Implementarea unui certificat de Securitate SSL va genera modificări în activitatea echipelor de marketing digital

Implementarea unui certificat de Securitate SSL va genera modificări în activitatea echipelor de marketing digital

Octombrie se anunță o lună de foc pentru marketerii digitali. Cauza este noul algoritm Google care va declasa site-urile care nu au implementat un certificat SSL, care să ateste că site-ul este securizat. Toți proprietarii de site-uri care cer date personale, parole sau date de card ale utilizatorilor sunt obligați să împlementeze un astfel de certificat care să facă dovada faptului că datele utilizatorilor sunt protejate.

Ionuț Condruz, trainerul de marketing digital al agenției Creative Business Management, estimează că volumul implementării unor astfel de certificate va genera un boost al activității agențiilor digitale dar și scăderi de poziții organice ale site-urilor ai căror administratori nu vor reuși să implementeze aceste certificate.

Începând din octombrie 2017, Chrome va afişa un avertisment “nesigur” atunci când utilizatorii vor introduce text într-un formular pe o pagină fără certificat SSL chiar și dacă sunt într-o versiune incognito.

Pagina considerată de Google “nesigură” va afișa în fața adresei web acronimul HTTP, în timp ce pagina “sigură”, cea în care a fost instalat un certificat SSL va avea acronimul HTTPS. Se va ajunge, astfel, în situația în care pentru două pagini identice ca și calități de indexare, cea cu HTTPS să fie afișată într-o poziție preferențială.

HTTP este acronimul de la Hyper Text Transfer Protocol, protocol specific www (World Wide Web) care permite comunicarea cu site-urile dorite, explică trainerul de marketing digital.  HTTPS este acronimul de la Hyper Text Transfer Protocol Secure iar site-urile care îl utilizează sunt criptate. Ce înseamnă că sunt criptate? Toate informatiile colectate prin intermediul formularelor sunt păstrate în siguranță, ferite de pericolul de a fi furate de hackeri sau alte persoane rău intenționate.

Practic, la accesarea unui site care folosește https singurii care au acces la informaţii sunt utilizatorul de internet – client și serverul final. Există două tipuri de criptări: TSL (Transport Layer Security) și SSL (Secure Sockets Layer) care sporesc încrederea utilizatorului de internet în relația cu site-urile web, oferindu-ne certitudinea că informațiile furnizate în mediul online cum ar fi conturi bancare, adrese de email sau parole rămân private.

HTTPs este un protocol utilizat pentru toate site-urile care solicită informații confidențiale de la clienții săi. Vorbim aici de instituții bancare dar și de rețele de socializare precum Facebook sau Twitter. Dacă un site nu are acronimul HTTPS în bara de adrese, cel mai bine ar fi să nu furnizaţi niciun fel de date cu caracter personal și implicit privat.” spune trainerul Creative Business Management, Ionuț Condruz.

Trainerul îi sfătuiește pe toți deținătorii de domenii web să achiziționeze un certificate SSL până în luna octombrie, pentru a evita penalizări din partea motorului de căutare. Un astfel de certificat poate costa între 50 și 300 de euro, în funcție de complexitatea site-ului și opțiunile pe care le acoperă.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related