Printre mâinile participanților Untold de anul acesta s-au plimbat nu unul, ci patru designuri semnate Brand New - anume, odată cu seria de doze lansate în ediție limitată de către brand. The Van ilustrează entuziasmul plecării spre festival, The Constelation a fost despre nebunia nopților de festival, The Music a completat stilul steampunk însușit de Untold, iar The Landmarks a cuprins cele două elemente cheie: Clujul și scena aia imensă. Cu alte cuvinte, tematica centrală a celor patru doze a cuprins universul Untold, creionat din punctul în care pleci de acasă, până la cel în care ești deja acolo, experimentând tot ce-ți poate oferi un festival de muzică.
Dar asta n-a fost singura acțiune pe care URSUS a făcut-o la Untold. Despre URSUS Mansion si al ei pretentios Gatekeeper am povestit zilele trecute aici. Mădălina Oanță (Branding Director, Brand New) povestește mai jos cum a fost primit și abordat acest brief în agenție.
Însă vara a trecut, odată cu ea și festivalurile de muzică. E timpul să trecem la altele. Anul acesta, la fel ca și anul trecut, URSUS este prezent în rândul susținătorilor Premiilor FIBRA, sprijinind creativitatea locală și sarbatorirea celor mai bune campanii românești; asta se întâmplă, apropo, pe 16 și 17 noiembrie, la Hotel Caro. Să fiți acolo.
Colaborarea cu URSUS și brieful aferent
Am început colaborarea cu URSUS la începutul lui 2017 în cadrul proiectului de pregătire a ediției limitate URSUS Untold 2017.
Brieful a fost foarte clar in privința obiectivelor. Se dorea o abordare diferită față de cea din 2016 – ambalajul pentru ediția limitată URSUS Untold din acest an având un obiectiv de imagine - creșterea atractivității brandului URSUS în rândul tinerilor.
În plus, se dorea nu numai un ambalaj cu un design foarte atractiv, ci unul care să transmită o poveste, un mesaj.
4 ambalaje care celebrează diversitatea
Prin propunerea pe care am dezvoltat-o pentru marca URSUS ne-am dorit de la bun început să surprindem diferite ipostaze ale festivalului Untold – din perspectiva a ceea ce se întâmplă acolo, cum se simte lumea la un astfel de eveniment, ce au în comun participanții.
Am căutat dincolo de reperele vizuale la îndemână. Mai întâi, pentru că era a doua ediție limitată dedicată festivalului și voiam să facem un pas mai departe, apoi și pentru că simțeam că putem spune mai mult și ne doream să fim mai profunzi în abordare
Pe un astfel de brief este bătaie în departamentul de design, astfel că toată lumea și-a dorit să lucreze pentru acest proiect. Ca proces de lucru, și acest proiect, de altfel ca toate care ne trec prin mână, are flow-ul normal: mai întâi partea de strategie, care oferă direcții echipei și apoi soluții de design în direcțiile setate.
Tematica centrală a designurilor
Cele 4 designuri ale can-urilor URSUS Untold 2017 au făcut parte dintr-o singură propunere, ele fiind inspirate din universul de festival. Au fost gândite să reprezinte o colecție, de altfel ca toate variantele prezentate. Noi le-am prezentat echipei URSUS și clientul le-a ales.
Pot spune că am reușit să livrăm o prezentare formată din 5 concepte de ambalaj distincte, care interpretau din unghiuri diferite acest festival.
Conceptul direcției aleasă câștigătoare de către echipa URSUS este acela al experienței festivalului, din momentul în care ai plecat de acasă, plin de emoții si nerăbdare pentru ceea ce va urma și culminând cu ceea ce se întamplă efectiv în zilele festivalului Untold.
Cate o doză de inspirație pentru fiecare doză
În primul rând a fost o cerință din brief, de a aborda stiluri vizuale cât mai diferite și atractive pentru targetul vizat. Era la alegerea noastră dacă le combinam în aceeași serie sau designul dozelor avea un numitor comun din punct de vedere execuție.
The Van – reprezintă începutul experienției Untold. Momentul așteptat, când ești cu bagajele în hol și, în sfârșit pleci. Am ales grafitti pentru că acest stil decorează peisajul urban, ne lovim de el când mergem către o anumită destinație, ne populează drumurile.
The Constelation – este despre ‘spectacol’, despre frenezia fiecărei nopți în aer liber, în care te bucuri de toți oamenii care trăiesc la unison muzica și atmosfera festivalului.
Stilul steampunk a fost ales pentru a descrie registrul, tipul festivalului (fiind un concept utilizat de către Untold). Este folosit de mulți dintre performeri în momentele din festival, este specific acestei lumi imaginare, fantastice.
The landmarks – este design-ul care tratează vizual cele 2 elemente definitorii, concrete cu care se asociază Untold: locația - Clujul și scena – semnătura festivalului.
Cea mai dificilă etapă
N-aș putea spune că a fost dificilă – dar ne-a solicitat mai mult etapa de pregătire a fișierelor de tipar, pentru că imprimarea can-urilor implică o tehnologie aparte, care simplifică mult detaliile.
Echipa URSUS și-a dorit să iasă excelent și am avut la dispoziție o imprimare high-res care redă o fidelitate mai mare a detaliilor.
Echipele complete
Echipa URSUS:
Victor Teioșanu – Premium Brands Director
Anca Călugărițoiu – Brand Manager
Echipa Brand New Agency:
Mădălina Râpeanu – Strategic Planner
Laurențiu Dumbravă – Senior Graphic Designer
Vlad Bojan – Senior Graphic Designer
Mădălina Oanță – Branding Director
Raluca Deaconu – Branding Account Executive
George Paraschiv - DTP
Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.
Festivalul este organizat de IQads, platforma media dedicata industriilor creative din Romania.