Am rascolit Europa si America dupa creativi misto din agentii independente si am gasit, iarasi, 8 de care suntem foarte mandri. Am chemat toti tinerii sub 30 de ani la noi, sa-si incerce creativitatea pe un brief real oferit de Telekom Romania. Iar cei 8 jurati se vor pronunta asupra celor mai bune 3 idei. Am pregatit o platforma numai buna de folosit, pentru inscrierile care se vor aranja in cele 14 categorii si 42 de sectiuni ale competitiei. Avem doua zile, joi (16) si vineri (17) noiembrie, in care atat membrii juriului, cat si in jurul a 40 de speakeri locali vor veni la Hotel Caro pregatiti sa dezbata cateva dintre issue-urile cu care se confrunta industria publicitara autohtona. Va chemam si la un Creative Night de toata frumusetea, care trece in revista cele mai absurde ad-uri din ultima perioada, dar si pe cele mai curajoase.
Toate, la a doua editie a Premiilor FIBRA, festivalul local de creativitate organizat de catre noi si sustinut de IAA, UAPR, ADC *RO si IAB Romania.
In continuare, Ioana Dogaru (Festival Director & Co-Founder) povesteste cateva lucruri intamplate printre toate cele de mai sus:
FIBRA – un scurt context
Anul trecut in mai IQads organiza prima editie a Premiilor FIBRA, dupa doi ani de pauza ‘publicitara’, de pauza de festivaluri ale industriei, din convingerea ca acestea sunt imperios necesare pietei locale de advertising, pentru a seta standarde si a le creste, an de an.
A fost un demers curajos, la fel ca misiunea festivalului de a incuraja creativitatea, pentru ca ne-am dorit sa schimbam formatul festivalului si sa il curatam de toate ‘impuritatile’ editiilor precedente.
Ceea ce s-a concretizat, in primul rand, in ambitia de a reuni in juriu creativi seniori premiati international sau cu experienta de festival, din agentii internationale independente. In conditiile in care era prima editie si nimeni nu auzise de noi.
Ne-am ambitionat si cu un efort foarte mare, de peste 10 luni, multe nopti nedormite si sprijinul partenerilor nostri, agentii si clienti, ne-a iesit. Lumea zice ca bine :)
Anul acesta, dupa ce ne-am odihnit un pic, am decis sa o luam de la capat. Cu aceleasi provocari, un pic mai increzatori de aceasta data, motivati de laudele primite dupa prima editie.
A ramas la fel de dificila misiunea de a strange in jurul nostru parteneri care sa ne sustina in organizarea festivalului. O mare parte dintre cei care au fost alaturi de noi la prima editie ne-au ramas aproape si in 2017, alti cativa noi ni s-au alaturat.
Le multumim celor care ca si noi, cred ca acest festival este necesar, fara ei nu s-ar putea materializa, oricat de mult ne-am dori: ABSOLUT Vodka, AQUA Carpatica, Coca-Cola, JTI, Opel, Samsung, Telekom, Ursus, FIVE’s, Grafica si Tipar, Sendal, Blue Island Music, Hotel Caro si organizatiilor industriei: IAA, UAPR, IAB si ADC. Si Radio Guerrilla pentru ca ne place.
Modificari in structura festivalului
Structura ramane in mare aceeasi si anul acesta, am restrans la doua zile intervalul de timp alocat conferintelor si am decis sa nu mai avem talk-uri si seminarii in paralel. Cele doua zile de eveniment vor reuni aproximativ 40 de vorbitori locali, alaturi de membrii juriului international. Avem cateva surprize si speram ca publicul le va aprecia.
Prima zi de conferinte va contine 4 paneluri de dezbateri care culmineaza cu un Absolut Creative Night, la care toata lumea e invitata, in limita celor 600 de locuri. In pauze vom avea muzica buna si drinks on us :)
Cea de-a doua zi continua discutiile despre creativitate cu 3 paneluri, ultimul fiind cel recapitulativ cu membrii juriului, despre experienta lor de jurizare de anul acesta. Seara de 17 noiembrie se incheie cu gala si un afterparty la care promitem ca nu va veti plictisi.
Insa, mai mult decat o gala si un moment de recunoastere a celor mai buni din industrie, festivalul va fi un prilej de intalnire a comunitatii, in jurul creativitatii, care se va manifesta si in cateva dintre activarile brandurilor partenere, acestea fiind mai mult decat o serie de logo-uri pe program.
Nu in ultimul rand, continuam si Young FIBRA, competitia dedicata tinerilor creativi sub 30 de ani (fie ca sunt freelanceri sau angajati), sustinuta anul acesta de Telekom Romania. Dupa votul initial, care se intampla pana pe 29 octombrie, primele 10 lucrari vor fi evaluate de juriul international al festivalului, urmand ca primele 3 sa fie premiate in cadrul galei.
Inscrieri
Anul acesta, avem un juriu la fel, daca nu chiar mai divers decat anul trecut, creativi veniti din agentii de top din Statele Unite, UK, Finlanda, Georgia, Spania sau Germania.
Ei ne vor ajuta sa alegem cele mai bune proiecte de creatie ale ultimului an: Casey Rand (Droga5), Till Eckel (Jung von Matt), Soomean Chang (Frelance CD), Levan Lepsveridze (Leavingstone), Casey Bird (Freelance Conceptual Writer & presedinte SheSays London), Aitor Borras (apple tree communications), Jussi Pekkala (hasan & partners) si Howard Finkelstein (Wieden + Kennedy).
Membrii juriului vor face o preselectie a entry-urilor in perioada 5-12 noiembrie. Jurizarea finala se va face la Bucuresti pe 14 si 15 noiembrie. Lucrarile vor fi premiate la gala, vineri, 17 noiembrie.
Categoriile si sectiunile competitiei raman aceleasi, pentru continuitate: 14 categorii, 42 de sectiuni si premiile speciale; freelancerii pot inscrie alaturi de agentii si clienti in toate sectiunile festivalului si ii si incurajam sa o faca: prima inscriere este gratuita pentru toata lumea.
De asemenea, cu sprjinul ADC Romania, castigatorii premiilor Grand FIBRA si Gold FIBRA vor beneficia de inscriere gratuita in sectiunile similare ale competitiei europene ADC*E Awards, iar castigatorii Silver FIBRA, respectiv Bronze FIBRA, vor putea inscrie lucrarile lor la ADC*E Awards in conditii preferentiale la editia din 2018 a festivalului.
Despre case-uri, din experienta anului trecut
Este foarte important ca prezentarile/case-urile sa fie cat mai scurte, simple si la obiect. Nu recomandam semnarea lor, e prilej de descalificare.
Pe scurt, cei care inscriu au optiunea de a alege intre a incarca executia insotita de informatii despre audienta, motivatie, sumarul campaniei, rezultat, etc. sau de a incarca un case care contine aceste informatii; pentru a va forma o idee, puteti descarca aici un formular care replica platforma.
Urcarea efectiva a lucrarilor pe platforma de inscrieri se face in intervalul 20 octombrie – 5 noiembrie.
In fond si la urma urmei, de ce se intampla acest festival?
Pentru ca nu suntem o industrie atat de mare incat sa ne vedem de pe luna, precum Casa Poporului; daca ne-am vedea de pe luna, ar veni lumea sa ne viziteze si am putea trai din turism. Pana atunci e loc sa mai crestem printr-un efort conjugat, al agentiilor si al clientilor. Festivalul ajuta.
Pentru ca stim ca putem sa schimbam lumea; sau macar pe cea din jurul nostru. Si putem incepe prin a-i recunoaste pe cei care au taria sa spuna lucrurilor pe nume si sa o miste, macar un pic (speram din ce in ce mai mult). Apoi, pentru ca, dincolo de ‘metale’, orice industrie trebuie sa aiba un moment al ei si numai al ei, macar o data pe an.
Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.
Festivalul este organizat de IQads, platforma media dedicata industriilor creative din Romania.