe, Illustrator, platforma de înscrieri.
Tu ce mai aștepți? Lasă că vine Crăciunul, gândește-te că vine deadline-ul! Te mai așteptăm doar până pe 26 noiembrie, cu brieful citit bine-bine și lucrarea sau lucrările înscrise.
Despre Alexandra
Sunt foarte multe de povestit dar voi încerca să scurtez cât de mult pot. Ca mulți alții din domeniul meu, cochetez cu desenul de la o vârstă fragedă (cred că aveam 6 ani și eram la grădiniță când mi-am dat seama că am un skill în plus față de restul). Din 2007 până în 2011 am lucrat pe proiecte mici de colaborare și încet încet am înțeles că graphic designul este ceea ce vreau să fac.
Am făcut facultatea de Design de produs și Mediu din cadrul Facultății Transilvania – Brașov și Masterat în Eco-design de mobilier și restaurare, Facultatea de ingineria lemnului. În toți cei 6 ani de facultate am descoperit ce-mi place/ce nu-mi place, ce mă atrage, unde vreau “să-mi las amprenta” (cred că a fost și momentul în care am văzut o revistă locală cu copertă roșie și cu text verde peste și am zis că e cazul să intervin :)) ) și în 2011 a apărut și prima oportunitate profesională, adică primul job full-time. M-am angajat ca Graphic Designer în cadrul unei firme de advertising din Brașov.
Mi-am dat seama foarte repede că îmi doresc să lucrez pe cont propriu, voiam să interacționez cu clienții, să aflu mai multe de la “sursă”, să nu existe filtre între mine și client. Din păcate experiența și situația (financiară și nu numai) nu-mi permitea să renunț la job pentru freelancing. Din 2011 până în 2015 am schimbat 3 joburi, 3 firme cu arii de expertiză complet diferite, doar un lucru era clar, tot voiam pe cont propriu. În februarie 2015, am lăsat Brașovul pentru agitația Bucureștiului și a unei oportunități care a picat exact când am avut nevoie.
Pentru noul job am fost nevoită să-mi fac PFA și evident că nu l-am lăsat doar pentru asta, am profitat din plin. Iar după 2 ani în care am avut săptămâni în care munceam și 18 ore pe zi (job + proiecte personale/colaborări) anul acesta în aprilie am reușit să mă desprind de job-ul full time (YAAAY!!!). Lucrez singură cu PFA-ul și fac creații pentru online (layout-uri pentru site-uri, newsletter, bannere) cât și pentru offline (reviste, cataloage, pliante, bannere outdoor, design de standuri expoziționale etc) + mă pot mândri și cu câteva proiecte de branding și fotografie de produs.
Faptul că toți clienții vin din recomandări mă bucură enorm și îmi dă speranța că lucrurile vor merge bine în continuare și îmi place să cred că nicio propunere nu este nebunească sau imposibilă, ci doar o provocare oferită de un prieten care și-a pus încrederea în mine.
Decizia de a înscrie pe TheCreator
La recomandarea unei prietene, m-am înscris la competiția de design NESCAFE Alegria.
Iar ce ține de competiția Milka a fost relativ simplu mai ales când ești abonat la newsletter. Am primit mailul și în secunda 2 eram deja cu creionul pe foaie.
Personalitatea Milka: prin filtrul Alexandrei
Unică, blândă și mov. Tot brandul și elementele care îl formează au un “flow” aparte. O apariție stridentă dar care-și face simțită prezența într-un mod plăcut (mai ales pe rafturile magazinelor) - în ceea ce privește identitatea vizuală, consider că este destul de dificil să realizezi un brand pe baza unei singure culori.
Așa cum se folosește expresia, roșu de Coca-Cola, putem foarte ușor să folosim și movul de Milka.
Abordarea briefului
PETE!!! Acesta a fost primul lucru care mi-a venit în minte după ce am citit titlul competiției, nici măcar nu citisem brieful, dar știam că trebuie sa fie cu pete. M-am panicat un pic în timp ce citeam brieful crezând că voi fi limitată de ideea de pattern – dimpotrivă, a făcut designul să prindă forma finală.
Inspirația a venit în timp ce desenam pete de văcuță într-un pătrățel pe un caiet vechi de schițe. Știam că nu era suficient să fac niște pete, așa că am optat pentru elemente extra de decor: întâi am făcut văcuța care stă pitită, apoi un fulg, o cutie de cadouri, omul de zăpadă iar renul a fost “the last touch” – da, mi-am imaginat un Rudolf mov cu nasul roșu (și ce-am mai chicotit în sinea mea).
Cam acesta este și stilul de muncă propriu: încep de la ceva simplu, de bază, și după aceea imaginația își face treaba. Ca variantă finală, am realizat un pattern cu design vesel (pentru oricine, indiferent de vârstă), blând (chiar și pentru cei mai pretențioși) și cu mici surprize ascunse (pentru toți curioșii). Cred că produsul Happy Cows Chocolate m-a marcat mai tare decât am crezut : ))
Ciocolata și Crăciunul
Un lucru știu sigur, nu trebuie să fie sărbătoare ca să mănânc ciocolată. Iar ce ține de relația mea cu ciocolata, păi sentimentele sunt mutuale, eu o plac pe ea și ea mă place pe mine.
Dar vorba aceea, ce e prea mult strică, deci încerc (cât îmi permite conștiința=cântarul) să nu consum în exces.
Către public și juriu
Aș insera răspunsul de la a patra întrebare dar unii oameni au cuvintele la purtător, eu mă joc cu culorile, cu formele și cu imaginile. Consider că lucrarea în sine își spune singură povestea, fără alte adăugiri sau artificii verbale din partea mea.