Maruntit din buze? BOALA pe workul altuia? Suferi de "Ciudadvertising", Marghidanule, si esti NETRATABIL!

Maruntit din buze? BOALA pe workul altuia? Suferi de "Ciudadvertising", Marghidanule, si esti NETRATABIL!

Exista o linie foarte fina intre invidie, ambitie si furie, dar cineva trebuie sa o traseze, din cand in cand, printre publicitari. De ce nu noi? Am stabilit, de-a lungul a vreo doua saptamani EPUIZANTE, ca advertisingul romanesc COLCAIE de invidiosi. Mana sus cine crede ca asta e de bun augur! Iata-l pe Alin Marghidanu, Group Creative Director la Leo Burnett Bucharest, cu ambele maini in aer. Asa te vrem, Aline, OFTICAT!

Victima naiva a fenomenului pe care l-am numit "Ciudadvertising", Alin se uita la Serban Alexandrescu si se intreaba EXASPERAT: cum o face, domle, asta publicitate asa de misto fara case study-uri la misto? Apoi, recunoaste voios ca ii place TORTURA izvorata din invidie. Foarte DUBIOS!

Dupa ce dau marunt din buze, de obicei ma apuc sa scriu marunt din pix. Adica sa umplu foaia aia cu cat mai multe idei, line-uri etc. Ma chinui pe mine la inceput, apoi ii chinui si pe ceilalti.

Cineva sa ii dea respondentului nostru de astazi un pumn de DISTONOCALM! Si sa-l trimita la Premiile FIBRA, din 16 si 17 noiembrie, unde inscrierile sunt deschise inca.

 

Mai intai, a fost invidia

Asta e prima campanie la care m-am uitat chioras, desi imi placea de muream. Pentru ca a aparut pe TV cam cand am aparut eu in D’Arcy, dar din pacate era facuta de „cealalta agentie”.

 

Reclamele si datul ochilor peste cap

Sunt multe campanii care m-au facut sa dau marunt din buze. O sa le pun aici pe alea la care imi mai amintesc si ce am zis:

“Du-te dracu’, ce simplu era.”

 

„Ai dracu’! Astia au facut o campanie despre mine inainte sa o fac eu.”

 

„Mama, mama... cand dracu’ au avut astia timp sa o faca?”.

 

Cum se manifesta invidia?

Dupa ce dau marunt din buze, de obicei ma apuc sa scriu marunt din pix. Adica sa umplu foaia aia cu cat mai multe idei, line-uri etc. Ma chinui pe mine la inceput, apoi ii chinui si pe ceilalti.

 

Si ajuta?

Bine, o sa va zic acum care a fost prima si prima data cand am simtit invidia publicitara. Se intampla cand eram junior, undeva prin cretacic, daca imi amintesc bine. Am primit un brief care nu parea cine stie ce, l-am rezolvat si am plecat acasa ca fotbalistii, adica impacat cu gandul ca am dat tot ce am putut pe teren.

De dimineata cand am venit in agentie, am aflat ca Liviu David vazuse ce am putut eu si a hotarat ca se poate mai bine. Drept pentru care statuse singur in seara aia la birou si facuse o idee care, trebuie sa recunosc, imi placea si mie.

Mi-am petrecut toata ziua pe balconul agentiei incercand sa nu dau ochii cu Davide, dar macar am inteles care e diferenta dintre a rezolva un brief si a face o idee.

 

Multumiri?

Lui Liviu David pentru toata pilda de mai sus, lui Mihnea Gheorghiu pentru ultimul spot Diesel si lui Serban Alexandrescu pentru ca face publicitate misto fara case study-uri la misto.

 

 

Ai sau n-ai planuri?

Recunosc deschis ca n-am vreun plan vizavi de invidie. Sper sa nu ma intrebe vreodata cineva de la HR „unde iti vezi invidia peste 5 ani?”.

 

Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative. 
Festivalul este organizat de IQads, platforma media 
dedicata industriilor creative din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related