Începând din 15 septembrie, cinematografele din România sunt cuprinse de „Febra Lalelelor”, odată cu lansarea ecranizării după romanul cu acelaşi nume scris de Deborah Moggach.
Pentru lansarea filmului în România, agenţia RAN Events a conceput o campanie de comunicare creativă, originală, evidenţiind punctele forte ale filmului: o distribuţie puternică şi o poveste impresionantă, cu nenumărate schimbări de situaţie, precum şi contextul în care are loc acţiunea – Olanda secolului al XVII-lea, în oraşul Amsterdam, în timpul tulip maniei.
„La Forum Film ne mândrim că avem un portofoliu de premiere atât de variat, de la cele mai aşteptate super-producţii de la Hollywood, Disney, Marvel, Lucasfilm, la filme «de Oscar», cum ne place să le numim. Iar toamna aceasta petrecută la cinema nu putea începe cu un film mai potrivit, mai vibrant şi mai plin de emoţie şi culoare ca «Febra Lalelelor».”, a spus Andreea Zidaru, General Manager Forum Film România.
În acea perioadă febrilă din Epoca de Aur a Olandei, numită şi tulip mania, preţurile bulbilor de lalea recent introduşi pe piaţă au atins niveluri extrem de înalte, până colapsul dramatic din 1637, rezultând astfel ceea ce e considerat drept prima bulă speculativă (sau bulă economică) înregistrată. Filmul urmăreşte povestea unei tinere soţii (Alicia Vikander), care începe o aventură pasională cu un artist (Dane DeHaan), angajat de către soţul ei (Christoph Waltz) să-i picteze portretul. Cei doi îndrăgostiţi încep să parieze pe piaţa de bulbi de lalele, ca o modalitate de a strânge bani pentru a fugi împreună.
„Una dintre cele mai interesante provocări în comunicarea unui film nu e reprezentată atât de promovarea unui blockbuster, cât de a unui film care nu este susţinut de un buget consistent. Iar «Febra Lalelelor» este exact acel tip de film-bijuterie care ne stimulează imaginaţia şi ne determină să gândim proiecte cât mai creative, pentru a-l aduce în atenţia publicului.”, a spus Patricia Mihail, PR Director RAN Events.
Pentru promovarea filmului, am ales, pe lângă comunicarea clasică, și acţiuni tactice complementare. Am început cu o activare tematică adresată jurnaliștilor și bloggerilor pasionați de artă, prin care i-am îndemnat să-şi găsească inspiraţia şi răgazul de a picta şi de a combina culorile şi emoţiile.
Și cum social media atrage o comunitate impresionantă de oameni, am comunicat mesajele cheie ale filmului pe contul de Instagram @cineforumromania, iar în ultima săptămână înainte de premieră am invitat alături de fanii paginii două voci puternice în online, Diana Cosmin și Cristina Bazavan, care au preluat contul și au oferit conținut dedicat: InstaStory-uri, Live-uri și postări atractive.
Am continuat apoi cu un Insta-brunch dedicat filmului, la care au participat jurnalişti şi influențatori activi în social media și fani ai cinema-ului. Gargantua #KSLF a fost gazda perfectă, iar invitatul nostrru special Cristina Bazavan i-a introdus în atmosfera filmului, pe care l-a asemănat unui tablou de Vermeer. Ea le-a povestit mai multe despre contextul de la acea vreme, istoria bulbilor de lalea, pictură olandeză, precum şi despre frumoasa actriţă Alicia Vikander, care joacă rolul principal şi care este, acum, într-o continuă ascensiune profesională.
„Febra Lalelelor” vă aşteaptă deja #LaCinema.
Echipa Forum Film a fost formată din Andreea Zidaru (General Manager) şi Patricia Călugăru (Marketing Coordinator).
Din echipa RAN Events au făcut parte Raluca Zamfir (Managing Partner), Patricia Mihail (PR Director) şi Evelyn Bărăscu (PR Account).