În luna noiembrie a acestui an, naționala de rugby a României va disputa, pe teren propriu, două meciuri test, pe 18 noiembrie cu Samoa, iar pe 25 noiembrie cu Tonga. Cele două meciuri reprezintă pentru Stejari un antrenament important pentru returul Rugby Europe Championship şi calificarea la Cupa Mondială din Japonia în 2019.
Prilej pentru creativii agenției FCB Bucharest să readucă rugby-ul în atenția românilor, la propriu și la figurat, într-o manieră neconvențională.
Așa a luat naștere o serie specială de billboard-uri care anunță cele două meciuri ale naționalei de rugby cu Samoa și Tonga, unul dintre acestea ilustrând buturile – invitație deschisă pentru public să se antreneze la o „transformare”, spre noi victorii româneşti sau spre noi moduri creative de a ne arăta susținerea față de sportul de performanţă.
„Sunt atâtea billboard-uri urâte în oraș încât am zis să facem noi unul frumos. Acum serios vorbind, rugby-ul e un sport care nu se poate lăuda cu foarte multă promovare, ceea ce e de-a dreptul nedrept. Iar forma întregii structuri de outdoor ne-a inspirat imediat și așa a aparut panoul-but, unde eventual te poți și antrena la o transformare”, adaugă Claudiu Dobriță, Creative Director, FCB Bucharest.
Motivația a fost simplă: rugby, patriotism și creativitate. Cele două meciuri test ale Stejarilor au reprezentat pentru echipa FCB Bucharest un prilej de promovare, dar și de încurajare a rugby-ului românesc.
„Ce creativ nu vrea să facă ceva mișto și ieșit din tipare? Mă bucur că putem promova rugby-ul românesc și în special cele 2 meciuri ale naționalei. Îi așteptăm pe cei din Tonga și Samoa să se <<antreneze>> la OOH-ul nostru”, a adăugat Viorel Holovaci, Senior Art Director, FCB Bucharest.
Călătorii vor fi surprinși de dimensiunea uriaşă a proiectului special care ilustrează buturile, amplasat în zona Tribunalului București. Celelalte backlit-uri se află în zone centrale din oraș.
„Cu ajutorul unor oameni deosebiți, care s-au regăsit în valorile si filosofia sportului cu balonul oval, rugby-ul începe o nouă comunicare vizuală cu publicul său existent și potențial. Prietenii noștri din agenția FCB Bucharest și-au asumat misiunea de a ne fi alături pentru a promova spiritul unui sport în care performanța este esențială, în slujba ei fiind puse respectul, disciplina, integritatea, solidaritatea și pasiunea, și căreia acum ei îi vor adăuga creativitatea. Bucureștiul va găzdui nu doar partidele test ale lunii noiembrie, în care echipa națională de seniori va întâlni Samoa și Tonga, ci și un mesaj inedit, menit să atragă atenția asupra acestor evenimente și asupra rugbyului in general”, a declarat Alin Petrache, Președintele Federației Române de Rugby.
Ambele partide vor avea loc pe Stadionul Arcul de Triumf, din Bucuresti, şi vor incepe la ora 18:00.
Echipele care au realizat proiectul sunt:
Federația Română de Rugby: Alin Petrache - Președinte, Andreea Smeu-Tanase - Marketing Manager
FCB Bucharest: Claudiu Dobriță – Creative Director, Viorel Holovaci – Senior Art Director, Andreea Beekman – Account Director, Aura Teslaru - Senior Account Executive, Gabriela Pricob – Production Manager, Ionuț Stan – Production Executive