UNDE incape ATATA INVIDIE, Andy? CLICK AICI si vezi oftica IMENSA a lui Daniluc pe oamenii de la McCann

UNDE incape ATATA INVIDIE, Andy? CLICK AICI si vezi oftica IMENSA a lui Daniluc pe oamenii de la McCann

Stiti ce se zice despre publicitate; ca e o industrie de orgolii care se invart in miscari browniene prin agentii si la client. Invidiosi nevoie mare, aceasta specie a umanitatii e foarte instabila si abia daca se mai suporta pe ei, daramite pe altii din industrie. Ce urat! Dar ceva din perceptia asta se apropie de-un adevar universal: publicitarii se oftica. Uneori, chiar foarte rau. Ce face diferenta intre ei e cum isi duc invidia mai departe.  

Andy Daniluc, de pilda, trecut prin Saatchi & Saatchi Dubai si o editie de Electric Castle, isi imparte invidia echitabil intre Adrian Botan, Catalin Dobre, Fodolica, Liviu David si lampa de la IKEA. Cu alte cuvinte, in loc de MARTURII SOCANTE, va prezentam o serie dedicata invidiilor publicitarilor romani fata de proiectele altor publicitari romani si modul in care acestea i-au inspirat, i-au ambitionat, i-au facut mai buni decat erau. 

Invidia publicitara, in cea mai pura forma a ei, e gandul ala de "%^&$*# pfoai de mine, de ce nu mi-a venit mie chestia asta?!"! Iar la Premiile FIBRA, de pe 16 si 17 noiembrie, i se intampla apogeul: plecand la casele dumneavoastra, va veti simti invidiosi nevoie mare. Si pusi pe treburi nemaivazute. Apropo, detalii despre inscrieri sunt chiar aicisa.

 

Prima invidie

Prima prima data a fost cand inca nu eram in publicitate si am vazut pe net spotul "Lamp" pentru IKEA. Much invidie => I wanna do this!

Pe urma, s-a intamplat prima data cand eram la McCann si trupa care lucra pe ROM tocmai iesea din meeting-ul in urma caruia s-a nascut ideea "American ROM". Cand am auzit-o => goosebumps, dar si sooo much invidie.

Pentru mine e mereu un imbold sa push harder si o dovada a pasiunii pentru ceea ce fac.

 

Campaniile care te fac invidios

Apar in fiecare an campanii care imi starnesc invidia, iar cand sunt pentru un brand din aceeasi zona cu branduri pe care lucrez si eu, vine si intrebarea sugerata de tine, ”de ce nu mi-a venit MIE ideea asta?” Dar pe urma vin si cele bazate pe idei care mi-au trecut si mie prin cap sau pe foaie si ma incurajez ca sunt inca pe drumul cel bun.

Nu am un top propriu-zis, imi place mult stilul american cu multa ironie si autoironie, deadpan delivery. Imi place work-ul bazat pe insight-uri neasteptate, local flavor si bugete mici.

 

Cum te manifesti la invidie?

Cred ca am reactia normala, vreau sa arat si altora campania respectiva. Trimit link-ul catorva prieteni din industrie sa vad ce zic si ei, mereu pe pozitiv. Nu adun frustrari, proiecte vin si trec, important e sa make the most of fiecare brief pe care il primesti. Chiar nu e rocket science, trebuie doar sa nu te opresti din a cauta "that idea".

 

Dupa care?

Invidia functioneaza, la mine, ca un "Add to favorites".  Campania respectiva intra in folderul cu referinte din capul meu care influenteaza modul de abordare al proiectelor ulterioare.

Am incercat si inca incerc sa fur din modul de gandire al celor cu care lucrez.

De fapt, asa mi-am si ales destinatiile, din dorinta de a lucra cu anumiti oameni dintr-o agentie sau alta. Mi se parea mie ca sunt tari si ca as avea de invatat de la ei.  Si chiar asa era. Un astfel de om mereu va incerca sa vina cu ceva in plus la ideea altora, sa nu desconsidere puncte de vedere.

Sincer, nu am fost niciodata intr-un brainstorming in care sa se nasca o super idee sau completare de idee. Dar vine cineva cu o idee, altcineva cu o referinta tare si esti mai aproape de ceva bun. More brains e mai bine ca one brain. Cred ca si Hagi a zis-o pe asta.

Cel mai bun lucru care a iesit din invidie e faptul ca inca imi place publicitatea.
Atitudinea pozitiva e poate singurul lucru care te poate tine happy in asta pe termen lung.

 

Caror publicitari le-ai multumi pentru invidie?

Misto intrebare, chiar cred ca ar trebui sa facem un #MeToo despre asta.  Adica name dropping cu oameni care te-au ajutat si te-au impins de la spate intr-un fel sau altul.

Adrian Botan - daca nu era el sa-mi ofere sansa de a lucra la McCann, probabil acum eram programator. Si pentru tot ce am furat de la el prin fiecare feedback / discutie / parere.

Catalin Dobre si Andrei Fodolica - din ataaaat de multe motive ca nu e loc aici de ele.

Razvan Capanescu si Richard Copping (Saatchi Dubai) - role models, oameni frumosi si inspirationali in fiecare discutie despre idei, publicitate sau life in general.

Liviu David - m-a incurajat la inceput in workshop-urile de la Scoala ADC sa am incredere in my unique point of view si ideile pe care le prezint.

Si sunt multi altii pe care ii invidiez si stimez, dar nu cred ca e relevanta lista pentru altcineva in afara de mine :)

 

Invidia, de acum incolo

Intentionez sa o primesc cu drag de fiecare data si cat mai des posibil. Vorbim aici de publicitate, dar hai sa extindem sentimentul si spre alte domenii si sa-i gasim o aplicabilitate in toate aspectele vietii, nu doar cea profesionala.

 

Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative. 
Festivalul este organizat de IQads, platforma media 
dedicata industriilor creative din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related