”Des soldates ou des artistes, Nous sommes tous des tristes” spunea un vers frumos de la Serge Gainsbourg. Ei bine, pana aici ne-a fost. Aflati ca Serge s-a inselat, a presupus si a generalizat nepermis, plecand de la primise accesibile muritorilor. La moartea lui, Mitterand l-a comparat cu Baudelaire, dar raul era deja facut.
Prosti sau destepti, creativi sau depanatori de placi de baza, cu totii aveam ceva in comun: eram oameni, ne intristam. Dar geeksii astia nu ne dau pace cu progresul lor. Nici macar in publicitate, unde ai crede ca rima adanca si umorul sunt in siguranta. Nu sunt. Un festival belgian a pus-o in capul mesei de jurati pe Pearl, produs al inteligentei artificiale. Pearl e plina de informatii si, spun oraganizatorii, este gata sa dea note.
Gala Belgian MIXX Awards se afla la cea de-a zecea editie si s-au gandit organizatorii ca e un prilej bun sa aduca ceva nou. Nu au schimbat meniurile, nu au adaugat sclipici pe tocurile usilor, ci au adus un jurat-experiment, care se jura (sic) ca poate masura creativitatea, in ciuda faptului ca e o masina.
Numele de Pearl i-a fost dat dupa Radia Perlman, o doamna influenta a zilelor noastre, iar odata ce chestiunea numelui a fost transata, s-a trecut la lucruri serioase: o tona de informatie i-a fost pusa la dispozitie Perlei ca sa invete. Case study-uri, texte, video, muzica. Tehnologia este de ultima ora, ne aminteste de Her, al lui Spike Jonze, insa ramane de vazut daca inteligenta artificiala este sau va fi vreodata cu adevarat pregatita sa jurizeze in locul oamenilor.
Cat despre noi si a doua editie a Premiilor FIBRA (e-n noiembrie, fiti acolo!), am ales sa ramanem ceva mai conservatori. Nu uitati ca sefa juriului este minunata Casey Rand, Group Creative Director la Droga5.