Ati vazut postarile. Scandalul de la Hollywood cu producatorul Harvey Weinstein, acuzat ca a abuzat sexual mai multe femei din industria filmului, a devenit o campanie globala de constientizare a abuzurilor la care sunt supuse femeile din lumea intreaga, in fiecare zi. Ele pot fi regasite pe hashtagul #metoo, locul in care si femeile din Romania au dat rusinea si jena la o parte si au inceput sa povesteasca despre ceea ce li se intampla pe strada, in magazine, in familie sau la job.
Marturisirile, venite de la femei de varste si backgrounduri diferite, au construit un fel de zona sigura pe Facebookul romanesc. Si, aici, au prins curaj sa spuna lucrurilor pe nume.
In publicitatea romaneasca, povestile au devenit acuzatii cu nume si prenume. Unul dintre cele mai proeminente este cel al lui Calin Ionescu (Group Creative Director, Centrade-Cheil), iar unele dintre aceste nominalizari au venit insotite de print screenuri cu mostre de dialog dintre Calin Ionescu si colege de agentie ori de industrie. IQads a solicitat raspunsuri in acest sens atat de la managementul Centrade-Cheil, cat si de la Calin Ionescu. [UPDATE] Radu Florescu (CEO SEE, Centrade-Cheil) a raspuns intrebarilor adresate in numele agentiei aici.
E greu pentru victime sa marturiseasca ce li se intampla. Dar este necesar. Doar asa lumea poate sa inteleaga mai bine magnitudinea acestui fenomen.
Au existat si cateva povesti din partea barbatilor:
Asa cum au existat si cateva femei care s-au opus acestui hashtag sau au ironizat intreaga miscare. Oana Dobre Dimofte comenteaza, de exemplu, postarea regizoarei Liei Bugnar:
Era firesc ca #metoo sa trezeasca emotii puternice. Surprinzator a fost, insa, valul de sinceritate si empatie care l-a inconjurat. Si felul in care acest hashtag a devenit necesar, prin curajul pe care l-a dat femeilor de a vorbi despre abuzurile cu care lupta in fiecare zi.