Mastering the Music Business, prima conferință organizată în România pe teme de industrie muzicală, dedicată în special artiștilor independenți, dar și celorlalți profesioniști ai industriei muzicale - manageri, agenți de booking, agenți de PR, tour manageri, avocați, promoteri, reprezentanți ai label-urilor majore și independente - a ajuns la cea de-a treia ediție. Evenimentul va avea loc în perioada 20-22 martie 2018 și se va desfășura în Sala Aula din incinta Ministerului Culturii (București, Bd. Unirii, nr. 22).
Ediția din 2018 va continua să aducă participanților numeroase oportunități de relaționare cu profesioniștii din industria muzicală și din industriile adiacente, care vor veni cu prezentări de idei și tehnologii noi, dar și cu povești de succes, în primele două zile ale conferinței. Nu vor fi ocolite nici aspectele practice ce vor constitui teme ale workshop-urilor desfășurate în a treia zi de conferință, care le este dedicată în exclusivitate.
Din subiectele ediției de anul viitor nu vor lipsi temele legate de distribuția online și streaming, dezbateri pe tema managementului artistic, întâlniri cu reprezentanți ai principalelor societăți de gestiune colectivă, povești de succes ale artiștilor din toate generațiile.
Discursul de deschidere a conferinței va fi susținut de Tudor Chirilă, solistul trupei Vama, producător, compozitor și actor.
„Am aflat cu bucurie că Mastering The Music Business, care este o conferință despre muzică și despre diverse capitole ale industriei muzicale, se ține din nou anul viitor și e important să știți că e bine să fiți acolo, dacă sunteți artiști sau dacă sunteți viitori artiști. Cred că a venit momentul în care artistul trebuie să fie conștient că activează într-o lume care se schimbă de la o lună la alta și trebuie să știe ce contract semnează, cum să se promoveze, când să semneze cu o casă de discuri, când să devină independent și așa mai departe.
Toate acestea vor fi dezăbute în cadrul conferinței cu speakeri internaționali și locali care s-au aliniat dinamicii industriei muzicale. Așă că vă îndemn să vă luați bilet și să fiți acolo!” – a declarat Tudor Chirilă, Keynote speaker, MMB ediția a III-a.
Vor exista și serile de showcase-uri, ale unor trupe românești și internaționale aflate la început de drum sau care doresc să-și prezinte noile show-uri live în fața unui auditoriu format din profesioniști ai industiei muzicale și nu numai.
Organizatorii anunță că taxa de acces la conferință, în regim presale, este de 35 euro pană la finalul anului și include participarea la conferință în zilele de 20 și 21 martie, acces la showcase-urile din serile de 20 si 21 martie, dar și coffee break și lunch break.
Biletele în regim presale nu includ participarea la ziua de workshop-uri. Biletele pentru ziua de workshop-uri vor fi puse în vânzare în luna ianuarie 2018 odată cu programul complet al acestora.
„Sunt extrem de bucuroasă că ne aflăm acum în poziția de a anunța cea de-a treia ediție a Mastering The Music Business, un proiect care a pornit timid în 2016. În 2017, la a doua ediție, aproape am dublat numărul de participanți față de primul an, iar ecourile din piață sunt în continuare foarte bune. Am găsit o deschidere extraordinară din partea tuturor celor care au urcat pe scena conferinței la ambele ediții, ceea ce ne-a motivat să identificăm și să aducem în programul viitor și mai mulți profesioniști din România și nu numai.
Anul trecut, Smiley, unul dintre cei mai de succes artiști și antreprenori din România, a acceptat să deschidă conferința. În aceeași notă, anul acesta, discursul de deschidere îi va aparține lui Tudor Chirilă, o voce puternică atât în industria muzicală, cât și în peisajul social și un model al tinerei generații. Nu în ultimul rand, alăturarea celor de la INCFC în calitate de co-organizatori începând din 2017 aduce în continuare un plus de relevanță și consistență informațiilor oferite participanților.” – a declarat Anca Lupeș, fondator, Mastering the Music Business.
Urmare a succesului repurtat la ediția 2017 de prezentarea susținută de doamnele Carmen Croitoru (Director General) și Anda Becut (Director de Cercetare) din cadrul INCFC (Institutul Național de Cercetare și Formare Culturală), în 2018 participanții la conferință vor beneficia de o prezentare cu o temă foarte actuală, referitoare la obiceiurile de consum muzical în online.
Cu ocazia Conferintei Mastering the Music Business, INCFC va lansa participanților invitația de a contribui cu informații în cadrul unui proiect pilot de cercetare ce își propune dezvoltarea unor indicatori statistici și a unor măsurători periodice dedicate industriei muzicale.
Mastering the Music Business este prima conferință organizată în România pe teme de industrie muzicală și singura care se adresează în principal artiștilor independenți, dar și managerilor, agențiilor de booking, agențiilor de PR muzical etc. Prima ediție a conferinței a avut loc în februarie 2016 și, pentru prima dată, artiștii, profesioniștii din industria muzicală, managerii artistici, specialiștii în gestionarea drepturilor de autor, distribuție online, radio, branding și PR au dezbătut teme de inters comun și au avut ocazia să intre în contact pentru proiecte viitoare.
În edițiile trecute, au fost prezenți zeci de speakeri români și internaționali care au susținut studii de caz, prezentări, dezbateri și workshop-uri. Intre speakeri s-au numărat artiști precum: Smiley, Damian Drăghici, Nicu Alifantis, Tataee (BUG Mafia), Cornel Ilie (Vunk), Dan Byron, alături de reprezentanți ale unora dintre cele mai puternice platforme online, la nivel global – Thorsted Freese (Believe Digital), Lucas Iliev (Music Gateway), Sam Taylor (TuneCore), Chris Cooke (CMU Insights) și alții.
Mastering the Music Business se poziționează astfel din ce în ce mai clar ca o zonă de întâlnire a elitelor industriei muzicale și își propune să creeze o comunitate cât mai extinsă a profesioniștilor și a antreprenorilor independenți din industria muzicală locală, care să pună în discuție ultimele tendințe, tehnologii, modalități de promovare și monetizare a talentului muzical.