[Juratii FIBRA #2] Soomean Chang (Freelance Creative Director): Ma vad revenind intr-o agentie cu focus pe digital sau tech. Traim vremuri interesante pentru ambele categorii

[Juratii FIBRA #2] Soomean Chang (Freelance Creative Director): Ma vad revenind intr-o agentie cu focus pe digital sau tech. Traim vremuri interesante pentru ambele categorii

Te uita cum ninge, noiembre, cu Premiile FIBRA! Avem inca de spus lucruri despre ele. Sunt importante statuetele, covoarele rosii sau party-urile de dupa. Toate au rolul lor. Daaaar cel mai important este juriul. Tipele si tipii foarte smart care zic "hmmm", si apoi "hmmmmmmm", si apoi "mmmmda", iar la final decid cine cu ce premii pleaca acasa. Una dintre ei este si Soomean Chang, care vine sa jurizeze Premiile FIBRA din 16 si 17 noiembrie, alaturi de alti 8 meseriasi creativi de top din toata lumea, despre care ati citit si veti mai citi, zilele astea, pe aici.

Despre ea trebuie sa stiti ca este Creative Director independent din anul 2013, dupa ce a trecut prin agentii ca Bozell, M&C Saatchi sau Cramer-Krasselt, avand in paralel si proiecte freelance. In "total", Soomean a lucrat cu clienti precum Staples, Nestle Toll House, Estee Lauder, Maybelline, Starbucks, Verizon, Seiko, Shiseido sau Unilever, iar o parte din campaniile respective le puteti frunzari in interviul de mai jos. Pe restul le gasiti pe site-ul ei. 

Pe langa rolurile din comunicare, atat in agentie, cat si la client (Soomean a petrecut 3 ani ca Digital CD in cadrul NBCUniversal, agentia in-house a canalului TV Bravo), Soomean a vrut sa iasa din zona de confort incercandu-si mana in antreprenoriat. A rezultat ca se pricepe. Impreuna cu sora ei a creat Shubies, un brand destinat celor care calatoresc sau fac naveta. Produsul este un saculet elegant in care iti poti tine pantofii, iar businessul nu a evoluat rau deloc, cum aflam de la ea in continuare.

 
For the English version of this interview, you need to head here.

 

Spre art direction. Primele interviuri

Eram studenta la School of Visual Arts in New York, unde invatam despre graphic design si advertising. Mi-au placut foarte mult ambele, dar am decis sa ma concentrez, pana la urma, pe publicitate. Si, de vreme ce aveam de partea mea si pasiunea pentru graphic design, mi s-a parut normal sa ma fac art director.

M-au inspirat campaniile Nike si mi-a incoltit in minte ca genul acela de work as vrea sa fac si eu: smart si inspirational. 

Sincera sa fiu, nu a trebuit sa merg la vreun interviu pentru primul meu job in publicitate. In ultimul an de facultate, am participat la o sesiune de "student portfolio review", unde recruiteri din cadrul mai multor agentii se uitau peste portofoliile noastre. Iar in ziua absolvirii, am primit o oferta de la o agentie. E o amintire speciala pentru mine: dimineata am mers cu mama la ceremonia de absolvire, mi s-a propus un job si apoi am terminat facultatea - toate in aceeasi zi.

La Bozell a fost primul meu rol in publicitate. Inainte de asta, in liceu, am fost casiera la benzinaria parintilor mei. Apoi, in facultate, am lucrat ca graphic designer la revista universitatii. Asta se intampla la Universitea din Florida, pe care am parasit-o ulterior pentru a ma transfera la School of Visual Arts in New York.

 

In paralel: munca de freelancer

A fost o experienta nemaipomenita sa fiu angajata full-time si freelancer in acelasi timp. Principalul motiv pentru care am tinut sa fac freelancing a fost sa pot avea flexibilitatea lansarii unui produs. Am tinut mult sa-mi explorez latura antreprenoriala, iar freelancingul a jucat un rol in asta.

Atat viata de agentie, cat si freelancingul sunt excelente. In viata, totul se intampla cu un motiv, se ivesc diverse ocazii profesionale si esti nevoit sa reactionezi. De exemplu, la vremea respectiva, eram interesata sa trec de la advertising la industria de entertainment, iar un prieten m-a intrebat daca nu as vrea sa fac freelancing pentru NBCUniversal, agentia canalului TV Bravo. Asta a fost o oportunitate buna pentru mine, asa ca am acceptat-o in ideea de a explora domeniul entertainmentului.

 

Digital, media & TV

Cand am devenit interesata de entertainment, ma aflam intr-un punct al carierei mele in care simteam nevoia unor noi provocari, deci tranzitia catre creative direction a fost exact ce cautam. Voiam sa vad cum e sa treci un pic de partea clientului, comparat cu viata de agentie. M-am adaptat rapid si am invatat foarte multe despre cum sa colaborezi cu departamentele de Marketing, PR, Sales sau Comunicare. Iar asta a insemnat o imbogatire a skill-setului meu.

Ca Digital CD la agentia in-house a Bravo, NBCUniversal, coordonam toate proiectele digitale si activarile grupului - lansari de site-uri, activari de brand, continut. Proiectul meu preferat a fost colaborarea cu The Curve Films, unde am lucrat cu echipa de la Trends and Insights pentru a da viata informatiilor, intr-o maniera cat mai... entertaining. A fost ceva ce NBCUniversal nu mai facuse pana atunci, asa ca, pentru mine, chiar a fost placut sa fiu parte a ceva interesant si inovator.

 

 

Shubi Shoe Bags

Shubi s-a nascut din traiul si naveta in New York. Shubies sunt niste saculeti pentru pantofi, destinati celor care calatoresc sau fac naveta. Sunt ceva de care eu as fi avut nevoie pe vremea cand faceam naveta la New York. Obisnuiam sa-mi pun o pereche de incaltari fara toc, comode, intr-o punga de plastic, in geanta, ca sa-mi schimb pantofii cu toc dupa munca de la birou. Si m-am gandit atunci: de ce nu exista un saculet elegant sau ceva de genul asta pentru asa ceva, in loc de punga de plastic? De acelasi lucru avea nevoie si sora mea, care calatorea des in San Francisco. Asa ca ne-am luat inima in dinti si i-am dat drumul. 

Lucrasem in advertising, asa ca stiam destule despre construirea unui brand, deci am decis sa ma folosesc de cunostintele astea pentru a lansa un produs. Asta a dus la Shubies, care, pana la urma, au ajuns sa se vanda in magazine precum Henri Bendel si Selfridges sau boutiquri de fashion din toata lumea. Iar apoi, businessul a evoluat catre a face saculeti pentru branduri precum Macy’s, Real Simple sau Bata Shoe Museum.

Lansarea Shubi reprezinta un moment important in cariera mea din mai multe motive: experienta de antreprenor, munca la un business nou si alaturi de sora mea, care este co-fondator, si - cel mai important - invingerea temerilor de a incerca ceva nou. Motto-ul meu personal este "get uncomfortable"; pentru ca, altfel, nu te vei dezvolta niciodata.

 

In prezent ramai independenta. Suisuri si coborasuri

Viata de freelancer pentru mine a fost extraordinara. Mi-a oferit flexibilitatea de a lucra pe diverse proiecte si de a fi expusa mai multor tipuri de agentii - de digital, traditionale sau start-up-uri. Cel mai dificil lucru, in general, este ca nu iti poti vedea proiectul dus pana la capat. De multe ori, ca freelancer, vii cu ideea si ii dai un contur, insa nu poti "ramane alaturi" de ea pana in faza de productie. Fie din ratiuni financiare, fie pentru ca treci la urmatorul proiect.

Dar, la un moment dat, cu siguranta ma vad revenind intr-o agentie cu focus pe digital sau tech. Sunt vremuri interesante in ambele categorii.

 

Despre festivalurile de creatie

Recunoasterea unor proiecte foarte bune si a unor talente din industrie nu poate fi decat o idee buna. Iar festivalurile reusesc sa aduca la lumina astfel de reusite.

 

Bine ai venit in Romania. Jurizarea Premiilor FIBRA

Calatoresc mult si imi place sa descopar culturi noi, deci abia astept sa vad ce are de oferit Romania in ceea ce priveste designul, arhitectura, advertisingul, muzica, street art & fashion, mancarea si coloritul tarii, in general. Sunt nerabdatoare sa vin in juriu si sa vad ce poate creativitatea romaneasca.

 

Preferinte in ce priveste workul creativ?

Workul creativ care actioneaza ca "disruptor" sau care inoveaza intotdeauna va iesi in evidenta si va inspira.

 

Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative. 
Festivalul este organizat de IQads, platforma media 
dedicata industriilor creative din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related