Nu-l ajuta nimeni pe Bogdan cu proiectul asta al lui. E doar el si pasiunea pentru reclame cu potential de... ingrasat. Canalul de YouTube al Reclamelor Grase inca nu are zeci de mii de abonati, dar subiectul pe care-l trateaza este ofertant: publicitatea romaneaca si spoturile sale video. Pe Facebook nu le gasiti, iar altundeva nici atat. Deci "subscribe" e singurul buton de care trebuie sa stiti.
Montajul audio-video ia cel mai mult, pentru ca incerc sa potrivesc dialogul, inclusiv cu felul in care isi misca actorii buzele.
Cand a facut spooful la "Electrica – Ca-n priza", eterul internetilor i-au adus pe cap alerta de "copyright infringement". Drepturile apartineau colegilor nostri de la Antena 3, care, asa cum se stie, sunt avocati ai adevarului si dreptatii. Ca atare, oamenii i-au batut obrazul tanarului artist. Dar tanarul artist, relaxat, le-a replicat "come oooon, jurnalisti afiliati CNN, e doar o glumaaaaa".
In interviul de mai jos veti afla cum s-a stins litigiul, de ce prietena lui Bogdan refuza cu incapatanare sa-l ajute in demersul sau, precum si felul in care prinde la romani umorul de balta. In orice caz, totul e suficient de interesant si pe brief, incat sa simtim ca nu ne-am face datoria daca am uita sa va amintim: FIBRA Creative Night, unde vom vorbi si rade de anumite spoturi romanesti, este joooooi. Joia asta. Nu maine, poimaine. De la 19.00 la Caro.
Bogdan e numai unul
Doua vorbe despre mine? Tanar, corporatist. (OK, si ardelean)
Numele e Bogdan, pe cel de familie nu-l dezvalui (cel putin inca), aproape nimeni nu stie ca fac asta. Sunt ca un fel de Carla's Dreams, doar ca nu ma vopsesc pe fata, nu sunt moldovean si nu colaborez cu Inna. Apropo, ai vazut cati moldoveni au devenit populari pe youtube?
Si da, cum spuneai, sunt numai unul! Asta suna a sunat lautaresc... Aaadevarat!
Reclamele (grasute)
Singura mea legatura cu reclamele e din pozitia de consumator, de la varste fragede. Cand auzeam reclama de la Aquafresh „..in 3 culori, protejeaza de 3 ori", eram ochi si urechi, ca la un nou film cu Emily Ratajkowski.
Ideea cu Reclame Plinute (ca s-o dau politically correct) mi-a venit pentru ca mereu vedeam reclame foarte prost gandite si ma uimeau de-a dreptul. In afara de Andi Moisescu, care oricum o da foarte politicos si, asa, CNA-friendly, nu prea exista altii care sa abordeze subiectul. Si pentru ca n-am contract cu PROTV, mi-am facut canal de YouTube.
Criterii de ingrasare
E simplu, ma uit la tv si in pauzele de publicitate ma distrez uneori mai tare decat in timpul emisiunilor. Pentru ca wow!, ce idei mai au unii, frate. Si aplic selectia naturala: e o reclama buna, care iti transmite ceva? Daca da bine, daca nu.... si mai bine- pentru mine. Iar pe astea le notez, le caut, le editez si ajung sa fie vazute de oameni ca tine.
One-man show
Nu ma ajuta absolutamente nimeni, am incercat odata cu gagica-mea pentru o voce de femeie, dar se uita la Narcos si n-a putut fi deranjata.
Eu fac toate vocile, si tot ce suprapun peste reclama originala este facut de mine sau imprumutat de la Youtube.
Editarea imi ia intre o ora si 3, cu o singura exceptie, la reclama cu Electrica – Ca-n priza, unde am pus doar niste bipuri si cam aia a fost. Si, mi-au si dat copyright infringement, pe care l-am castigat victorios. Le-am scris „come on Antena3 (Da, ei erau proprietarii, ca sa vezi) it's a joke man!". Si le-a trecut supararea.
Montajul audio-video ia cel mai mult, pentru ca incerc sa potrivesc dialogul, inclusiv cu felul in care isi misca actorii buzele.
Adaug si sunete ambientale, pasi, sticle de bere desfacute, ciocnit de pahare, bla. Si daca un spot are mai multe persoane care vorbesc in acelasi timp, inregistrez aceleasi linii pe mai multe voci.
Preferata ta
Primul, Colon Protect – e si cel mai popular - cu umor de balta, dar pe bune.
Si asta cu OLX, fiindca a iesit mai artistic, asa. Cred ca e si cel in care am investit cel mai mult timp si atentie.
Mesajele lui Bogdan pentru industrie
Catre Industrie: nu mai incercati sa copiati trendurile occidental-europene sau americane. Mai bine abordati subiecte precum McMici sau bautul pe santier si you've got yourselves a hit.
Catre IQads: Sunt cu ochii pe voi! :)
Cine se uita?
Sunt doua categorii de oameni, cei critici, cu simtul umorului, care cauta ei insisi reclamele pe care le fac si apoi cei carora le arata altii prin share-uri pe social. Ambele categorii apreciaza ce fac si se intorc si data viitoare, unii chiar cu requesturi si sugestii. Si le multumesc :)
Reclame proaste
De departe reclamele Catena. Toate. Si poate aia cu HemoroEasy.
Eti PUF si Oreo (dublate in Romana).
Daca ratez unele mai notabile, sa nu va faceti idei, nu e pentru ca mi-au placut, ci pentru ca am uitat de ele. Din pacate.
Doar pe YouTube?
Nu as vrea sa cad in cealalta extrema si sa fiu fortat de conjunctura sa postez mai mult pe Facebook, acolo fiind o audienta clar mai mare, pentru ca eu nu folosesc deloc platforma.
Iar pe Twitter, romanii inca nu pierd vremea atat de mult. Sau daca o fac, nu-i prea asculta nimeni. Si cum la noi sindromul vedetismului e puternic si fiecare TREBUIE auzit... Facebook/Insta all the way.
Concluzie: inca nu. Ma mai gandesc. Poate. Intreaba-ma in 2018.
Planuri
Planuiesc sa continui cat m-or tine corzile si pot sa imit o voce de duduie, ca alea sunt provocarile adevarate :) Iar bani din asta nu se fac acum, pentru mine e numai un hobby. Dar e unul care ma bucura prin procesul lui si ma pot vedea facand asta si peste un an.
Alte proiecte online (pe care sa vreau sa le mentionez) nu am, dar sunt foarte deschis pentru colaborari.