Până o să facă teste pe roboți și pentru că animalele nu au prins încă faza cu Internetul, companiile de tehnologie se mulțumesc cu experimente pe oameni. Și Facebook are 2 miliarde de subiecți activi, e greu să reziste tentației. Unele experimente sunt puțin secrete, altele la vedere. Cel mai recent test, derulat săptămâna trecută, a supărat jurnaliștii, dar și oamenii obișnuiți care se gândesc din când în când la viitor și la felul în care îl afectează tehnologia.
După ce a scos media din feed în 6 țări, Facebook a declarat că a fost un experiment, pentru a vedea ce își doresc oamenii și dacă se poate împărți feedul în personal și public. Experimentul a început pe 19 octombrie și este încă în derulare în Sri Lanka, Guatemala, Bolivia, Cambodgia, Serbia și Slovacia.
Adam Mosseri, Head of News Feed, explică așa situația:
Testăm să vedem dacă putem avea un spațiu pentru prieteni și familie și un alt spațiu, separat, numit Explore, pentru postările paginilor.
Scopul testului a fost să înțelegem dacă oamenii preferă să aibă locuri separate pentru content personal și content public.
Nu avem niciun plan, în acest moment, în această privință
Ca toate testele pe care le derulăm, putem să aflăm lucruri noi, care vor duce la alte teste în următoarele luni, pentru a înțelege ce funcționează cel mai bine pentru oameni și publisheri
Jurnaliștii au spus că a fost un experiment care le-a amintit de Orwell. Titlurile din media despre acest experiment Facebook au variat de la Apocalipsă la Groază și panică.
“Ne-a ucis 66% din trafic. Ani de muncă pur și simplu au dispărut. E o catastrofă și sunt foarte îngrijorată”, spune Dina Fernandez, o jurnalistă din Guatemala, potrivit The Guardian.
Jurnaliștii din întreaga lume au privit spre viitor și nu le-a plăcut ce au văzut. Organizațiile lor au devenit dependente de Facebook pentru a ajunge la publicul lor, scrie Rory Cellan-Jones, pentru BBC.
E si o parte bună în toate astea, crede jurnalistul britanic. Facebook le-a făcut chiar un serviciu publisherilor: Acum știu, cel puțin, că Facebook se gândește la un viitor în care știrile au un rol mic în experiența social media.