PRO FM TRAGE LINIE

Motto: "E vremea bilanturilor. Sa mai tragem o linie !" - Dan

Sint vremuri tulburi la ProFM. Ramasa doar cu Vintila si Craioveanu ( Tuluca in buletin ) pe post de buzdugan ( ma rog...nici o legatura ) in batalia de imagine de pe piata tinara si foarte tinara a consumatorilor de radio, echipa din Pache Protopopescu inca geme cu durere. Dupa cine ? Dupa Exarhu, dupa Gheorghe, Adrian Popescu, Dobrovolsky ... Dupa ce a dominat ani la rind ( desigur, uneori in mod artificial, pe spinarea ProTV ) piata de gen, ProFm pare a nu-si reveni de cind 21 si KissFM i-au cam luat, pe rind, caimacul. Ceva nu se mai leaga, ceva s-a prafuit...

Asa cum despre prafuri este vorba si in cea mai noua creatie TV, difuzata, ca de obicei, numai de posturile trustului. Fratele Vintila relanseaza petrecerea din club dupa ce piseaza un disc de vinil, il inspira cu sete pe o nara, transmite starea euforica sistemului de sonorizare si molipseste de « happy vibes » intreaga adunare. Ar fi penibil sa ma banuiasca cineva de conformism sau moralitate excesivsa. Fiecare dintre noi are macar o cunostinta despre care stie ca mai trage cite un joint. Multi dintre cei care citesc acest comentariu au si facut-o sau stiu de unde isi pot procura oricind diverse produse de gen.

Pe de alta parte, insa, pe fondul cresterii de popularitate si a consumului de halucinogene in rindul publicului tinar din Romania, spotul ProFM prea suna a invitatie. Curentele muzicale contemporane sint deja strins legate si uneori substituite de ideea consumului de drog. Ca si cum e musai « sa te pastilezi » sau fie doar « sa te afumi » numai daca esti cu amicii la o petrecere house. Anul 2004 a excelat in scandaluri mediatice « la tema ». Nici statisticile n-au dus-o prea rau din acest punct de vedere. Ce faci, insa, cu pustanii care vor primi inca un mesaj ce sugereaza clar ca nu e destul sa asculti muzici la moda si sa petreci nopti in cluburi in care nu-ti cere nimeni buletinul la bar ? Idolii lor se drogheaza si sint « super ». Colegii lor care o fac sint « super » si spun ca se simt « super ». Ei de ce n-ar face-o ?

Era o vreme cind cei de la ProFM reuseau sa fie « cool » fara a-si dori cu tot dinadinsul sa fie « super ». La acea vreme, acolo se lansau tendinte, acolo se adunau ascultatorii « mai inteligenti » si tot acolo apareau concepte originale de promovare. Exista un anume snobism stimulativ, care delimita de « vulgul » amator de chestii « la moda ». CNA interzice si amendeaza. Desigur, intr-un mod absolut subiectiv, partinitor, selectiv, interpretabil. Uneori las cinismul sa alerge si ajung sa cred ca respectiva institutie are mai degraba darul de a da nastere scandalurilor de presa decit acela de a supraveghea excesele sau violurile mediatice. Cert este ca notorietatea de care se bucura institutia cu pricina nu este direct proportionala cu efectele benefice pe care ar trebui sa le propage in audiovizualul romanesc.

Spotul ProFM, in care tinerii trag pe nas pulbere de vinil si ies din apatie, este difuzat fara nici un fel de restrictie. Ba, mai mult, inclusiv in timpul unor filme pentru copii ( pentru conformitate - Pro TV, 08.01.2005, segmentul orar 15.00 - 17.00, filmul « O printesa adevarata » ). Ca sa fie clar pentru toata lumea ca ei chiar au vrut sa transmita mesajul evident, creativii ( pentru care nici macar nu m-am obosit sa aflu cine sint ) o spun pe bune la pack-shot : « Consumul excesiv [...] da dependenta. » Consumul de ProFM, ca despre celalalt v-ati prins oricum... In rest, atmosfera generala ma face sa ma gindesc la clasicele spoturi pentru prezervative iar « lucratura » de la montaj imi aminteste sporadic de ceea ce ProFM a fost odata.

Si cum sa-si revina baietii astia din letargie cind Vlad Craioveanu ( Tuluca in buletin ) a aflat abia acum citeva luni, in direct, de la un ascultator, ca Freddie Mercury s-a nascut in Zanzibar si nu in UK, cum credea el, craioveanul ? Si, daca tot veni vorba : de cind pozeaza in tatic familist, schimba scutece si amabilitati cu Mihaela Tatu, parca mi-e dor de Craioveanu care se plimba pe plaja cu ciini morti si se lasa scuipat prin barurile din Bucuresti. Asa, de « cool ». Nu de « super ».

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related